Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Bellil skrev for 2 timer siden:

200 tonn båt for 49.000,- må vel være et kupp🤔

https://www.finn.no/261107278

 

Tenkte på denne i 2 min etter noen glass wiskey... og tror det er en 0 for mye her også 🤣 Ellers har de brukt 6,5m3 betong (nesten en full betongbil) per meter lengde på båten. 

Hvis båten har blokkoffisient på 1, er maks fortrengt vann 104m3, som igjen ville ført til ubåt med 200 tonn båt. Men 20 tonn kan vel stemme bra. 😅

Link to post
Share on other sites

Hølje skrev On 8.6.2022 at 14.02:

 

Er det bare meg som synes at denne så ut som et greit prosjekt til denne prisen? Ikke at jeg har tid eller behov her og nå, men jeg hadde ikke vært bekymret for å sette i gang med denne. Men folk er jo forskjellige...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det kommer helt an på tilstanden til motorene og drivlinje tenker jeg. Det lille man ser av dem ser ikke bra ut, men det kan jo hende det bare er litt lakk som skal til og at de innvendig er bra. 

 

Er også usikker på skadene i treverket. Kan være dyptgående,  og det kan være det er nok med litt pussing og lakking.

 

Hvis det som skal til er ca 100000 i oppussing og en vinter med innsats, så er det jo mye båt for pengene. Om enn for dårlig utbyttet plassmessig for mine behov. 

 

Jeg har for øvrig lite nok tid ledig som det er, så det er ikke noe prosjekt for meg. 

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Hølje skrev On 8.6.2022 at 14.02:

Verdien på skuta er jeg usikker på. Men hvis man ser på prosjektet som et skall med to motorer i, så kan det jo være et interessant prosjekt framfor å kjøpe en båt som er i brukbar stand, men som egentlig trenger å bytte nesten alt av både innredning og teknisk utstyr. 

 

Men man skal ikke undervurdere hva det koster å sette i stand en båt hvor nesten alt må byttes. Titusenlappene drar seg på både her og der. Til gjengjeld blir det mye nytt, ikke bare gammelt oppusset. 

 

Grand Banks jr skrev 8 minutter siden:

Hvis det som skal til er ca 100000 i oppussing og en vinter med innsats, så er det jo mye båt for pengene.

Du kommer nok ikke langt med hundre tusen på det prosjektet der. Tror du må sjekke pris på elektronikk, vinsj, truster osv. til en såpass stor båt. I tillegg kommer alt mulig av materialer materialer, smått og stort av utstyr, slanger osv. Her drar kronene seg på. 

Link to post
Share on other sites

Chiefengineer skrev for 18 timer siden:

Ikke at båten var så ille akkurat men her må det vel ha vært brukt Google translate på annonseteksten?

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=260623400

 

Det fine med den båten er jo at den har 22,5kW generatorkapasitet (hvem trenger egentlig det :crazy:)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
steib skrev 35 minutter siden:

Er dette den største optimisten gjennom alle tider på finn.no?

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=264460044

 

 

Vanskelig å si, går en grense et sted mellom optimisme og fantasier.

 

Denne hadde jeg sans for. Om pengene og anledningen hadde vært der tror jeg jaggu jeg hadde vurdert et bud:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=235937815

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...