Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Grand Banks jr skrev for 2 timer siden:

Fin båt. Litt slitsomt med CAPSLOCK PÅ ALT :giggle:

 

Mulig de kan få 500000 for denne, men det er 300000 over hva de båtene vanligvis går for har jeg inntrykk av. Tviler litt egentlig.

Tenkte det samme når jeg så den.

 

Flott arbeid uansett 😊

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ekstra uteplass som du ser, noe som absolutt mangler i normal utgave.

Stuverom kommer alltid godt med. Eller kanskje dieseltank og annet er plassert der, med bedre plass foran i båten som resultat.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Bør vel klare rundt 20 knop. Speed-snekke :giggle:

 

Men en D3 190-220 hadde nok funket fint. Forsåvidt også Mercury QSD 170 eller Hyundai Seasall R200.

Og ikke minst FNM 250 HPEP. Billig og rask.

Hvis man absolutt skal ha liten dieselmotor i en slik da.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 1 time siden:

Bør vel klare rundt 20 knop. Speed-snekke :giggle:

 

Men en D3 190-220 hadde nok funket fint. Forsåvidt også Mercury QSD 170 eller Hyundai Seasall R200.

Og ikke minst FNM 250 HPEP. Billig og rask.

Hvis man absolutt skal ha liten dieselmotor i en slik da.

Eller en Steyr. 

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Mort1 skrev for 1 time siden:

Hydrolift annonnserte hardt på denne komboen en periode, tror det var slutten av 90tallet.

Reklamen sa 36 knop med denne motoren......

 

Utrolig imponerende hvis det stemmer 😳

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev 1 time siden:

Eller en Steyr. 

 

Tja, bør være sekser isåfall, og da begynner det å bli flere lette dieselalternativer.

V6 270 hk fra Mercury og Hyundai, samt Yanmar/BMW 6BY3-260 (sistnevnte har vært i salg fryktelig lenge, men nesten ingen som har en?) 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Mort1 skrev for 1 time siden:

Hydrolift annonnserte hardt på denne komboen en periode, tror det var slutten av 90tallet.

Reklamen sa 36 knop med denne motoren......

 

 

At det er et lettdrevet skrog er det nok ingen tvil om. 

Men ser folk oppgir 42-45 knop med 220 hk V6 bensin. Så at den skulle bikke 30 knop med 105 hk er vel tvilsomt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev On 2021-9-3 at 16.49:

 

At det er et lettdrevet skrog er det nok ingen tvil om. 

Men ser folk oppgir 42-45 knop med 220 hk V6 bensin. Så at den skulle bikke 30 knop med 105 hk er vel tvilsomt.

 

Men så gjør de over 60knop med en 225 påhengsmotor, så over 30knop med 105hk burde være null problem 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 3 minutter siden:

 

Men så gjør de over 60knop med en 225 påhengsmotor, så over 30knop med 105hk burde være null problem 

 

Men 105 hk innenbordsmotor da, og som nevnt 42-45 knop med 220 hk innenbords.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Du verden. Jeg står ikke på den listen for å si det slik... Enormt mye og kostbart arbeid som må gjøres. Fra topp til bunn. Krever sertifikat, ny motor, nye seil og stort sett bytte det meste?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...