Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

 

 

Hva er neste planer da ?

 

 

Skal prøve ett forsøk selv på å få stropp under kjølen med propellakslingen. eller med motoren. Eller så blir det ein dykker så må te. Sikten er værre enn dybden

Link to post

En kraftig kjettingtalje vil vel klare å trekke den opp på land igjen, i fortøyningstauene.

 

 

Ja men eg vil helst gjøre båten litt lettere da, for vist den ikke har spes skader i skrog og er rep bar, så er det kipt å bruke slik rå kraft over steinbunnen. Ror/propell og aksling får heller stå sin prøve.

 

Tar noen 25 liters kanner inn under overbygget å fylle luft i de til båten letter nok på seg så eg får stropp under kjølen til der motoren er plassert (midt i båten nesten?

Så får eg bruke 1000 liters fatet

Link to post

Blir litt Deja Vu følelser her ja :nonod:

 

Et godt ment råd Geir, skaff deg hjelp raskt nå mens problemet fremdeles er løselig og du fremdeles kan få båten opp hel. Ikke prøv å løse dette selv med mangelfulle metoder som ikke fungerte sist og mest sannsynelig ikke vil fungere nå heller.

 

Det skal sikkert ikke mer til en litt uvær så flytter båten seg og du sitter i saksa igjen.

Link to post

Få den i alle fall fast

 

 

Det skal sikkert ikke mer til en litt uvær så flytter båten seg og du sitter i saksa igjen.

Antar han har dette under kontroll. Hvis ikke så er det på høy tid det blir gjort.

Link to post

Det er noe som heter:

 

"aldri så galt at det ikke er godt for noe"

 

Ubåt 1 var opplæring for heving av ubåt 2.

 

Og så har vi denne:

 

"erfaring er noe du får rett etter at du hadde bruk for det"

 

Flaks at du(vi) nå allerede har mye erfaring med heving av trebåter.

 

Lykke til!

Edited by Permagne
Link to post

 

"aldri så galt at det ikke er godt for noe"

 

Ubåt 1 var opplæring for heving av ubåt 2.

 

Hva var lærdommen av ubåt 1???

 

Jo den var etter mitt hode at Geir skulle spurt om hjelp og tatt i mot hjelp mye tidligere. Når hjelpen fra BP medlemmer var på plass så var det for sent båten hadde blitt flyttet og suget seg fast i mudderet som følge av dårlig vær. Heving var ikke lenger mulig uten kranskip.

 

 

"erfaring er noe du får rett etter at du hadde bruk for det"

Flaks at du(vi) nå allerede har mye erfaring med heving av trebåter.

 

For å få erfaring så må du nesten utøve arbeidet som du skal ha erfaring i. Båten ble hevet av kommunen ved hjelp a Westcon ikke av Geir og BP.

 

Mulig jeg virker litt grinete nå men jeg ser desverre ikke at det er tatt lærdom fra ubåt 1.

Link to post

Mulig jeg virker litt grinete nå men jeg ser desverre ikke at det er tatt lærdom fra ubåt 1.

Om ikke annet er erfaringen det at man bør sette bort arbeidet hvis man ikke kommer i gang umiddelbart... Det er erfaring det også... :thumbsup:

Link to post

Hva var lærdommen av ubåt 1???

 

 

 

 

 

 

For å få erfaring så må du nesten utøve arbeidet som du skal ha erfaring i. Båten ble hevet av kommunen ved hjelp a Westcon ikke av Geir og BP.

 

Mulig jeg virker litt grinete nå men jeg ser desverre ikke at det er tatt lærdom fra ubåt 1.

 

Han har vel ikke lært noe desverre.... :lipseal:

 

Lærdommen burde iallefall vært at man forsikkrer båten hvis man ikke rår økonomisk med fremtidig berging selv :yesnod:

Hadde dette svidd ekstra på pungen hadde det nok blitt gjort men når det offentlige må inn og hjelpe til uten økonomiske konsekvenser grunnet laber økonomi så mener iallefall jeg at da lærer man ingenting...

 

Skal man ta lærdom må man selv ta følgnde ikke få sydd puter under armene av det offentlige....

 

Litt krasst men som skattebetaler har jeg lite til overs for offentlig sløsing av middler noe slike heveaksjoner bla er . De kr som dette bla koster er såre penger som bla garantert kommunen hadde trengt til bla eldreomsorg og annet...

Edited by bukt
Link to post

Må nok støtte "bukt", her har nok ikke Geir lært noe som helst. Når båten ligger som den gjør eller gjorde så skulle den nå lagt på land allerede, men hva skjer? Absolutt ingenting :thumbsdown: . Det med å tvinge et stort fat innunder HT for liksom å få båten opp er helt bak mål dersom ikke denne er støpt/festet til selve båten på skikkelig vis.

Link to post

Det med å tvinge et stort fat innunder HT for liksom å få båten opp er helt bak mål dersom ikke denne er støpt/festet til selve båten på skikkelig vis.

 

 

Bare måtte prøve siden eg var lei av å vente på hjelp.Hadde noen fylt luft mens eg kunne se ka som skjedde,så kaaaansje det hadde gått. Planen var nokk oppdrift te å få stropper under kjølen,men eg fylte så mye luft at akterenden gikk par meter opp.

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...