Jump to content

Nå er det over 8000 båter til salgs på Finn.no. Blir det priskrakk


Norfront

Recommended Posts

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29245988

 

hvordan er prisen på denn? hurtig handel og 100000 i avslag...lekent:) måtte inn på hans annonser, og slik jeg ser det så er det mye billig båt ute å går her:) For han som er selger og må selge båtene så tenker jeg at han har et særdeles realistisk bilde på prisforventningene i markedet...

Link to post
Share on other sites

"Du trenger ikke å ta kontakt hvis du bare er litt nysgjerrig, ville helst hatt dieselmotorer, drømmere, prutere og pratmakere likeså" :lol:

http://www.finn.no/f...nnkode=29444239 litt av et smykke ja

 

Jeg måtte klippe ut litt mer tekst av denne annonsen.

Båten selges til en entusiast som vet hvor bra og billig dette er og som er i stand til å gjøre rask handel innen 22 aug. som er absolutt siste sjanse/mulighet.

 

Når en selger, profesjonell eller ikke skrive noe så dumt i en annonse så blir det helt uaktuelt å handle noe som helst av han. Han burde se seg om etter en jobb som "støvsugerselger" i stedet.

Hva skjer etter 22. august ? Blir båten senket ?

Nei, båtsalg krever tillit, noe denne selgeren ikke utstråler i det hele tatt !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Med priser man opererer med i disse tilfellene, er nok svaret et ubetinget ja.

Så kan du jo spørre deg selv.... når er det mest aktuelt for deg å KJØPE båt. Om høsten kun for å ta opp båten og pakke den inn, eller om våren klar for en ny sesong? Hvis jeg skulle kjøpt båt senhøstes måtte det være kun pga en ting - pris!!

 

Og når det gjelder årsmodell på båten..vel.. hvor mye glede har du av at båten er et år nyere i tiden da den befinner seg på land under en presenning?

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg lurer også på hva folk tenker når de skriver "siste sjanse før (en dato)".

 

 

Det kan være ett svett forsøk på å få rykket tvilere til å kjøpe (noe som sjelden fungerer). Kanskje man har et lavere bud inne som går ut den datoen. Innlevering til forhandler på en lav innbyttepris.

Eller at namnsmannen kommer den dagen :seeya:

Alternativene er mange, men det viser uansett at selger virkelig er klar for å selge.

Link to post
Share on other sites

MHT bruktbåter over en viss alder:

 

Synes overhodet det ikke er rart at noen skriver at båten selges før den går i opplag, ved en dato.

Når båten er konservert, pakket inn og ligger i opplag så selger i hvertfall ikke jeg båt.

Da får de eventuelt vente til den er pakket ut, klargjort og sjøsatt slik at de får prøvd alt.

At de skal se den på land er også viktig, det er noe jeg krever at de gjør.

 

Denne fremgangsmåten valgte jeg f.eks i fjor høst da jeg solgte.

 

At folk skal kikke under en pressenning å ta en avgjørelse uten å får testet båten grenser til det useriøse synes jeg. Båten skal inspiseres, prøves og selges "som den er".

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

er ikke den solgt i morra så kall meg en krakk :wink:

Jaja får bare kalle meg en krakk da.. ikke solgt enda pussig nok

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29341164&WT.ac=relevant_ads

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Takk :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte klippe ut litt mer tekst av denne annonsen.

Båten selges til en entusiast som er i stand til å gjøre rask handel innen 22 aug.

som er absolutt siste sjanse/mulighet.

 

 

Hva skjer etter 22. august ? Blir båten senket ?

 

 

 

 

He he kom til å tenke på datteren til en nabo kom hjem og ville at moren og faren skulle kjøpe en rasekattunge til henne av en veninne innen helgen for 500kr da de måtte bli selge alle innen da...

 

Moren lurte på hva de gjorde hvis de ikke fikk solgt de innen den datoen... hun svarte da at "da blir de gitt bort" :giggle:

 

De gikk vel en annen skjebne enn det men men...

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er jo ikke hverdagskost med skjærgårdsjeep på 35 fot med 450 hk påhengs.. men sikkert genial båt til sitt bruk.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Den Donzi'en... Hvis man tar med seg 250' er det ikke umulig man får båten. Deretter selger man den ene motoren for 100', og man sitter igjen med en flott skjærgårdsjeep med 225hk motor for 150'. Mye båt for pengene :cool:

 

Driver å ser på Ducati (MC) om dagen, og har ramlet over flere som har solgt for nærmere halv pris av hva den er annonsert med. Av 10-15 gamle annonser jeg har lagret, og som står som inaktive pga utløpt dato, viser det seg at bare 3-4 er solgt. Det er definitivt kjøpers marked, og jeg driver å mørner 2-3 stykker før jeg kommer til å gi dem ett skambud. Noe av mørningsprosessen går ut på å finne ut hvem som trenger penger mest. Noen har kjøpt ny sykkel og har ikke råd til lån på to, andre har kjøpt leilighet, begynt på skole osv, osv.

 

En del sier at blir prisen for lav lar de den heller stå. Der får man sjelden noen veldig gode dealer. De som har Lindorff på døra er mye "greiere" sånn sett.

 

Liker i utgangspunktet ikke å presse folk til å selge til en pris begge vet er veldig lav, men det er nå engang slik at det er frivillig å ta imot mine penger da...

 

Ett eksempel for dere som kjenner Ducati. Gikk akkurat glipp av en deal. En -97 Ducati 748, annonsert for 55', solgt for 28'.

Som sagt, det er kjøpers marked på luksusgjenstander som båt og MC....

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ville nå ikke ha hatt den svære Donzien med bare en motor da. Bååring :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det er mange båter jeg ville hatt mellom to tankfyllinger.... Så hva bruker 2x225 optimax i timen på 3/4 gass da..?

Jeg tror at akkurat denne type båter får man billig etterhvert som bensinen koster over 15,-/l.

Er nok noe av det mest tungsolgte vil jeg tro.

 

På en helg klarer jeg å tøffe opp 2-300,- i bensin på min Marna 12hk. Mistenker du ikke kommer så veldig langt for den summen når du drar igang de to kvernene :wink:

Link to post
Share on other sites

På en helg klarer jeg å tøffe opp 2-300,- i bensin på min Marna 12hk. Mistenker du ikke kommer så veldig langt for den summen når du drar igang de to kvernene :wink:

Nei her er vel knepet å sette av en større sum for båtkjøpet enn selve kjøpesummen og så innbille seg at man kjører gratis :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det blir bare mer og mer artig med denne xxxx xxxxxx hos AkerYachts.

 

Her er det om gjøre å få oppmerksomhet, la oss starte annonsen med: HALLO !

HALLO - SJEKK PRISEN

 

Dette er en selger ansatt hos en båtmegler også finner man en slik tekst i annonsen:

Pga. tidsklemma ønskes det kun kontakt med potensielle og hyggelige kjøpere som har finansene i orden.

 

Her må man altså ikke finne på å ta kontakt om man ikke har finansene i orden. Da kasten man bort tiden til en ansatt som er i "tidsklemma" :giggle:

Er du ikke "Hyggelig" så er du heller ikke interessant som kjøper :confused:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...