Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Til de 2 FRIKJENTE. Jeg har lest dommen og har skjønt at dere er frikjent av det Norske rettsvesen, men ikke av BP's høyesterettsdommere. I mitt yrke møter jeg slike mennesker nesten hver eneste dag hele året. Håper ingen av disse synsere og dømmende folka er innvolvert i det Norske rettsvesen. Jeg vil ønske dere lykke til videre!

Link to post
Share on other sites

@ uff forsiktig : De ble frifunnet i lagmannsretten, men også dømt i tingretten.Jeg er nok en av de som gjort meg opp min mening om denne saken etter hva jeg har lest, sett og blitt fortalt.Men Norge er et fritt land med noe som heter ytringsfrihet! At du har dine meninger er veldig bra, sterke mennesker har egne meninger. Men for guds skyld ! Dette er forum, her blir ting diskutert, og meninger delt.Synes du det er feil at andre har andre meninger enn deg så er det faktisk lov til å ikke lese og svare. Ikke meningen på noen måte å være frekk, men synes at du og denne 0178x3 er litt for aggressive på person. god helg.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

@ uff forsiktig : De ble frifunnet i lagmannsretten, men også dømt i tingretten.Jeg er nok en av de som gjort meg opp min mening om denne saken etter hva jeg har lest, sett og blitt fortalt.Men Norge er et fritt land med noe som heter ytringsfrihet! At du har dine meninger er veldig bra, sterke mennesker har egne meninger. Men for guds skyld ! Dette er forum, her blir ting diskutert, og meninger delt.Synes du det er feil at andre har andre meninger enn deg så er det faktisk lov til å ikke lese og svare. Ikke meningen på noen måte å være frekk, men synes at du og denne 0178x3 er litt for aggressive på person. god helg.

Les hva jeg har skrevet tidligere og les hva Arne Hansen har skrevet. Vet ikke hvem som er mest aggresiv. Jeg har ingenting med hva 0178x3 skriver og jeg aner ikke hvem det er. Jeg forholder meg til dommen, og der står det frikjent!! Hvis alle skulle gå rundt å stemlple alle frikjente som skyldige, da har vi et stort problem!

Redigert av Uff forsiktig (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvilken sakkyndige som leies inn til hvilken sak er avgjørende for utfallet. Nå ligger det informasjon på nett om at ca ----- av medlemmene i norges største båtforum ikkje trur dette var eit uhell.

 

Kommentar fra moderator: Den meningsmålingen er slettet.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Men det er jo heller ikke lett å tro disse gutta da :confused: Etter alt som har kommet frem med både denne båten og med skøyta som sank, så fremstår det hele mildt sagt meget spesielt. Men gratulerer til dem.

 

Glem ikke at det er straffesaken disse er frikjent for. Dette betyr på ingen måte at IF kommer til å betale ut erstatning for båten. Jeg tror ikke det.

Link to post
Share on other sites

Hva blir neste sak dere skal gå løs på med deres forkvaklete syn om at man bør være skyldig til det motsatte er bevist både utover enhver rimelig tvil, sunn fornuft, og litt til?

dere skulle skamme dere over å trekke i tvil verdens beste rettssystem som det har tatt hundrevis av år og bygge opp..

flytt heller til en stat som har et system dere vil like.. de fleste av oss andre er enige om at det er bedre at hundre skyldige frikjennes enn at en uskyldig dømmes..

Link to post
Share on other sites

Hva blir neste sak dere skal gå løs på med deres forkvaklete syn om at man bør være skyldig til det motsatte er bevist både utover enhver rimelig tvil, sunn fornuft, og litt til?

dere skulle skamme dere over å trekke i tvil verdens beste rettssystem som det har tatt hundrevis av år og bygge opp..

flytt heller til en stat som har et system dere vil like.. de fleste av oss andre er enige om at det er bedre at hundre skyldige frikjennes enn at en uskyldig dømmes..

Godt å se det er flere med samme mening :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Forutsatt at saken ikke blir anket så er de involverte frikjente for å ha begått en straffbar handling ifm at båten sank.

Så videre diskusjon som kan oppfattes som en overprøving av dommen er uønsket.

 

Det man kan diskutere er hvor man mener grensen for uaktsomhet bør gå når det gjelder erstatning i kaskoskader

F.eks. om det å ikke sjekke at båten er tørr før man legger ut på tur er uaktsom nok til at det kvalifiserer til avkortning/avslag på erstatning.

Link to post
Share on other sites

Er det da ikke anledning til og diskutere om dommen er riktig uavhengig av om bevisene ikke holdt eller ikke?

At folk går fri pga høye beviskrav diskuteres i media hyppig.

 

Jeg mener det bør være anledning til og diskutere hvor hvidt denne båten gikk ned som følge av uheldige omstendigheter eller ikke på bakgrunn av det som er kommet frem.

Det må hver og en kunne gjøre seg opp en mening om og få lov til og diskutere.

 

Ytringsfriheten vi har i dette landet gir oss vel også anledning til og stille spørsmål rundt både presse, politikk og rettsvesen uten fare for og bli "taken care of" I motsetning til endel andre land.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

De du kaller misstengte, kaller jeg frikjente. Ja, jeg syns det er verre å henge ut navngitte personer enn ikke navngitte personer!

Dommen er åpen for allmenheten, og det er bestemt av rettsstaten. Da må det vel gå an og diskutere.

Jeg har ikke sett noen navn i denne tråden forøvrig...

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Navnene står i dommen som det er linket til.

 

Kan se ut som om en "poll" om de ikke er skyldige allikevel nå er slettet på forumet, i så fall en klok avgjørelse, men litt synd å se at det var en av forumets grand old men som til og med er stemt frem til en hedersbetegnelse, som startet den "pollen".

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...