Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Komodo skrev 17 minutter siden:

Her har du jo muligheten til å kjøpe båten, bytte motorer, og selge den igjen med 74P motorene dine :wink:

Hehe det er jo sant, mellomfinansiering er heftig og likeså jobben med å utføre dette.:crazy:

Mine 74 motorer er heldigvis knapt innkjørt med sine 1350timer :giggle: Dessuten bruker jeg båten fra mars til midten av november, så aldri tid til å utføre dette ellers utmerkede forslaget.

 

Det er også litt små hvis jeg først skulle byttet, Cranchi 50 ble stortsett levert med D12-715, som øker toppfart fra mine 30knop til 37knop ;)

Redigert av Førstefender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Førstefender said:

Jeg sikter naturligvis til investeringene eier har gjort med båten, de har vært særdeles dårlige, i allefall i forhold til hva han får nå. Og å sammeligne denne båten med en Princess 50 er urettferdig, hadde tatt Princess 10 av 10 ganger, men smak og behag..

 

Enig at det er 2 forskjellige verdener å sammenligne, men poenget var at man får utrolig mye stor og teknisk nullstille båt for 1,5m og det hadde værtfall satt meg i tenkeboksen å betale 1 mill mer for en v50 hvor alt ombord er 20 år gammelt.

 

Stilen hadde man måtte venne seg til. Bare å anlegge puddelrock hår og legge seg til innerst i Pollen i Arendal en lørdagmed stor stereo og spille til båten er full av folk og glassrutene i byen begynner å gi seg hehe :lol:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kvalitetsmessig er vel Sea Ray på høyde med det meste der ute. Men designen for drøyt 30 år siden var jo litt spesiell.

Uansett mye båt for penga.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev for 12 timer siden:

Den prisen er vel ikke så hinsides med to såpass nye motorer montert av Ringstad. Gammelt design, men liker man det.....

 

Eller er jeg helt på tur :crazy:

Trodde det var innlysende, at dette har vært en dårlig investering for  selger jeg mente.

For de som har lyst på en gammel Sea Ray er dette nærmest løp og kjøp.

 

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev for 14 timer siden:

Den prisen er vel ikke så hinsides med to såpass nye motorer montert av Ringstad. Gammelt design, men liker man det.....

 

Eller er jeg helt på tur :crazy:

Som flere har nevnt er vel dette mest sannsynlig et røverkjøp. Men for eieren som har kostet på 2,5mill, og nå selger for 1,5, så har vel kanskje investeringene ikke vært så glupe.

Link to post
Share on other sites

hanto1 skrev for 2 timer siden:

Fin båt om man vil lette kontoen litt før nyttår. Nok treverk og glans for enhver entusiast.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=281750483

Sikkert ikke vært billig å sette i stand denne, men nesten 6 mill for en båt som trolig vil kreve sitt av vedlikehold også i fremtiden og med kun en fungerende sovelugar slik jeg greier å lese annonsen? Virker rimelig optimistisk...

Link to post
Share on other sites

hanto1 skrev for 9 timer siden:

Fin båt om man vil lette kontoen litt før nyttår. Nok treverk og glans for enhver entusiast.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=281750483

Overklassebåt for mer enn pengesterk overklassebåtentusiast. 
Litt som enkelte Storebroeiere jeg kjenner!😁😁😁😂😂😂

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
TerjeFjern skrev 1 time siden:

Er vel ingen som tenker litt som går inn i en slik avtale? 

 

 

En slik avtale er jo tydeligvis i høyeste grad diskuterbar, så det ligger jo ikke noe fasitsvar på det i annonsen.

 

Men det jeg hang meg opp i er at toppfarten oppgis til 32 knop med denne motoren.

Noe som ikke stemmer med tester. 38 knop her :-)

 

https://www.nettavisen.no/cabincruiser/bat/askeladden/skikkelig-luksus-fra-askeladden/s/12-95-1435714

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Faxen skrev for 1 time siden:

Hmm, lurer på om jeg har hist på han?:saint:

Du skal ikke se helt bort i fra det!😂😂😂

Men han du har hilst på er en wannabe pengesterk fyr. Sannheten er dessverre noe helt annet! Så da tar det lang tid å bli jålebukk!😁😁😁

Redigert av Chilli Solbris (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 1 time siden:

Du skal ikke se helt bort i fra det!😂😂😂

Men han du har hilst på er en wannabe pengesterk fyr. Sannheten er dessverre noe helt annet! Så da tar det lang tid å bli jålebukk!😁😁😁

 

Og gammel "drit" som en gang var luksuriøs er desverre ikke veien å gå for og bli pengesterk, for de båtene er ett konstant pengesluk :p 

 

godt vi er flere som har gått i den fella der :p 

Link to post
Share on other sites

Cocytus skrev for 21 timer siden:

Måtte bare dele denne. Er det noen som synes dette er en god avtale? Må betale for å få lov å ta vedlikeholdet av motor og båten. Men ikke bruksrett i juni, juli og august.
 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=284920514

Må jo være glimrende å slippe tilgang på båt i juni, juli og august😂

Link to post
Share on other sites

Grønngylt skrev for 2 timer siden:

Bare landkrabber som ikke har båt på sommeren i Norge da :) sånne menger vi oss ikke med 

 

 

For oss som aldri har vært, og aldri skal til Thailand så er dette ukjente problemstillinger :giggle:

Sommer i Norge er båt (og evt. MC), vinter er jobb. Slik er det for oss arbeidsfolk :giggle:

 

Får frysninger bare av tanken på å sitte på et fly i mere enn et par timer.. det er så kjedelig :saint:

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 13 timer siden:

For oss som aldri har vært, og aldri skal til Thailand så er dette ukjente problemstillinger :giggle:

Sommer i Norge er båt (og evt. MC), vinter er jobb. Slik er det for oss arbeidsfolk :giggle:

Får frysninger bare av tanken på å sitte på et fly i mere enn et par timer.. det er så kjedelig :saint:

 

Headset på hode, musikk i øra, snus under leppa, så 2-3 drammer med engang flyvertinnene kommer med tralla si. ZZZzzzzzZzZzzzZZZzzz i 8 timer

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...