Jump to content

Julies ekspedisjoner


Julie III

Recommended Posts

Etter frokost tøffet vi stille og rolig opp indre led til Hankø. Vi har bestemt oss for å ta en overnatting til fordi det er meldt så utrolig flott vær imorgen:)

For øyeblikket er det ikke mye å skryte av utenfor med lett regn og vind. Men inne er det tørt og varmt, så nå er det tid for en kaffe:)

 

4d126196-eec6-3d23.jpg

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

I dag har vi vasket båten innvendig, og jeg benyttet gråværet til å skrubbe badeplattformen.

Har ankommet en del båter og plutselig fikk jeg litt mindreverdighetskomplekser;)

 

4d126196-8a72-4c76.jpg

 

God stemning i havna

 

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=BqjAz3zxmtU

 

4d126196-962f-cf7b.jpg

Redigert av Julie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hehe, ja man vil alltid ha noe større/bedre:) Men naboene her har nok litt større lommebok enn meg:)

Litt pussig at jo større båt vi har fått, er vi alltid de minste og går ombord i de største for å bli fristet... :D

 

Kanskje han HADDE større lommebok, nå har han bare større båt :)

Det blir liksom som på Birkebeinerrittet, uansett samma søren hvor hardt du tråkker på, så kommer det noen bakfra og suser forbi....

 

Her var en liten samling av båtene i Fosnavågen under Maritime dager. FB'er så langt et sløret blikk kunne se.. I rygge hadde jeg enda flere og større båter. Jaja, hyggelig å se på. Jeg trives i Grandezzaen jeg..

20.06.2011_031.jpg

Link to post
Share on other sites

Å være fornøyd er et bevisst valg man tar :smiley: også ser man jo bare de båtene som er større enn den man har... båtgleden ikke er proporsjonal med båtstørrelsen.

Enig. Å være fornøyd er en mental tilstand som man i veldig stor grad selv påvirker og bestemmer. :yesnod:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Dere har selvsagt rett, men man strekker seg alltid:) Du var jo fornøyd med Zodiac yl;)

 

Vel igjennom Mossekanlen, var verken Bitteliten eller Bonus hjemme:)

 

Men vi gikk i "konvoi" langs hele Jæløya med en svært, svært fin båt;)

 

54d1540f-bb11-d478.jpg

 

Nå er vi kommet oss hjem etter en herlig båttur langs litt av svenskekysten. Min oppfatning av strekningen, var at selve stedene vi besøkte var idylliske og godt tilrettelagt, men vår mening er at strekkene mellom, er flottere på Sørlandet. Er liksom mer å se på ikke bare svaberg. Men her er det selvsagt delte meninger, og etter som jeg har forstått, er svenskekysten finere lenger ned enn det vi var. Fjällbäcka og Hamborgund var høydare, og Tanumstrand veldig barnevennlig. Strømstad sover vi ikke i igjen og synes det var dumt vi ikke fikk med oss Väderöarna og overnatting på Resö...

Nå gjenstår ompakking og klargjøring av båten for ny tur til Sørlandet!

 

Tusen takk alle sammen som bidro til å hjelpe meg da alt så mørkt ut med motortrøbbel!

 

Julie

Redigert av Julie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Oi, var det deg?? Det er første gang vi møter en med samme båt, så dere ble betraktet nøye:)

Hehe, Var litt småkald vind fra Hankø og opp, og tok oss ikke tiden til å ta av hele kallesjen for den korte svippturen hjem fra Moss når det hadde løyet :)

Link to post
Share on other sites

Sitter å planlegger sørlandsturen, og første strekket på onsdag går til Verdens Ende.

Her er ruta så langt inn gjennom vestre Bolærne

 

54d1540f-b19c-461b.jpg

 

Men så ønsker jeg å gå på innsiden av Brøtsø og Vasser. Der ser det i nordenden ut til å være ganske grundt. Noen som vet om det er ok å passere her?

 

54d1540f-b1b1-3228.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...