ivar Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Generelt burde det medføre redusert Nrk lisens da dette programmet sansynligvis er billigere å lage enn "barnetv og lekestua" hadde vært interessant å sett budsjettet på dette, de må jo ha teknikere osv på døgnvakt, samt en ganske feit satellittlink for å overføre datamengdene det er snakk om Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 her er visst Nordnorge på vei ned i dypet http://photos.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=361559&size=full Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
26 Gimsøy Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Det bilde er fra en video som ble vist i går. Det er tatt i Hustadvika.... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Teerex Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Det bilde er fra en video som ble vist i går. Det er tatt i Hustadvika... I bildeteksten på marinetraffic.com står det følgende: Place: Vardø Date: 2010-08-17 15:35 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skipper Båtløs Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 hadde vært interessant å sett budsjettet på dette, de må jo ha teknikere osv på døgnvakt, samt en ganske feit satellittlink for å overføre datamengdene det er snakk om leste et sted at budsjettet var 2,5-3 mill. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Altså kun 310-373 kroner pr. minutt Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
26 Gimsøy Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Nå var kapteinen på MS Nordnorge lei av småbåter som krysser rett forran... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Joakim Brunsvik Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Nå er jeg lei av at alle skal være så opptatt av hurtigruta Det må vel gå ann å se på noen andre emner enn om hurtigruta vel. Alle andre som kanskje trenger hjelp får ikke hjelp for en del ikke gidder å se på det, for dem er så opptatt av hurtigruta og alt det der. Det er en båt som går langs kysten av norge, hva er liksom så spessielt med det. Dem har jo filma brgensbanen før også! Var det liksom så spessielt? nei, men hurtigruta skal være så spessielt for da kan man liksom komme på TV da, men jeg har blitt dritlei av alt hurtigrut-maset Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
mormalv Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Gratulerer mr. Brunsvik med dagens teiteste innlegg. Vet du hva Hurtigruta har betydd langs Norskekysten opp gjennom tidene? Men det var kanskje ironi?? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 (redigert) leste et sted at budsjettet var 2,5-3 mill. Pokker, var for sent ute igjen, kunne gjort det for under halve prisen :giggle: Lurer litt på hvorfor "hurtigruten" eller "hurtigruta" som de på gal side av elven kaller den , burde jo vært "tregeruten" Redigert 18.Juni.2011 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
jsw Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 .... men jeg har blitt dritlei av alt hurtigrut-maset Sikkert mange andre også som har det som deg, som leser og svarer på andre spørsmål.. Men å kritisere dette programmet? Jeg for min del tar gjerne flere av samme slaget - dette er, som sagt tidligere - skikkelig bra Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Don Meeko Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Hurtigruten betyr mye for meg, den betyr mye for oss som bor her nord også. Uten hurtigruta så stopper Norge opp, den tar med seg så mye gods som er viktig for folk langs kysten. Ikke noe tvil om at båtene er flotte, var ombord på MS Midnattsol i dag å det er virkelig en flott sak. Jeg foretrekker de gamle, Lofoten og Nordstjernen. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Joakim Brunsvik Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Det er greit, den betyr mye for meg også, men det blir litt for mye noen ganger Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Don Meeko Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Så finn deg noe annet å se på Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Julie III Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Trodde ikke jeg ville komme til å se på det selv, men man blir jo litt hekta samtidig. Flott natur, masse båter og de er flinke til å klippe inn reportasjer og stoff i sendingen som har relevans til der den er. Synes det er bra jeg. Noe jeg derimot reagerer på er at man nå får sett alle som ikke burde hatt båt. Bare de glimtene jeg har sett i dag har det vært villmankjøring, kryssing foran baugen (setter de virkelig livet på spill for å komme på TV?), sitter på dekk uten vest, ferdes i småbåter uten vest, forsøpling!..... Jeg blir nesten litt flau.... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Og de som krysser aller nærmest foran baugen har kamera ombord som kan tyde på at det er en av hurtigruteskipet Nord-Norges egne lille farkost? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gudrun Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 For et par timer siden passerte de noen vindmøller og en rød taubåt... Ble så mye styr i heimen akkurat da disse ble passert.. Fikk noen med seg navnet på taubåten? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 NRK2 skal vel sette verdensrekord, med verdens lengste (og kjedeligste) program grøss Enig, som å se maling tørke. :) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 (redigert) For å svare på mitt eget spørsmål over her: Lurer på om det kan ha vært taubåten Oscar som ble passert med et slep for et par timer siden?.... Mener og jeg skimtet i taubåten Kar inne på havnen i Kristiansund i natt, nå rødmalt?... Redigert 18.Juni.2011 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Det er litt filmingen sin skyld at båter legger seg like ved/foran hurtigruten også. Holdt oss rundt skipet ut Trondheimsfjorden, men alltid på forsvarlig avstand. Da vi kom hjem, så vi igjennom sendingen for å se om vi så oss selv. Er med i noen øyeblikk, her og der... Men de som ofte er skikkelig fokus på, det er flere av de som legger seg helt opp mot skipet. Var de som filmet noe konsekvent på å filme båter som ikke legger seg like foran, så ville de helt sikkert unngått en del fare-situasjoner. Uansett, helt vilt bra tiltak av NRK (synes jeg). Så kan dere som ikke liker "å se maling tørke", se på en av de fantastisk bra såpeseriene på reklame-kanalene Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 @Quaoar Kan ikke skylde på filmingen at uvettige båtførere legger seg selv i en farlig situasjon. Det blir helt på tryne etter mitt syn. Fint at vi får fokus på denne adferden her på BP før noe galt virkelig skjer. Hurtigruta med sine knop har ikke muligheten til å dreie unna vist en dust får motorstopp. De kan prise seg lykkelig at ikke noe allerede har inntruffet siden Bergen. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Marwin Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Nordenfjeldske damskipselskap som hadde alle Jarl båtene: MS «Erling Jarl» (1949 - NFDS) MS «Håkon Jarl» (1952 - NFDS) MS «Ragnvald Jarl» (1956 - NFDS). MS «Harald Jarl» (1960 - NFDS) Foruten disse hadde de også noen fraktebåter bla. Faste Jarl, Frode Jarl, Sture Jarl? og noen flere mener jeg å huske. Rederiet var lokalisert i Trondheim. Hadde i stor grad egen proviantforsyning i Trondheim, tror faktisk de en tid også hadde ett grovkjøkken der. Sigurd Jarl og Sote Jarl var to kombinert-båter: Last / fryselast og passasjerer. De gikk hurtigruteleia og var over til Grimsby i England i tillegg. Hadde min første jobb som trikker i utenriksfart på Sigurd Jarl i 1969... Dessuten hadde de noen "større" tankbåter, Roald Jarl, Bruse jarl og Orm Jarl 30 - 50 tusen tonn Hele lista til selkapet finner du forøvrig HER.. Rederiet drev også en rekke andre skip og hadde til slutt endel virksomhet inne offshore. Var ute og fulgte Rutihurta fra Rødberg og inn til Trondheim. Da det var litt urolig sjø (for en så liten båt!), la jeg meg på 3. hekkbølge etter den. Ved å passe på å "ligge i unnabakke" på den bølgen, sparte jeg endel bensin. Lå litt til styrbord for båten og ble meget skuffet da jeg kom hjem for å se opptakene. Jeg hadde ligget i en dødvinkel, slik at min lille "Micro" ikke kom på TV!! Til tross for at jeg var eneste båt etter dem over Korsfjorden:cryin: (Men er du snar og går inn på DENNE linken, kan du se bevegelsene mine siste 24 timer.) Kjekk link det der! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Quaoar Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 @Quaoar Kan ikke skylde på filmingen at uvettige båtførere legger seg selv i en farlig situasjon. Det blir helt på tryne etter mitt syn. Har du lest selv hva du skriver? Mange av båtene som møter Hurtigruta nå, på vei nordover, er der for å bli filmet. Du ser til og med personer ser på skjerm/pc i båten og vinker ekstra mye i det de ser at de -er- på TV. Jeg får inntrykket her, at du faktisk er av den oppfatning at det å komme på TV ikke har noen som helst drivkraft/motivasjonsfaktor?! @Quaoar Hurtigruta med sine knop har ikke muligheten til å dreie unna vist en dust får motorstopp. Nei og -NETTOPP- derfor burde ikke NRK filme, og da mener jeg close ups av de som legger seg helt opp til hurtigruten, evt. rett foran. Du er klar over at de har mange kameraer ombord, og derfor ikke har noe behov for å filme noen som ligger rett foran. Det er ikke tilfeldig hvor det blir filmet. Sitér dette innlegget Link to post
Kæpt'n Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 Lurer litt på hvorfor "hurtigruten" eller "hurtigruta" som de på gal side av elven kaller den , burde jo vært "tregeruten" Vel, hvis du skulle reist fra bergen til kirkenes med buss, og besøkt alle 34 anløpssteder langs kysten nordover, så tror jeg hurtigruten hadde vært framme en god stund før deg. Selv med egen bil og normale søvnmengder, så hadde du fått det travelt nok... Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 18.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2011 @Quaoar Joda jeg leser alltid hva jeg selv skriver og jeg peker jo ikke mot de som følger hurtigruta langs siden på avstand. Derimot peker jeg på de som legger seg forut for baugen eller krysser forut og skal en da skylde på filmingen blir atter en gang på tryne etter mitt syn. Man enkelt å greit gjør ikke slike stunt forut for et skip i fart uansett hvor mange kamera som er montert forut. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.