Jump to content

Nå jakter Tollvesenet i Drøbaksundet.


Faxen

Recommended Posts

Polet i Grebbestad var nærmest tomt allerede på Skjærtorsdag. :cheers_wine:

Havna var full. Kan nok hende noen er litt uheldige på hjemturen her. :headbang:

Godt de er så langt inne i fjorden :flag_sw:

Per Harald

Redigert av Per Harald (see edit history)

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet er vel ikke om man har kjøpt i utlandet eller ikke. Om alt er kjøpt i Norge og det er mer enn lovlig kvote, så får du antagelig problemer om du har fraktet dette i din båt ut av landet og tilbake igjen. :headbang: Kvittering hjelper ikke om beholdningen er for stor.

Du må sansynliggjøre eller bevise at du IKKE har vært i utlandet. Slepespor er flott da.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Kvittering hjelper ikke om beholdningen er for stor.

Du må sansynliggjøre eller bevise at du IKKE har vært i utlandet.

Nå tror jeg du tuller. Det er da ikke noe omvendt bevisbyrde i en slik sammenheng....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Det at de er på plass siste dagen i påsken vitner kun om kåthet etter og paie kjøtt og sprit "smuglerne"

 

De hadde hatt langt høyere respekt og vakt mindre avsky om de faktisk hadde stoppet all narko og drit som flommer inn i landet hver eneste dag..

 

Klarer bare ikke og like statens avgiftskåthet desverre..

 

Dagens oppgulp fra min side :lipseal:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Ble stoppet en gang i fjor av tollvesenet, de var mest interessert i om vi kunne dokumentere eierskapet til båten (hadde ikke montert reg nr på båten). Var hyggelige de som stoppet oss, men kunne latt vær å dra tre runder med sirena for å få oppmerksomheten vår da vi kjørte forbi, ble brå oppvåkning for junior og meg som lå og tok ettermiddags luren foran vindskjermen..

Link to post
Share on other sites

Det at de er på plass siste dagen i påsken vitner kun om kåthet etter og paie kjøtt og sprit "smuglerne"

 

De hadde hatt langt høyere respekt og vakt mindre avsky om de faktisk hadde stoppet all narko og drit som flommer inn i landet hver eneste dag..

 

Klarer bare ikke og like statens avgiftskåthet desverre..

 

Dagens oppgulp fra min side :lipseal:

 

Helt enig! Hvis det skal kunne forsvares å bruke så mye ressurser på dette, så synes jeg det burde være den største selvfølge at de kan vise til resultater som innebærer langt mer alvorligheter enn noen pakker kjøttdeig eller fem kasser øl fra Skagen.... foreløpig kan jeg ikke huske å ha lest en eneste slik artikkel om verken narkotika, menneskesmugling el.li., men noen båter vet jeg de har funnet... riktignok når de har stått i opplag på land... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Hvordan stiller det seg om man får tollvesenet ombord i Drøbak og de finner mer alkohol ombord enn lovlig kvote, men som ikke er kjøpt i utlandet?.

Siste jeg ble tatt skjønte de såpass som at mitt Ringes Juleøl ikke var kjøpt i Skagen, og ikke Juleakevitten heller. Carlsberg'en var værre, men så vidt jeg husker gikk det hele ørelittegranne i min favør, så de er ikke urimelige.

Link to post
Share on other sites

antagelig er det vel ikke de minst diplomatiske de har plasert i disse båtene,

at lover og regler blir håndhevet er positivt, de ser vel litt ann også,

har du 1 brett øl noe vin og en anker dram går nok det greit, men hvis det er innkjøp for hele sommeren og litt til, så reagerer de sikkert.

Redigert av SandAnker (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Det virker som den norske stat har det vondt over å gå glipp av noen avgiftskroner. Møkkasamfunn vi lever i :nonod:

 

Nei. Møkkafolk som skal sno seg unna avgifter på motorer og båter mens folk flest betaler det det skal koste.

 

Støtter du virkelig folk som seiler rundt i stjelte båter, med stjelte motorer, eller båter/motorer som det ikke er betalt avgift for?

 

Er det virkelig slik at folk ikke vil ha kontroller til sjøs, heller betale stadig dyrere forsikring og stadig høyere avgifter fordi flere og flere smugler båter og motorer inn uten avgift, fordi stadig flere velger den ene metoden etter den andre for å sno seg unna betalingen?

 

Skulle ønske det var mer kontroll i både inn og utland så kanskje vi også ble kvitt raidene av østblokktyver i båthavner landet rundt etter motorer. Men det er vel kundene av østblokktyvene som ikke ønsker kontroll til sjøs?

-------------

 

Sprit og tobbaksjamringa kan vel folk snart holde for seg selv, smålig...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...