Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Nei det er helt umulig og få den båten til skjeberg.kostet 3500 kr med krana i strømstad så det var den billigste løsningen og beste løsningen. No mere dere lurer på før jeg stenger.

 

Umulig er det absolutt ikke,og den beste løsningen har det vel vist seg i ettertid at det ikke var...?

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Jeg tror kanskje du tar feil når det gjelder å få den båten ned til Skjeberg på bil banarne. Jeg drev i mange med spesialtransporter av store båter når jeg var hjemme på fri fra sjøen, og jeg tror en Suns. 62 blir i grenseland ned dit.


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Jeg vet faktisk ikke hvordan man frakter siloer nei, i grunn aldri tenkt på. Trodde kanskje de ble bygget på stedet der de skulle stå jeg. Men seks meter er ganske bredt da. Og nei.. jeg trenger ikke å vite prisen så ikke stress med det for min skyld

 

De fleste transporter av den størrelse skjer på natt grunnet mindre trafikk. Og før så var vel politieskorte tilnærmet gratis,da de tok det som trening for stenging av veier og dirigering.Men de har blitt kapitalister de også og har begynt å ta betalt (så vidt jeg vet).

 

Så synes jeg if og politiet kan gå og skamme seg.ødlagt 2 familier i 2, 5år .kunne bedt om Unnskylding ofentlig synesjæ

 

Ja og nei.. Selvfølgelig skal ikke denne type saksbehandlingsfeil forekomme,på den andre siden er jeg glad for at det blir gjort grep nå svindel er mistanke.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

???????? Skjønner ikke hva du mener!

Hvis du har god peiling på båter, noe disse gutta tydeligvis har, så virker det bare latterlig å slepe en båt med motorrommet fullt av vann. :crazy:

 

Ikke hadde de VHF og ikke hadde de strøm på telefonene :confused:

 

Til Mouche: Ja, jeg regner det som et faktum at det må ha vært tvil. Mener du virkelig at retten var sikker på at båten sank uten de frikjente sin medvirkning?

Link to post
Share on other sites

Jeg tror kanskje du tar feil når det gjelder å få den båten ned til Skjeberg på bil banarne. Jeg drev i mange med spesialtransporter av store båter når jeg var hjemme på fri fra sjøen, og jeg tror en Suns. 62 blir i grenseland ned dit.

 

Selvfølgelig kan jeg ta feil.. Har ikke sjekket om veinettet tåler det,men noen umulighet er det ikke skulle jeg tro.

 

Banarne du tar fryktelig feil og er lite økonomisk og bare kverulerer

 

Tja.. Jeg var vel litt nysgjerrig på hvorfor den ikke ble fraktet helt frem.. Og argumenterer mot deg på dine svar.Såpass må du vel tåle på et forum?

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Jeg tenker mest på plassen, bare hengeren blir godt over 20 mtr lang og bredden kan bli kinkig ned dit. Men at man må ta det på natten er en forutsetning uansett. Du får ikke disp på dette ekipaget på dagtid. Og det er mange år siden politiet så på dette som trening dessverre. Men det er nå en annen sak. Det jeg tenker på er som sagt plassen ned dit, det er midtrabatter med skilter, buss-skur og stolper etc etc som må vekk for en 6 meters transport


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Jeg påpeker at nå engasjerer jeg meg ikke i båtsaken, men syns bare det ble interressant å diskutere om det var mulig å få en så stor båt på bil til Skjeberg :-)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Har selv kjørt ett kolli på 5 m bredde. På forhånd var det skrudd ned diverse skilt rekkverk osv. 2 mil midt på natta med politibil , følgebil foran og bak + to politi på motorsykkel noen km i forveien for å stoppe biler. Hva det kostet aner jeg ikke, men det var nok langt over hva en vanlig lønnstaker er villig til å betale. En båt på 63 fot er sikkert rimelig høy også, og balansere en båt på 6 m bredde på en 3 m brei tralle er ikke helt enkelt med tanke på stabilitet. Den minste skjevhet så velter både henger og båt.

Link to post
Share on other sites

Sant nok..Som sagt så sjekket jeg ikke veinettet.Men var vel for å legge frem at det langt fra er umulig å frakte stort og tungt på norske veier.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

En båt på 63 fot er sikkert rimelig høy også, og balansere en båt på 6 m bredde på en 3 m brei tralle er ikke helt enkelt med tanke på stabilitet. Den minste skjevhet så velter både henger og båt.

Den ble jo fraktet fra Frankrike til Sverige på bil? Noen mil ekstra da hadde ikke vært noen utfordring,tipper det var Mammoeth som hadde transporten og i tilfelle så er det et velrenommert firma.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Om det var jeg som var tiltalt i en slik sak, skylding eller ikke, så hadde jeg neppe latt en nær bekjent latt seg utale seg på nettet om hva han vet om saken. Dessuten vet du jo bare hva de har sagt, ikke hva de har gjort. Den hele for fulle sannhet kjenner kun de som var til stede.

Link to post
Share on other sites

Det er det selvfølgelig :smiley: Satt å snoket litt på kartet,og det eneste åpnbare hinderet er vel en undergang under E6,så da er det jo klart hvis transporten var fryktelig høy så hadde de fått problemer.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...