Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Grand Banks jr skrev for 7 timer siden:

Ganske mye lettere i sjøen på siste bildet...

 

Synes egentlig den så lite ille ut på alle bildene. Kombinert med en god fangst blir dette et sted jeg ikke ville ha vært;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev 19 minutter siden:

 

Synes egentlig den så lite ille ut på alle bildene. Kombinert med en god fangst blir dette et sted jeg ikke ville ha vært;-)

Da skulle du vært med på silde/tobis fiske på trawler i Danmark, når hele dekket står under vann hehe Da er det å satse på goe pumper😂🤣

 

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 5 minutter siden:

Da skulle du vært med på silde/tobis fiske på trawler i Danmark, når hele dekket står under vann hehe Da er det å satse på goe pumper😂🤣

 

Jeg er for glad i livet til å gi meg ut på noe sånt. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Gammel Selco 18 som påbegynt og delvis fullført prosjekt. Ser ut som han har tatt jobben alvorlig. Se bilder i annonsen. Fint prosjekt å ta over. Prisen for båt og henger er lavere enn for henger alene. 

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=233628567

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Fortego skrev for 2 timer siden:

15 000 er mindre enn bare for materialene.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=272194101

Ikke dyrt nei. Men en må ha masse tid og penger om en vil bygge disse ferdige. Så må en også ha en del kunnskaper samt mye verktøy/utstyr og plass. Så det begrenser nok fort antall interesserte.

Hadde jeg hatt bygg å stå i, samt masse tid. Så kunne ejg nok tenkt meg noe sådan. Men har ingen av delene pr idag.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev for 15 timer siden:

Ikke dyrt nei. Men en må ha masse tid og penger om en vil bygge disse ferdige. Så må en også ha en del kunnskaper samt mye verktøy/utstyr og plass. Så det begrenser nok fort antall interesserte.

Hadde jeg hatt bygg å stå i, samt masse tid. Så kunne ejg nok tenkt meg noe sådan. Men har ingen av delene pr idag.

Samme tilfelle her :tongue:

Link to post
Share on other sites

22 minutes ago, Grønngylt said:

fantastisk 40 år gammel båt, som man slipper luftafukter i, mye tørrere inneklima enn andre båter!  selv om det lekker av noen bolter i taket!  Ikke et eneste bilde innvendig! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, Førstefender said:

I listen over dårlige investeringer...

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=280054990

Tungrodd jolle som oppnår kun 25knop på max med 1100hk! Dette er vel et skrog som er designet for å masje på 25-30 knop!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev for 10 timer siden:

I listen over dårlige investeringer...

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=280054990

 

Litt usikker på hva du mener :smiley: Vet du nyprisen på de motorene? :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Tror den kan være en av de bedre investeringene man kan gjøre om man er ute etter eldre 50 foter.

Her er det aller meste av det dyre tekniske nytt inkl motorer og gir og drivverk. Motorer, gir, aksler, hylser osv ligger nok på over 1,5 mill bare der.

 

Så for 1,5 mill får man altså en 50 foter med det meste av teknisk og mekaniske nytt. Alternativet er å kjøpe en annen tilsvarende til 800-1 mill hvor alt det som er nytt på denne båten, står på kanten av stupet på den andre.

Hvir man feks ser på en Princess V50 fra ca 2002 ligger disse på ca 2,5 mill og da er alt av det som koster over 20 år gammelt.

 

Her har man en båt man antagelig bare kan bruke med normalt vedlikehold de neste årene. Sjansen for å oppleve det med en 50 foter hvor alt er 20-30 år gammelt er forsvinnende liten

 

At det har vært dårlig butikk for nåværende eier er en annen sak.

Løp og kjøp

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 12 timer siden:

 

Litt usikker på hva du mener :smiley: Vet du nyprisen på de motorene? :saint:

Ja

 

sap_2000 skrev for 9 timer siden:

Tror den kan være en av de bedre investeringene man kan gjøre om man er ute etter eldre 50 foter.

Her er det aller meste av det dyre tekniske nytt inkl motorer og gir og drivverk. Motorer, gir, aksler, hylser osv ligger nok på over 1,5 mill bare der.

 

Så for 1,5 mill får man altså en 50 foter med det meste av teknisk og mekaniske nytt. Alternativet er å kjøpe en annen tilsvarende til 800-1 mill hvor alt det som er nytt på denne båten, står på kanten av stupet på den andre.

Hvir man feks ser på en Princess V50 fra ca 2002 ligger disse på ca 2,5 mill og da er alt av det som koster over 20 år gammelt.

 

Her har man en båt man antagelig bare kan bruke med normalt vedlikehold de neste årene. Sjansen for å oppleve det med en 50 foter hvor alt er 20-30 år gammelt er forsvinnende liten

 

At det har vært dårlig butikk for nåværende eier er en annen sak.

Løp og kjøp

Jeg sikter naturligvis til investeringene eier har gjort med båten, de har vært særdeles dårlige, i allefall i forhold til hva han får nå. Og å sammeligne denne båten med en Princess 50 er urettferdig, hadde tatt Princess 10 av 10 ganger, men smak og behag..

 

Grønngylt skrev for 6 timer siden:

Det er vel heller det at den er påkosta 2.3mill de siste årene og nå selges for 1.5mill. hvis ikke innkjøpet av båten er medberegna så er jo tapet mye høyere 

 

For eieren etter, så er det jo ett godt kjøp 

Nettopp.

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev On 17.11.2022 at 8.33:

I listen over dårlige investeringer...

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=280054990

Her har du jo muligheten til å kjøpe båten, bytte motorer, og selge den igjen med 74P motorene dine :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...