Guest Kaptein Fredrik Svart 31.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2011 Jeg har jobbet i garasjen i kveld med lanternemasta. Den ble pusset der det trengtes og grunnet. Jaggu satt skruene fast. Og i tillegg hadde forrige eiere ikke brukt riktige skrutrekkere(det har jeg sett ganske mange andre steder på båten) Fargen var ikke noe å si på ihvertfall. Rosa Link to post
Pettern1972 Svart 31.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2011 nydelig farge......... Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Lakket det første strøket med lakk i dag. Til høyre: Grunninga som ble rosa T.v.:lakken jeg brukte Mvh Kaptein Fredrik Link to post
:båt1 Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 det var da indelig godt masta ikke skulle bli roda da Link to post
JanS/EIR Svart 1.November.2011 Link til dette innlegget Svart 1.November.2011 Heia, Kaptein Fredrik! Dette blir knakende kjekt. Og så lager du en interessant tråd med masse gode bilder! Vi er mange her inne som setter stor pris på slike oppussing/restaureringstråder, leser alltid dem først, vettu! Lykke til videre med oppussinga og hold oss oppdatert, pls! mvh JanS/EIR Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Hafrsfjord Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 .........Lykke til videre med oppussinga og hold oss oppdatert, pls! mvh JanS/EIR Husker jeg feil... ? Har ikke du også ett prosjekt på gang? Venter på oppdateringer derifra også Link to post
JanS/EIR Svart 2.November.2011 Link til dette innlegget Svart 2.November.2011 Stemmer det, Hafrsfjord ! Prøvde å skrive ltt om det her, og skulle legge inn et bilde, men da forsvant hele innlegget, er visst for lenge siden jeg holdt på med bilder her inne. Får prøve om igjen seinere! mvh JanS/EIR Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Polarn Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 Skvatt litt da jeg så rosafargen altså. Heldigvis var det bare grunning Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hafrsfjord Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 .......... Får prøve om igjen seinere! mvh JanS/EIR Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 6.November.2011 Link til dette innlegget Svart 6.November.2011 Det har ikke skjedd så mye i det siste nå, men jeg ble nå i kveld ferdig med presenningteltet. I går pusset jeg ned alle sig og pensel merker på lanterne masta. Jeg skal slipe ned masta og spraylakke den med samme lakk bare på sprayboks. På Maritim så selger de carlingswitch på tilbud. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe alle bryterene der nå, eller om jeg skal kjøpe superswitch som bestmarin selger. Superswitch er billigere, men er det noen forskjell? Jeg skal snart begynne med styrekonsollen, kom gjerne med tips til hvordan den bør være Mvh Kaptein Fredrik Link to post
Marida Svart 7.November.2011 Link til dette innlegget Svart 7.November.2011 Jeg puttet Baylineren min full av bryterne fra Aktiv Marin (nå Best Marin). Har vel en mistanke om at den største forskjellen på disse kun er prisen ja. Ville kjøpt de billigste, de skal jo ikke være ute. Link to post
:båt1 Svart 7.November.2011 Link til dette innlegget Svart 7.November.2011 superswitch er kopien av charlingswich funker sikkert like bra, men men... Link to post
suzumer 290 Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 har du fått gjort noen i helgen, hittil Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 har du fått gjort noen i helgen, hittil Det har desverre blitt mindre jobbing enn jeg håpet på, men jeg har ihvertfall lakket lanternemasta, så den er uten penselmerker nå. Jeg fikk litt "appelsinhud" på den ene flata, men der har jeg eksperimentert litt med våtsliping, rubbing og polering. Mvh Kaptein Fredrik Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 (redigert) Jeg har fått gjort bittelitt i båten i helgen og noen dager i forrige uke. Lanternemasta har jeg jobbet med, og den ble lakkert med samme lakken, bare i spray. Resultatet ble ganske bra til å være lakk som er litt mer "heavy" enn andre hobbyfärg osv. Jeg hadde ikke sprayet på nok lakk på en flate på masta, så jeg fikk "appelsinhud". Dette fikset jeg ved å våtslipe med 1000 papir, rubbe og polere opp. Den ble ikke så blank som den er når den er nylakkert, men det er ihvertfall ikke appelsinhud Jeg kjøpte meg en Hella ankerlanterne som var til båter opptil 7 meter(jeg sa at båten var 7,3m og dama i kassa sa at den passer) Så gjenget jeg opp de gamle hullene og boltet heller hornet fast Det samme for "boomerangen" som festet lanterna ned i Mitt Apline basselement var sprengt da jeg prøvde det i kassa , men jeg hadde en 10 tommer. Jeg tok å skjærte ut plata den satt i og skrudde den i min kasse. Volumet var helt perfekt for det elementet. Den ser litt rar ut, men så lenge lyden er god så funker det bra for meg Mulig jeg finner på noe artig ved å hjemme det i en benk eller noe sånt Det var alt for denne oppdatering Mvh Kaptein Fredrik Redigert 28.November.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Jeg var en tur nede i båten både i dag og i går og ordnet litt mer på det elektriske. Alle kablene fra lanterner og belysning i kabin. Lanterna som ble ferdig i går Kablene i taket ble limt opp med smeltelim. Jeg har jobbet litt med takplatene. Limet som skaien har blitt limt med, har løsnet og skaien har bare hengt løst. Burde jeg lime de opp igjen eller er det greit at det er luft imellom den? Mvh Kaptein Fredrik Link to post
:båt1 Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 lim det opp igjen med en gang hvis du vil ha det pent! men ikke bruk hvilket som helst lim jeg bruker våtromslim fra byggmaker etter et tips fra en proff og det er veldig bra og enkelt å bruke Link to post
Polarn Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Konge KF Dropp kontaktlim ja, resulterer bare at du blir høy som et hus. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Takplatene skal bare være oppe en sesong til, så en sesong tror jeg de overlever med kontaktlim. Link to post
:båt1 Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 kontaktlim får skaien til å boble opp og bli ødelagt hvis ikke du bruker ordentlig godt båtbyggerlim, og det er dyrt Link to post
26 Gimsøy Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Bruk Casco Proff extra. Min båt her på BP Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2011 "Stoffet" er ikke helt skai, men nesten som noe gummi/plast. En annen båt i havna vår så ble det limet brukt både på skai og på nesten likt "stoff". Ikke noe bobler eller noe annet. Men jeg har limt kantene på den ene, så jeg kan se om det har skjedd noe. Link to post
:båt1 Svart 2.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2011 ja du får gjøre som du vil men ikke kom til meg når trekket ditt er ødelagt Link to post
Janoho Svart 9.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2011 (redigert) Du burde droppe det kontaktlimet, det er derfor de henger ned. Har skjedd samme på mine takplater etter bruk av kontaktlim. skummet går i oppløsning og det blir dårlig vedheft. Bruk heller gulvlim eller våtromslim på boks fra casco el. Her har du også mulighet til å justere på skaien etter den er festet. Jon Redigert 9.Desember.2011 av Janoho (see edit history) Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2011 Bare bruk kontaktlim så kan vi sammen telle boblene og se hvem som har flest . Vel, jeg brukte det og må ta det ned til våren og begynne på nytt med noe annet lim. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn