margarus Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 kansje du skulle prøvt me en midlertidig rep av den drakten din? høres ut som en jobb for en tube sika og litt gummi stoff eller lignende? så slipper du denne frysinga.. hehe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 kansje du skulle prøvt me en midlertidig rep av den drakten din? Jeppers, tatt drakta med hjem nå Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Av og til hjelper det med en Remy Martin XXO Hva er neste planer da ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Hva er neste planer da ? Skal prøve ett forsøk selv på å få stropp under kjølen med propellakslingen. eller med motoren. Eller så blir det ein dykker så må te. Sikten er værre enn dybden Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Av og til hjelper det med en Remy Martin XXO Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arne Hansen Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Du klarer ikke å dra den nærmere land ved å dra i fortøyningene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Du klarer ikke å dra den nærmere land ved å dra i fortøyningene? Den ligge i ein bratt skråning. Baugen er under halvmeter under, akter er 3-4 meter under. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slangemannen Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 En kraftig kjettingtalje vil vel klare å trekke den opp på land igjen, i fortøyningstauene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 En kraftig kjettingtalje vil vel klare å trekke den opp på land igjen, i fortøyningstauene. Ja men eg vil helst gjøre båten litt lettere da, for vist den ikke har spes skader i skrog og er rep bar, så er det kipt å bruke slik rå kraft over steinbunnen. Ror/propell og aksling får heller stå sin prøve. Tar noen 25 liters kanner inn under overbygget å fylle luft i de til båten letter nok på seg så eg får stropp under kjølen til der motoren er plassert (midt i båten nesten? Så får eg bruke 1000 liters fatet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nonsense Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Så var det "påan igjen". Ville det ikke være bedre å få inn proff hjelp først som sist? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Så var det "påan igjen". Ville det ikke være bedre å få inn proff hjelp først som sist? Tror det er mange som ville foreslå det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Blir litt Deja Vu følelser her ja Et godt ment råd Geir, skaff deg hjelp raskt nå mens problemet fremdeles er løselig og du fremdeles kan få båten opp hel. Ikke prøv å løse dette selv med mangelfulle metoder som ikke fungerte sist og mest sannsynelig ikke vil fungere nå heller. Det skal sikkert ikke mer til en litt uvær så flytter båten seg og du sitter i saksa igjen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ultra1 Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Støtter den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lnjk Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Få den i alle fall fast Det skal sikkert ikke mer til en litt uvær så flytter båten seg og du sitter i saksa igjen. Antar han har dette under kontroll. Hvis ikke så er det på høy tid det blir gjort. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Permagne Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 (redigert) Det er noe som heter: "aldri så galt at det ikke er godt for noe" Ubåt 1 var opplæring for heving av ubåt 2. Og så har vi denne: "erfaring er noe du får rett etter at du hadde bruk for det" Flaks at du(vi) nå allerede har mye erfaring med heving av trebåter. Lykke til! Redigert 22.Februar.2012 av Permagne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 "aldri så galt at det ikke er godt for noe" Ubåt 1 var opplæring for heving av ubåt 2. Hva var lærdommen av ubåt 1??? Jo den var etter mitt hode at Geir skulle spurt om hjelp og tatt i mot hjelp mye tidligere. Når hjelpen fra BP medlemmer var på plass så var det for sent båten hadde blitt flyttet og suget seg fast i mudderet som følge av dårlig vær. Heving var ikke lenger mulig uten kranskip. "erfaring er noe du får rett etter at du hadde bruk for det" Flaks at du(vi) nå allerede har mye erfaring med heving av trebåter. For å få erfaring så må du nesten utøve arbeidet som du skal ha erfaring i. Båten ble hevet av kommunen ved hjelp a Westcon ikke av Geir og BP. Mulig jeg virker litt grinete nå men jeg ser desverre ikke at det er tatt lærdom fra ubåt 1. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Permagne Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Mulig jeg virker litt grinete nå men jeg ser desverre ikke at det er tatt lærdom fra ubåt 1. Om ikke annet er erfaringen det at man bør sette bort arbeidet hvis man ikke kommer i gang umiddelbart... Det er erfaring det også... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 (redigert) Hva var lærdommen av ubåt 1??? For å få erfaring så må du nesten utøve arbeidet som du skal ha erfaring i. Båten ble hevet av kommunen ved hjelp a Westcon ikke av Geir og BP. Mulig jeg virker litt grinete nå men jeg ser desverre ikke at det er tatt lærdom fra ubåt 1. Han har vel ikke lært noe desverre.... Lærdommen burde iallefall vært at man forsikkrer båten hvis man ikke rår økonomisk med fremtidig berging selv Hadde dette svidd ekstra på pungen hadde det nok blitt gjort men når det offentlige må inn og hjelpe til uten økonomiske konsekvenser grunnet laber økonomi så mener iallefall jeg at da lærer man ingenting... Skal man ta lærdom må man selv ta følgnde ikke få sydd puter under armene av det offentlige.... Litt krasst men som skattebetaler har jeg lite til overs for offentlig sløsing av middler noe slike heveaksjoner bla er . De kr som dette bla koster er såre penger som bla garantert kommunen hadde trengt til bla eldreomsorg og annet... Redigert 22.Februar.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kristian_H Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 En viktig faktir dere ikke tar med er vekt og lengde, denne er jo 26 fot og veier antagligvis mye mindre :) personlig har jeg troa på at han får fjernet denne. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S AIOLOS Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Må nok støtte "bukt", her har nok ikke Geir lært noe som helst. Når båten ligger som den gjør eller gjorde så skulle den nå lagt på land allerede, men hva skjer? Absolutt ingenting . Det med å tvinge et stort fat innunder HT for liksom å få båten opp er helt bak mål dersom ikke denne er støpt/festet til selve båten på skikkelig vis. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 22.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Må nok støtte "bukt", her har nok ikke Geir lært noe som helst. Eg sier ikke noe på det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 22.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Når båten ligger som den gjør eller gjorde så skulle den nå lagt på land allerede Burde faktisk det selv om det ble ett stort smell når ubåt 2 ble ett faktum. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 22.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 men hva skjer? Absolutt ingenting å jo skjer små ting,men ikke godt å være vakt/medhjelper,noen som kan lange ting,styre kompressor pluss være dykker samtidig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 22.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Det med å tvinge et stort fat innunder HT for liksom å få båten opp er helt bak mål dersom ikke denne er støpt/festet til selve båten på skikkelig vis. Bare måtte prøve siden eg var lei av å vente på hjelp.Hadde noen fylt luft mens eg kunne se ka som skjedde,så kaaaansje det hadde gått. Planen var nokk oppdrift te å få stropper under kjølen,men eg fylte så mye luft at akterenden gikk par meter opp. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Svart 22.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Vært ute i pisseregn noen timer nå,snart klar te å prøve å få noe under kjølen. Prøve kansje i kveld Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.