Jump to content

Julies ekspedisjoner


Julie III

Recommended Posts

Da har familien kloms lagt til på Verdens Ende. Nydelig vær fra Bolærne og ned.

Både Årøysundet og Røssesundet så nok litt værre ut på kart enn i virkeligheten. Begge steder er veldig flotte leder å gå!

Men når vi skulle legge til, vippet jeg ut lettbåten så den stod på høykant. Madammen tok frem fendere bak der og vi seg etterhvert mot brygga. Jeg slo revers og BANG sa det og lettbåten falt i vannet...

Det som hadde skjedd var at enden på tauet som holdt lettbåten, hadde ved en eller annen anledning falt uti bak, og satt seg i propellen.

Ble enda litt svettere en jeg var i varmen her da motoren ikke lot seg starte. Men etter å ha dratt ut tauet, og resatt feilmeldinger var alt ok. Ingen skader:) Fikk forøvrig lagt til med den andre motoren og håper ingen fikk det med seg:)

Nå blit det tur på land og deretter et bad i varmen:)

 

2e42f421-6a51-5b97.jpg

Link to post
Share on other sites

Rednigsskøyta hentet opp ankeret til Sqadron 58 som lå utenpå meg i begynnelsen av uken. På mandag blåste det opp kraftig nordavind, og for å vise hensyn til lille oss på innsiden la han ut ankeret mot vinden. Takk!

men så lå altså kjettingene til bryggapå feil sted...

 

Nå starter vi ferien og går mot Lyngør i morgen.

 

Fortsatt ingen brennmaneter i sikte her på Verdens ende!!!!!

Link to post
Share on other sites

Da skal du ikke se bort fra at vi sees i Lyngør Zandra. Vi går Svenner, Stavern, kanskje Langesund så Risør eller Lyngør:) Var bortom båten din i dag, men ingen ombord...:)

Har vært en utrolig fin dag. Første gang vi er her og alt er liksom så rent, ryddig og godt tilrettelagt :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

90 grader babord i det du kommer inn i havneområdet ytterst på nest borterste pir ( mot øst) du kan ikke ungå å se den om jeg ligger inne.

Om det er strålende vær, er jeg nok i Viksfjord eller så finner du meg sannsynligvis i Rørvika på Svenner.

 

Rørvika mot syd/øst

tur_til_svenner_i_slutten_av_august__2007_009.jpg

 

Rørvika mot nord/vest

tur_til_svenner_i_slutten_av_august__2007_010.jpg

 

Dårlig kart men Rørvika ligger syd/vest på øya rett vest for fyrbukta.....

 

20070826_111428_svennerkart.jpg

Redigert av Finn Erik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da skal jeg speide etter deg:) Så du videoen jeg la ut?

Er vel ikke så ille på Sunnmøre heller Eureka? Bare litt kaldere enn her om dagen :giggle:

 

I går kveld var første gang vi ikke brukte varmeren og allikevel synes det var varmt!

Og da vi våknet hjalp det ikke å åpne alle vinduer, for det var ikke et vindpust :) litt over 20 grader i vannet på morgenkvisten...

Er foreløpig overskyet, og det passer meg egentlig bra da jeg ble litt brent i går:)

 

029699be-677e-d76d.jpg

Link to post
Share on other sites

Et par bilder fra Stavern tåler vel folket å se:

 

Innseilingen til Stavern havn fra vest ....Båtplassen min er rett over taket på bakre reddningskøyte.....

joysea_i_solnedgang_i_september_2010_093.jpg

 

Stavernsøya ......Sydlige innseiling til Stavern er på høre side i bildet.

 

joysea_i_solnedgang_i_september_2010_048.jpg

 

Sydlige innseiling

joysea_i_solnedgang_i_september_2010_050.jpg

 

Sitadellet og kruttårnet, her spilles det teater om sommeren....

joysea_i_solnedgang_i_september_2010_112.jpg_mini.jpg

 

Sjektekanalen.

stavern_havn_16_juli_2008_120_hollanske_baater_paa_besoek_033.jpg

 

Relativt fullsatt indre havn...Hollendere på besøk.

stavern_havn_16_juli_2008_120_hollanske_baater_paa_besoek_019.jpg

Link to post
Share on other sites

Fantastiske bilder Finn-Erik!

 

Var akkurat innom Svenner i regn. Har blitt litt endringer. Sjefen er ikke så glad i vind og regn, så hun vil ha unnagjort Rakkebåene så tidlig som mulig. Hun tror det blåser opp nå:) Respekterer det, og går kanskje ned til Risør. Der har de Expert butikk som jeg kan sjekke ipaden også.

Så vi får ta Stavern på vei opp Finn-Erik!

 

029699be-8737-44a2.jpg

 

029699be-8749-1d44.jpg

 

029699be-8758-6410.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...