Jump to content

Har noen prøvd QMI produkter ?


biggen

Recommended Posts

Har eg gått glipp av noko her,eller er ikkje innholdet i testen lagt ut enno ?

 

Jeg la inn noen linker på et tidligere svar. Disse linkene førte til sider som tok for seg forskjellige tester, bl.a. test på NTNU i Trondheim, en test fra et laboratorie i USA med navnet: GOTTLOB RESEARCH AND ENGINEERING, rullende landevei test på en buss, Southwest Research Institute og Det Norske Veritas.

 

Det Norske Veritas test er baser på testen gjort på Southwest Research Institute, siden deres testresultater er gobalt annerkjent som det mest seriøse testinstitutt i verden. Denne test som heter Sequence IIIE viser at QMI behandlingen reduserer motorslitasjen med 88% i forhold til referanseoljen. Testen er registrert som: QM-ETSR692101-A-1-IIIE-1-SR-76 og er offentlig tilgjengelig fra oss eller testlaboratoriet.

Du kan lese resultatet av testen på QMI Tysklands hjemmesider: http://www.qmi.de/eng/index.htm

 

Med vennlig hilsen

QMI SCANDINAVIA

Thor Johansen

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Selv om jeg er noe skeptisk,har erfaringene her inne overbevist meg.

Produktet er bestillt og vil bli testet på mine 2 grønne.

 

Eventuelle erfaringer vil bli publisert.

 

Om dere bestiller fra meg så husk å oppgi medlems navn så jeg kan holde orden på rabatter..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Selv om jeg er noe skeptisk,har erfaringene her inne overbevist meg.

Produktet er bestillt og vil bli testet på mine 2 grønne.

 

Eventuelle erfaringer vil bli publisert.

Siden du har to grønne å teste på og ønsker en god kontroll så er det vel lurest å gjøre testen på den ene grønne og bruke den andre som referanse... Da har du jo meget god forutsetning som å finne ut om dette er lurium eller ei...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sant nok men hvis effekten er kjempegod kan jeg jo risikere å gå i ring hele sesongen. :rolleyes:

Det samme vil vel hende om den er dårlig også vil jeg tro, men andre veien... men med begge to samtidig så blir vel resultatet kun sysning uansett vil jeg tro... siden man mister den sikre referansen.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Selv om jeg er noe skeptisk,har erfaringene her inne overbevist meg.

Produktet er bestillt og vil bli testet på mine 2 grønne.

 

Eventuelle erfaringer vil bli publisert.

Har brukt QMI på bilen og erfaringer fra dette er svært bra. Bilen har gått 200000 og brukte noe (for mye) olje. Etter noen måneder gikk oljeforbruket gradvis ned til ca 50%. Der ser det ut til å stabilisere seg.

 

Venter nå at besinfobruket reduseres tilsvarende. :cool:

Link to post
Share on other sites

I bruksanvisningen for Qmi produktet leste jeg at motoren måtte ha gått endel timer/kilometer før man fylte på dette produktet. M.ao en ny motor som yter x antall hester kan du ikke få mer utav, derimot en halvslitt er det mer usikkert resultat på. Derfor burde den testen vært utført før de skrudde motoren fra hverandre for å se om det var noen forskjell på en slik. Det resultatet hadde vært mye mer interessant....

Helt enig! Stoffet skal jo rense motoren og derved redusere oljeforbruk. Dersom det ikke er noe belegg å fjerne, blir det vel heller ikke noen reduksjon av oljeforbruk.

 

Siden begrepet halvslitt er brukt her, vil jeg minne om at ingen tilsetningsstoffer i smøreolje eller brennolje vil eliminere slitasjen som er oppstått i motoren. Tilsetningsstoffene er ment å fjerne belegg, og noen av dem skal bedre forbrenningen - de forventes ikke å erstatte materialer som er slitt bort.

 

Det Norske Veritas test er baser på testen gjort på Southwest Research Institute, siden deres testresultater er gobalt annerkjent som det mest seriøse testinstitutt i verden.

Hva betyr det at DNV-test er basert på testen gjort hos SWR? Er ikke testen hos DNV uavgengig og frittstående?

 

Når jeg først tar jobben blir det nok til at jeg tar begge når jeg først er i gang.

Du får bare gjøre det, men da snyter du deg selv for muligheten til å få vite om stoffet hadde god eller dårlig virkning, og det var vel noe av vitsen med å prøve det. Enhver forsker ville, slik som noen her har gjort, fortalt deg at du bør behandle bare den ene motoren med stoffet og se på den andre som referanse (sammenligningsobjekt).

Link to post
Share on other sites

Når vi ser på dette innlegget så ser vi at det er henvist til DuPont som sier at Teflon ikke er å anbefale å brukes i en motor.

 

Fikk i dag følgene email fra en kunde:

 

Hei, Tor.

 

Tenkte dette kunne være av interesse for deg, siden DuPont opp gjennom tidene har fortalt at Teflon ikke egner seg i en bilmotor. Nå har de tydeligvis gjort egne tester som viser at de har tatt feil, og til og med har begynt å selge det selv!!

 

http://www.carcare.dupont.com/products/pro...p;prod=EngTreat

 

Jonny Konradsen

 

Med vennlig hilsen

QMI SCANDINAVIA

Thor Johansen, daglig leder

 

DuPont selger ingen produkter som skal inn i en motor. Duponts Teflon Care Care produkter dreier seg om bilpolish, vaskemidler og felgrens til bruk på bilens eksteriør og overflater.

 

Mistenkelig mange som selger QMI som poster her. Bukken som passer havresekken? QMI selges etter MLM prinsippet - gjør det ikke?

 

DuPont lanserte forresten i 2005 et motorbehandlingsprodukt som skulle redusere friksjon. De presiserte da at motorbehandlingen ikke inneholdt Teflon.. Det sier vel alt? Dette produktet er nå trukket fra markedet.

 

Har tidligere sagt nok om QMI. Det er opp til hver enkelt å bruke penga på hva dem vil. Men siden jeg nå ble sitert her, så ville jeg bare tilbakevise at DuPont selger produkter med teflon som skal inn i noen motor. Jeg har brukt penger på QMI og ikke oppnådd noe som helst. Men placeboeffekten skal ikke undervurderes. Jeg kjøper ikke QMI men heller en god motorolje anbefalt av motorprodusenten.

Link to post
Share on other sites

DuPont selger ingen produkter som skal inn i en motor. Duponts Teflon Care Care produkter dreier seg om bilpolish, vaskemidler og felgrens til bruk på bilens eksteriør og overflater.

 

DuPont lanserte forresten i 2005 et motorbehandlingsprodukt som skulle redusere friksjon. De presiserte da at motorbehandlingen ikke inneholdt Teflon.. Det sier vel alt? Dette produktet er nå trukket fra markedet.

 

 

Hvilke bevis har du for påstanden om at DuPont har trukket tilbake et motorbehandlingsprodukt og at det ikke inneholdt Teflon?

 

Med vennlig hillsen

Thor

Link to post
Share on other sites

Ja da er vidunder middelet prøvd.

Først innvendig motorvask på begge motorer,så oljeskift på begge og Qmi tilsetning på en motor.

Så en tur på fjorden ca 45 min på marsjfart.

 

Resultat: motor med Qmi ca 5 Grader lavere driftstemp en den andre (Har vært like før).

Etter testtur var turtall på tomgang steget med 200 omdr,ble stillt ned.

Ventet til motorene var kalde,fylte Qmi på den andre motoren,testtur igjen ca 30 min.

Omtrent samme resultat: redusert temp og økning på turtall ca 150 omdr.

 

Begynt på resten av vårpussen,fornøyd med resultatet, gleder meg til å teste ut på lenger turer.

Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift

Skjoldastraumen sluse

Link to post
Share on other sites

Jeg har en gammel carawelle som har gått 300.000 og vi brukte qmi etter å renset og byttet olje og fyllt på ny skulle det kjøres etter henvisning i 3 kvarter eller no (husker ikke helt) det røk mindre og bilen ble sprekere.......... før gjorde den absolutt på sitt beste 110-120 km/t nå fikk jeg den opp i 140........, dette er et år siden og oljeforbruk + dieselforbruket har gått ned, dessuten gikk motoren penere og roligere etter dette så spør du meg var det verd ver eneste krone :cheers::cool:

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en Mercedes OM dieselmotor på min forrige båt som jeg behandlet med QMI. Først motorvask, deretter tilsetning i oljen. Og motoren gikk meget pent og stille etterpå.

Nå har jeg båt med Ford 2726T som også går meget pent. Men jeg vil likevel behandle den med QMI. Spørsmålet er da om det er nødvendig å gi den innvendig vask først, eller bare tilsette middelet i oljen, da jeg skiftet olje på den før vinteropplaget. :confused:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Hvilke bevis har du for påstanden om at DuPont har trukket tilbake et motorbehandlingsprodukt og at det ikke inneholdt Teflon?

 

Med vennlig hillsen

Thor

 

Og hvilke bevis har du for påstanden om at DuPont selger et motorbehandlingsprodukt som inneholder teflon? Det er du som påstår i ditt innlegg #43 at de selger et slik produkt. Men linken du har postet viser ingen motorbehandlingsprodukter.

 

Den linken til DuPont Care Care products hadde et "engine treatment" produkt da jeg sist var innom der for ett års tid siden. Derfor har de sikkert trukket det igjen siden de ikke har det i sortimentet lenger idag. Hvis ikke du klarer å finne det da? Det er altså du som luftet nyheten om dette i ditt innlegg 43 i denne tråden så du kan jo selv verifisere din kundes påstand om at DuPont selger slike produkter før du poster det her.

 

Jeg sendte også for ett år siden en forespørsel til DuPont Care Care customer support om dette tidligere produktet inneholdt teflon. Jeg fikk raskt svar at det ikke inneholdt teflon. Har denne svarposten på min gamle Pc og skal poste det hvis det er interessant.

Link to post
Share on other sites

Som prototypen på "skeptisk" har jeg er råd til alle dere skeptikere.

Det er jo bare å prøve produktet,som alle andre båtfolk går det nok noen tusenlapper i året hos Dere også til ting som er kjekt å ha i båten,som vi godt kunne klart oss uten.

Det værste som kan skje er at det ikke blir noen forbedring.

 

Sansynligheten taler for det motsatte,regner med at det er flere enn meg som ikke har noe å vinne på å bløffe om resultatet.

 

Jeg er iallefall glad for jeg hørte på gode råd og prøvde produktet.

 

Har testet litt mer i dag og til og med min bedre halvdel kommenterte roligere gange på motorene.

 

God Påske :wink:

Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift

Skjoldastraumen sluse

Link to post
Share on other sites

Jeg sendte også for ett år siden en forespørsel til DuPont Care Care customer support om dette tidligere produktet inneholdt teflon. Jeg fikk raskt svar at det ikke inneholdt teflon. Har denne svarposten på min gamle Pc og skal poste det hvis det er interessant.

 

Ja, det ville være interessant å høre hva DuPont sa i sitt svar til deg. Jeg har også noen opplysninger fra DuPont som er relevant i denne forbindelse.

 

QMI bruker DuPont's Teflon i SuperPolishen og i noe smørefett. Men PTFE'n i QMI Motorbehandlingen kommer ikke fra DuPont, men en annen PTFE produsent. Hvilken det er, vil ikke QMI fortelle, etter hva jeg forstår.

Med vennlig hilsen

Thor

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Eg har prøvd QMI motorvask og behandling i 2 høve; skjørtebank på Chevrolet Tahoe V8 bensin og ventiltikking/kakling på Citroen XM turbodiesel - gått 300.000 km. Skjørtebanken på Chevyen vart ikkje betre. Prøvde også mange ulike typer motorolje, men liten betring. Men på Citroengen vart det godt resultat. Ventiltikkinga forsvann og motoren går finare. Kjenner att lyden frå då den var ny. Den startar også lettare når det er kaldt. På Chevyen prøvde eg så eit stoff som heiter Power Up. Det gav veldig godt resultat. Skjørtebanken er borte. Miksar 3% i motorolje ved oljeskift. Har no kjørt ca. 8000 km på Biltema syntetisk olje m. 3 % Power Up. Ingen tendens til bankelyd.

Skal også prøve dette stoffet i båtmotoren; ein Steyr 236 - utan at eg her har hatt noko problem av noko slag. Power Up har også ein rensande effekt, slik at første oljeskift må takast etter ca. 2000 km/ca. 30 timar. Har tenkt å bruke Power Up i kvart oljeskift på alle mine motorar. Men QMI har eg også god tru på.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Eg har prøvd QMI motorvask og behandling i 2 høve; skjørtebank på Chevrolet Tahoe V8 bensin og ventiltikking/kakling på Citroen XM turbodiesel - gått 300.000 km. Skjørtebanken på Chevyen vart ikkje betre. Prøvde også mange ulike typer motorolje, men liten betring. Men på Citroengen vart det godt resultat. Ventiltikkinga forsvann og motoren går finare. Kjenner att lyden frå då den var ny. Den startar også lettare når det er kaldt. På Chevyen prøvde eg så eit stoff som heiter Power Up. Det gav veldig godt resultat. Skjørtebanken er borte. Miksar 3% i motorolje ved oljeskift. Har no kjørt ca. 8000 km på Biltema syntetisk olje m. 3 % Power Up. Ingen tendens til bankelyd.

Skal også prøve dette stoffet i båtmotoren; ein Steyr 236 - utan at eg her har hatt noko problem av noko slag. Power Up har også ein rensande effekt, slik at første oljeskift må takast etter ca. 2000 km/ca. 30 timar. Har tenkt å bruke Power Up i kvart oljeskift på alle mine motorar. Men QMI har eg også god tru på.

 

Hva er det aktive stoffet i Power UP? Sjekk HMS databladet på produktet. Hvis et av nedbrytingsproduktene er HCL (Saltsyre), så burde det utvises forsiktighet med i bruken i en forbrenningsmotor. Der finnes det høyt trykk, høy varme og fuktighet, noe som kan omdanne klorerte parafiner og vokser til aggressiv saltsyre.

Med vennlig hilsen

Thor

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...