Jump to content

Endelig - har bestemt meg for ny motor - MerCruiser 3.0L MPI!


Våtbåt

Recommended Posts

Navn/Foretaksnavn: TRT MOTORSERVICE Organisasjonsnummer: 996 429 520 Forretningsadresse: Daleveien 7 A

4876 GRIMSTAD Kommune: GRIMSTAD Organisasjonsform: Norskreg. utenlandsk foretak

 

 

Trt Motorservice

 

Hopp til søkefrase

Mobil: 917 47 494 Besøksadresse: 4884 Grimstad

 

 

Detaljert bedriftsinformasjon

  • Trt Motorservice 917 47 494
  • 4884 Grimstad

Står ikke mye her om adresser osv..... Trist hvis dette også er useriøst. Håper det går bra og at du får orden på det knaske. Skulle du finne på å reise til Grimstad for å møte opp der, så finner du dette. Det er bare å spørre seg frem det. Grimstad er ikke så veldig stort.

 

De har en nettbutikk også:

TRT Motorservice - Dalveien 7 A - 4879 Grimstad - Telefon 41417843 - E-mail Kontakt@baatdelbutikken.no - ORG.nr. 996 429 520

Redigert av finnmarken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hei

Ja fytte katta.

Jeg kjøpte 2 stk aq151 motorer så jeg ikke får montert / startet fordi det manglet noe smådeler som tross alt er vesentlig. 2 stk hovedsikriger, 2stk vannkraner til eksosmanifoil + istk festebrakett for gassvaier strømpen.+ pluss en bolt som holder fordeler fast.

Når jeg prøver å ringe så virker det som om fyren vegrer seg for å ta telefonen.Masse løfter men ingenting skjer.

Det ser nesten ut til at jeg må kjøpe de delene som jeg mangler fra andre steder ( Hint, Hint ) Er det noen som har noe til overs så bare kontakt meg

ps

de har ogsået annet tlf nr. 46815319

Redigert av sofa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kan bekrefte at den adressen som er her lenger oppe ikke er verksted adressen.. Verkstedet/Industrilokalet ligger der jeg mente på " berganmoen".. like ved Elefun som har masse rc utstyr.

Det var ikke akkuratt noe Framnæs maritime over sjappa..

 

Baki her ligger verkstedet:

trt_bilde.jpg

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Riktig det Thorlyn. Verkstedet ligger på Bergemoen. Foretningsadressen er oppgitt å være Daleveien 7 A, 4876 Grimstad som forøvrig er feil adresse. Det skal være Dalveien 7 A, 4879 Grimstad. Gateadressen er feil stavet og postnummeret er også feil i den første adressen. Kanskje for at ingen skal finne dem?

 

SelQueen: Hvordan går det med deg?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei - her er en trist oppdatering, det ble aldeles ikke slik jeg håpet. :nonod:

 

Feil funnet så langt:

  1. Pluss og minus fra startbatteri skrudd sammen på blokka!?!!! Måtte skjøte kabel for å den frem til starteren, har nå en uønsket skjøt, samt polen på batteriet smeltet kraftig!
  2. Bensinslangen var ikke skrudd fast, slangeklemme hang løst på slangen. Slangen som var brukt var min gamle som jeg selv så at måtte byttes.
  3. Nippel fra vannutskiller var knekt og halve bensintanken lå i bunnen av båten!
  4. Maling flasset av i bunnen av båten pga bensin.
  5. Feil tenningsrekkefølge
  6. Feil propell, båten bakket istedet for å gå fremover !!! Det var morro i havna den dagen jeg skulle vinke farvel til gutta på brygga :)
  7. Feil tomgangshastighet, den var justert til pene 1600 og ikke 900
  8. Feil dimensjon på propell, båten bikket såvidt 5 knop med 3000 rpm, skal gå 25knop
  9. Stiften var smeltet og fortsatt blir den varm - altfor varm.
  10. Bakhaker på drevet var slipt og drevet spratt opp ved bakking!!!
  11. Dokumentasjonen var mildt sagt mangelfull.

Osv osv...

 

Har hatt den i to uker og fortsatt fungerer den ikke.

I dag her jeg besøk av en lokal mekaniker og :pray: om at det skal bli bra.

 

Men hva skal jeg gjøre - hva burde jeg gjøre? Hva mener dere?

Redigert av SelQueen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg nevnte det i den andre tråden Selqueen: hev kjøpet og gi han driten tilbake.. når det er slike elementære feil HELE veien.. hvordan står det egentlig da til med selve motoren.. Kastet sammen av noe gammelt drit og en sliten bilmotor?? Huff dette er så fortærende og surt.. jeg synes virkelig synd på deg... Du har betalt MASSE penger for noe som mest sansynlig er i beste fall overMALT..

 

At slike kan operere i det hele tatt er langt over grensen til frekkhet og tjuveri av andres penger.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Fryktelig trist at dette verkstedet viser seg å være useriøse. Hadde virkelig håpet at dette var et seriøst verksted siden jeg bor i Grimstad. Hadde ikke hørt om dem før det ble nevnt her på BP.

 

Du har min fulle sympati. Får bare håpe at du får orden på det. Gi dem en frist til å ordne opp. Dersom fristen ikke overholdes må du bare politianmelde dem/ta ut søksmål.

Link to post
Share on other sites

får og følge loven her så må du klage og gjøre ting i riktig rekkefølge send rekommandert brev med frist for retting!

Ta ut forliksklage

begjær han konkurs

 

 

og en advarsel til andre.. vær skeptisk til og kjøpe noe av Nuf foretak ! har de ikke råd til og dekke aksjekapital så er det ofte dårlig stelt... slike firmaer får sjelden eller aldri innvilget kreditt/leasing osv

Redigert av snurresprett (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Han sier jeg må bruke en lokal mekaniker, men det er å løpe i fra ansvaret.

Jeg har følelsen av å blitt lurt grundig - katta i sekken :nonod:

Har sjekket firmaet, det er et NUF firma, ikke ANS eller AS, det er registrert i england og kjerringa er direktør.

Link to post
Share on other sites

var det jeg tenkte.. NUF er sjelden et godt tegn! jobber en del med mange slike, og de får overhode ikke handle annet enn forskuddsbetaling.

men du kan uansett dra han til forliksråd, kontakt lokalavis, båtmagasinet?? tv2 hjelper deg... +++

stå på :) er man sta og kan systemet så pleier de og gi seg etterhvert... da de skjønner at du ikke kommer til og gi deg..

Link to post
Share on other sites

En forferdelig trist historie :cryin: . Hva bør en gjøre? Tja....Jeg hadde sporenstreks samlet all dokumentasjon og skrevet en logg for hvilken kommunikasjon som har vært og hva som ble sagt og avtalt. Med klokkeslett og dato. Kommer alltid godt med uansett hva som skjer videre.

 

Deretter hadde jeg sjekket med forsikringsavtalene mine om det ikke finnes mulighet for begrenset juridisk assistanse. Tatt en samtale med en advokat og forfattet et brev til firmaet med krav om utbedring av feil eller heving av kjøpet.

 

Sansynligvis vil selgers adresse være gjeldende som garantisted. Det er noe som må tas med i betraktningen. Kommer dere ikke til enighet kan du ta ut en forliksklage. Igjen gjelder vel dessverre Grimstad som adresse tror jeg.

 

Om dere blir enige i forliksrådet ville jo vært fint. Men om dere ikke blir enige og forliksrådet velger å ikke dømme i saken står du overfor et valg om å enten innse at slaget er tapt eller ta saken videre i retten. Med den risikoen det innebærer for betydelig pengeforbruk. :sweat:

 

 

Alle kan bli lurt. Men hva slags mennesker er det som forsøker å drive butikk på en slik måte :confused: . Feilene du beskriver er jo ikke bare svindel. De vitner om direkte inkompetanse i forhold til jobben som skulle vært gjort.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Blitt lurt???? ettersom den listen viser er der kun et par punkter som krever noe oppretting mens resten er reine servicepunkter. Jøssenam. Og ettersom eg las et annet sted her så var dette blitt ordnet. Skal jaggu lite til for å bli lurt idag. Får vel den neste gang man selger noe og vindusviskerne har løs gummi. Herre gud for noen nisser. Er det muulig å tre nisselua lenger nedover ørene eller?!!

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Plutonium; slik skal det ikke være, når man har betalt for å få en jobb utført.

De aller fleste punktene som nevnes, er sterkt kritikkverdig!

Er du eier, eller ansatt i TRT kanskje, siden du forsvarer dem?

 

Jeg har også MEGET dårlig erfaring med TRT Motorservice.

Gjenngir ikke hele regla her, men for de som vil lese min "historie", finner dere den her:

http://www.offroad.no/forum/Advarsel-TRT-Motorservic-t122800.html&gopid=1649192#entry1649192

Link to post
Share on other sites

Det er aldri kjekt når man ikkje får det akkurat slik man trodde man skulle få. Som regel tror man at man får noe heilt annet i kjøperus enn det man faktisk kan forvente å få. Men desse tingene her som ikkje allerede har blitt ordnet er bare bagateller og kan ordnes lett og til prisen av en pølse eller to på en bensinstasjon. Det er jo ikkje slik at å flytte girwiren fra ene siden til andre under dekselet i drevet slik propellen går rette veien koster tusenvis av kroner akkurat. Likedan en stump slange og å måtte stramme ei slangeklemme skulle neppe kvalifisere til å heve kjøp. Og et stiftebytte skulle heller ikkje velte sommerens budsjett. Forøvrig ville eg kassert heile stiftetenninga og satt på elektronisk, så sånn sett er man meir som blitt gjort en teneste ved å bli gitt en slik påminnelse.

Man kan enten bruke all energien på å klage og bære seg over bagateller i ukesvis eller man kan ordne det sjøl på en kveld og bli ferdig. vel vel men det er jo sjølvsagt hver sine interesser.

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Plutonium, jeg forstår hva du mener. Men her er saken at en del av pakken som jeg har betalt for er en overhalt motor, overhalt drev samt montering og dokumentasjon.

 

Når det er slik at ingenting fungerer, stort eller lite (husk - motor har ennå ikke startet og gått mer enn 2 min) og man har (dessverre) betalt forventer man at dette fungerer.

Ikke min jobb å ligge med hue ned i motorrommet? Det er jo derfor jeg betalte TRT?!

 

Kjernen i saken er at han ikke ferdigstiller jobben. Jeg har heller ingen dokumentasjon som forteller meg hva han har gjort med motoren.

 

I går fant vi nok en feil (eller manglende servicepunkt iht Plutonium). Den delen hvor bakhaken er montert følger drevet når drevet svinger, da klarer ikke bakhakene å hekte seg fast og holde drevet nede.

Drevet må av og bakhakedelen må demonteres og fikes - nok et punkt!

Så Plutonium - i følge deg så er dette noe som jeg må ta høyde for og bare tillstiende akseptere?

 

Nei, nå:

1. ringes Forbrukerrådet

2. sender rekomandert brev til TRT med krav om fullstendig tilbakebetaling eller 30' i retur så jeg kan benytte noen andre til å ferdigstille jobben

3. hvis ikke pkt 2 går i boks kontakter jeg advokat for å sjekke hvilke muligheter jeg har videre. Kan slå han personlig konkurs, han fortjener ikke å drive butikk :ghost:

 

Det er flere som er blitt lurt av han - vi kan gå i sammen!

Redigert av SelQueen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er helt klart veien å gå Selqueen. Fryktelig trist at det ble slik, men når det først har gått så galt så kan man ikke bare sitte stille å håpe det går over av seg selv.

 

Plutonium kan kjøpe pølser på bensinstasjon og sitte i båten sin på land eller i fortøyninga.

Link to post
Share on other sites

SelqQueen: Ett lite tips basert på egen smertelig erfaring. Få en advokat til å hjelpe deg med det første brevet også. Dette er en juridisk problemstilling og det er viktig for en eventuell senere saksgang at dette blir formulert riktig. Det koster noen få timer. Men er verdt det. Lykke til.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...