Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

En kraftig kjettingtalje vil vel klare å trekke den opp på land igjen, i fortøyningstauene.

 

 

Ja men eg vil helst gjøre båten litt lettere da, for vist den ikke har spes skader i skrog og er rep bar, så er det kipt å bruke slik rå kraft over steinbunnen. Ror/propell og aksling får heller stå sin prøve.

 

Tar noen 25 liters kanner inn under overbygget å fylle luft i de til båten letter nok på seg så eg får stropp under kjølen til der motoren er plassert (midt i båten nesten?

Så får eg bruke 1000 liters fatet

Link to post
Share on other sites

Blir litt Deja Vu følelser her ja :nonod:

 

Et godt ment råd Geir, skaff deg hjelp raskt nå mens problemet fremdeles er løselig og du fremdeles kan få båten opp hel. Ikke prøv å løse dette selv med mangelfulle metoder som ikke fungerte sist og mest sannsynelig ikke vil fungere nå heller.

 

Det skal sikkert ikke mer til en litt uvær så flytter båten seg og du sitter i saksa igjen.

Link to post
Share on other sites

Det er noe som heter:

 

"aldri så galt at det ikke er godt for noe"

 

Ubåt 1 var opplæring for heving av ubåt 2.

 

Og så har vi denne:

 

"erfaring er noe du får rett etter at du hadde bruk for det"

 

Flaks at du(vi) nå allerede har mye erfaring med heving av trebåter.

 

Lykke til!

Redigert av Permagne (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

"aldri så galt at det ikke er godt for noe"

 

Ubåt 1 var opplæring for heving av ubåt 2.

 

Hva var lærdommen av ubåt 1???

 

Jo den var etter mitt hode at Geir skulle spurt om hjelp og tatt i mot hjelp mye tidligere. Når hjelpen fra BP medlemmer var på plass så var det for sent båten hadde blitt flyttet og suget seg fast i mudderet som følge av dårlig vær. Heving var ikke lenger mulig uten kranskip.

 

 

"erfaring er noe du får rett etter at du hadde bruk for det"

Flaks at du(vi) nå allerede har mye erfaring med heving av trebåter.

 

For å få erfaring så må du nesten utøve arbeidet som du skal ha erfaring i. Båten ble hevet av kommunen ved hjelp a Westcon ikke av Geir og BP.

 

Mulig jeg virker litt grinete nå men jeg ser desverre ikke at det er tatt lærdom fra ubåt 1.

Link to post
Share on other sites

Hva var lærdommen av ubåt 1???

 

 

 

 

 

 

For å få erfaring så må du nesten utøve arbeidet som du skal ha erfaring i. Båten ble hevet av kommunen ved hjelp a Westcon ikke av Geir og BP.

 

Mulig jeg virker litt grinete nå men jeg ser desverre ikke at det er tatt lærdom fra ubåt 1.

 

Han har vel ikke lært noe desverre.... :lipseal:

 

Lærdommen burde iallefall vært at man forsikkrer båten hvis man ikke rår økonomisk med fremtidig berging selv :yesnod:

Hadde dette svidd ekstra på pungen hadde det nok blitt gjort men når det offentlige må inn og hjelpe til uten økonomiske konsekvenser grunnet laber økonomi så mener iallefall jeg at da lærer man ingenting...

 

Skal man ta lærdom må man selv ta følgnde ikke få sydd puter under armene av det offentlige....

 

Litt krasst men som skattebetaler har jeg lite til overs for offentlig sløsing av middler noe slike heveaksjoner bla er . De kr som dette bla koster er såre penger som bla garantert kommunen hadde trengt til bla eldreomsorg og annet...

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må nok støtte "bukt", her har nok ikke Geir lært noe som helst. Når båten ligger som den gjør eller gjorde så skulle den nå lagt på land allerede, men hva skjer? Absolutt ingenting :thumbsdown: . Det med å tvinge et stort fat innunder HT for liksom å få båten opp er helt bak mål dersom ikke denne er støpt/festet til selve båten på skikkelig vis.

Link to post
Share on other sites

Det med å tvinge et stort fat innunder HT for liksom å få båten opp er helt bak mål dersom ikke denne er støpt/festet til selve båten på skikkelig vis.

 

 

Bare måtte prøve siden eg var lei av å vente på hjelp.Hadde noen fylt luft mens eg kunne se ka som skjedde,så kaaaansje det hadde gått. Planen var nokk oppdrift te å få stropper under kjølen,men eg fylte så mye luft at akterenden gikk par meter opp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...