Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Oh my god så lei jeg er av besserwissere som sitter på gjerdet og bare kommer med kritikk. Alternativet er at Geir sletter tråden, og at vi andre ikke får fulgt med i det hele tatt. Hva er vitsen?

 

Jeg har dessverre kastet den gamle tørrdrakten min( som lakk bittelitt) ellers så skulle jeg ha sendt deg den i posten. Kan du ikke feste endel av de 200 liters fatene på båten for å gi oppdrift? Jeg hadde også prøvd å jekke den nærmere land.

Lykke til videre Geir, håper du følger opp med flere bilder og forsøk.

Link to post
Share on other sites

Oh my god så lei jeg er av besserwissere som sitter på gjerdet og bare kommer med kritikk. ... Hva er vitsen?

Vitsen er at dette er Båtplassen, Arne Hansen.

Det er et båtforum hvor vitsen er at folk ytrer sine meninger, enten man er enig med dem eller ikke.

Noen kan igjen hevde at de er lei gjerdesittende besserwissere som ikke tåler andre meninger enn sine egne.

Redigert av Tilde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må nok støtte "bukt", her har nok ikke Geir lært noe som helst. Når båten ligger som den gjør eller gjorde så skulle den nå lagt på land allerede, men hva skjer? Absolutt ingenting :thumbsdown: . Det med å tvinge et stort fat innunder HT for liksom å få båten opp er helt bak mål dersom ikke denne er støpt/festet til selve båten på skikkelig vis.

 

Støtter det som du og "bukt" skriver,lærdommen har vært lik null.At andre ikke liker våre uttalelser er helt ok.Det siste forliset

har jeg ventet på.At han kan la en sånn båt ligge der uten el.pumpe som fungerer når han må busse til båten er gambling.Ellers er tråden

helt ok,men "båtholdet" til hovedpersonen er jeg en smule skeptisk til.Men jeg ønsker Geir lykke til med hevingen.

Link to post
Share on other sites

Innlegget til Treskolars var ikke av typen med dømmende kritikk, det var et helt greit innlegg jeg ikke har noe problem med.

 

Her ligger vel noe av problemet, dette er et diskusjonsforum, og forhåpentligvis tar nok de aller fleste lang fart og driter i hva du har problemer med eller ikke, da det ikke er opptil deg å bestemme hva andre skal skrive.

Er litt hard nå, men dette er en gjenganger i fra enkelte, deg inkludert, at alle innlegg helst skal ha en viss konformitet til egne meninger, og har de ikke det så er de kritiske og upassende, noe sikkert enkelte innlegg også er, men hvem har gitt deg retten til å avgjøre dette og til stadighet klage over det, ville det ikke vært bedre å passe sine egne saker, og heller rapportere de innleggene som helt klart ikke er i henhold til FORUMSREGLENE (og ikke din egen høye morale standard)?

 

Det er mulig Ingar har gitt deg en sånn likssom-admin stilling som gjør at du er berretighet til å sitte og sutre over andres grusomme innlegg, og i såfall så beklager jeg?

 

Ønsker man å være kritisk til trådstarters båthold så er vel det helt greit, og jeg har vært mer enn bare litt skeptisk helt fra begynnelsen, men i denne tråden har en hver som ikke uforbeholdent har støttet Geir blitt nærmest lynsjet, uten at den første ubåten kom noe lengre av den grunn, kanskje det er på tide å være litt realistisk å innse at man heller bør kjøpe en liten plastjolle med firehesters motor og begynne å trene der før man går over til gamle trebåter som synker på rekke og rad.

 

Må si det er en ting jeg er helt fantastisk imponert over, og det er at Geir går ut med informasjon om at båt nummer to nå ligger på bunnen i samme tråd hvor båt nummer en akkurat er gitt opp.

Han er enten veldig modig, eller så har de 1000 liters fatene man har sydd oppunder armene hans i denne tråden gjort at han fortsatt ikke har forstått alvoret, og det er kanskje på tide at Geir får litt mer pepper, selv om det kanskje ødelegger underholdningsverdien for enkelte som gjerne skulle sett at denne tråden også gikk i et halvt års tid før noen andre måtte komme inn å rydde opp igjen.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg er enig i at Geir har vært uheldig, kanskje litt over hva som burde være mulig...

Men jeg ser ikke vitsen med å rakke ned på en person, dette er personangrep på en som etter eget utsagn allerede "ligger nede". Jeg begynner erlig talt å bli lei av sure oppstøt fra alle dere som bare vil hevde dere selv over andres ulykke. La oss i stedet ha et godt båtforum, hvor alle kan være...

 

Geir vet hva han har gjort, og vet garantert hva han burde gjort og nå bør gjøre, men det er ikke alle i denne verden som får ting gjort like raskt og enkelt som alle andre. Det bør det være rom for på baatplassen også.

Det er jo det som skaper hele baatplassen, mangfoldet...

 

Min mening er at vi bør alle forsøke å støtte og oppmuntre Geir videre, fremfor å rakke ned på han, det fører ingen vei...

 

Så mitt utsagn til deg Geir er, det var kjempe synd du var uheldig med denne båten også, men mist ikke motet, ikke hør på alle som mener de vet bedre og kan bedre og har rett til å utbasunere dette på alle andre. Var jeg deg, ville jeg prøve etter beste evne å få båten opp og håper det er lite skader, så du kan få fikset og solgt denne.

Det er som flere andre har sagt før, en mye mindre og lettere båt, som bør kunne la seg heve ved relativt enkle midler. Det finnes de som har det værre, husk det!

 

Lykke til! denne gangen har jeg trua!!!

 

Fernanda

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Men jeg ser ikke vitsen med å rakke ned på en person, dette er personangrep på en som etter eget utsagn allerede "ligger nede". Jeg begynner erlig talt å bli lei av sure oppstøt fra alle dere som bare vil hevde dere selv over andres ulykke. La oss i stedet ha et godt båtforum, hvor alle kan være...

 

Det vel ingen som har sagt at Geir ikke er velkommen på Båtplassen, jeg synes nok en gang det er tøft gjort å poste sin ulykke på den måten Geir har gjort, og fortsetter å lese tråden med stor interesse, men selv om man er skeptisk til Geirs evne til å eie trebåter så er det vel ikke noe angrep på Geir som person av den grunn, Geir virker til å være en hyggelig fyr han, og han tåler sikkert litt kritikk, og det er vel ikke umulig at litt kritikk er akkurat det han trenger.

Derimot å hevde at alle som ikke er enige i ens egne meninger er gjerdesittende besserwissere er sannsynligvis nærmere personangrep enn å være kritisk til Geirs båthold.

 

Om Geir ligger nede eller oppe er for meg helt uinteressant i forhold til å kommentere disse ubåtene, det er sikkert kjedelig for Geir, og jeg har sannsynligvis selv ligget betydelig lengre nede enn det Geir gjør, så jeg vet hva det er snakk om, men det har fint lite med hans båthold å gjøre etter min mening, og det er heller ikke noe jeg har tenkt til å kommentere noe ytterligere, da Geirs økonomi ikke har noen relevans for meg på et båtforum.

 

Min mening er at vi bør alle forsøke å støtte og oppmuntre Geir videre, fremfor å rakke ned på han, det fører ingen vei...

 

All den oppmuntringen har vel ikke akkurat ført noen vei den heller, utover at båt nummer to også har sunket?

Har forøvrig også noe mer tro på at det vil være mulig å redde denne båten, dersom man får ut fingeren og får litt hjelp til å få den opp, det var flere som stilte opp sist gang, og jeg regner med at disse stiller opp på nytt denne gangen med midler og hjelp for at Geir skal få opp båten, og det er sannsynligvis bedre å sette i gang med en eneste gang i stedet for å vente i evigheter igjen.

 

Nå som BP vet om denne båten Geir, ta i mot den hjelpen du kan få, og den opp prompte slik at det er mulig å redde den, bruk de varme månedene som kommer nå til å få tørket den opp og få den i stand igjen slik at du kanskje kan selge den til fellesferien.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

 

Nå som BP vet om denne båten Geir, ta i mot den hjelpen du kan få, og den opp prompte slik at det er mulig å redde den, bruk de varme månedene som kommer nå til å få tørket den opp og få den i stand igjen slik at du kanskje kan selge den til fellesferien.

 

 

Jess skal bli..

 

Ps sier ikke noe på kritikk (bra å få noe av virkeligheten inn i skolten) selv om det kan bli seende ut som om eg ikke har lært noe. Skal ha dykker ned så fort som eg får tak i dykker.Enten blir den heva der på plass eller så slepe eg den ca 2nm hvor den skal på land. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen admin rolle hverken on eller off the record. Men jeg irriterer meg over forumbrukere( på omtrent alle nettfora) med anonyme nick som ikke gjør noe annet enn å spre negativitet. Etterhvert utvikler det seg veteranvirksomhet som fører til at ethvert "dumt" spørsmål blir økset ned av den harde kjernen, og forumet blir dørgende kjedelig fordi ingen tør å bevege seg på tynn is . (Jeg har sikkert gjort det selv også). Men jeg har tydeligvis tråkket på de ømme tærne til Adeno, så jeg skal la hylekoret få fortsette å rope på korsfestelse fordi en gammel trebåt har sunket på 2 meters dybde i Ølen. I det overregulerte Vestfold er tydeligvis en vedstabbel på bunn et stort problem, jeg ser litt lysere på det. At du har tatt lang fart og driter på ting har jeg fått med meg for lenge siden. Synd at vi må være uvenner da jeg leser de tekniske innleggene dine med stor interesse og skjønner at du er en kar som kan mye.

 

Men jeg har merket før at du er på hugget med å kritisere meg så den er grei. Du liker ikke meg, jeg .... osv. Jeg velger å ikke følge opp. Jeg har viktigere ting å drive med. Ta frem gullvekta di og analyser dette innlegget også ( som er skrevet i all hast) så finner du sikkert noe du kan ta meg på her også. I det forrige innlegget mitt fant du en fin setning du kunne utheve. Kanskje finner du noen skrivefeil eller noe annet ydmykende du kan rakke ned på meg med. Greit for meg, jeg gidder uansett ikke å svare (kanskje).

 

Baatplassen er et hyggelig forum hvor det er plass til alle, også de som velger å bruke tiden sin på å oppføre seg nedlatende mot andre mennesker istedenfor å prøve å være konstruktive. Det er nettopp derfor jeg også synes at jeg har rett til å si at jeg bare synes det er platt og kjedelig med innlegg som bare har som mål å bryte ned andre personer.

 

At båt nummer 2 ikke burde ha sunket er vi alle enige i, også Geir. Men den har sunket, og jeg velger derfor heller å se fremover og ønsker Geir lykke til med hevingen.

Link to post
Share on other sites

Nå er vel ikke båtplassen et slikt forum med en hard kjerne som økser ned dumme spørsmål. Min oppfatning er at selv de enkleste spørsmål blir besvart høflig og tålmodig, og de gangene det blir krangel så er det nettopp fordi noen velger å kommentere andres innlegg som ikke er av samme oppfatning som dem selv på en nedlatende måte for så å hyle om personforfølgelse og annet vås når man selv får smake sin egen medisin.

 

Jeg har ikke noe i mot deg som person Arne, og i en annen tråd kan jeg være helt enig med deg da jeg ikke vektlegger noe særlig hvem som skriver, men mer hva som skrives, men ja, jeg har litt ømme tær når noen gang på gang føler et behov for å kommentere ethvert innlegg som ikke er på linje med ens egen oppfatning av saken, da jeg personlig synes det er unødvendig og har fint lite med ubåter å gjøre, det er ingenting i veien for å være uenig og så komme med en saklig begrunnelse for det, det er normalt det foraer er til for, men å utbasunere at du nå er lei av alle som er negative, og at disse da er besserwissere, er helt unødvendig og er nettopp det du selv skriver du ikke ønsker å se.

 

Vi har alle forskjellige meninger, og så lenge vi følger reglene for forumet så har vi så vidt jeg har forstått full mulighet til å ytre de meningene, og dersom et innlegg bryter med reglene så finnes det en egen knapp for det som det går an på trykke på, så ordner moderator opp i det, det er ingen grunn til å skrive nedlatende innlegg om andres innlegg som man selv ikke liker, eller å rakke ned på andres meninger om en sak, for så å hevde seg selv forfulgt og rakket ned på når man får svar på tiltale.

 

Det er heller ingen så langt som jeg har sett som bevisst prøver å bryte ned Geir, og som nevnt ovenfor så er hans situasjon selvfølgelig ikke spesielt festlig for han, og det er tøft gjort å dele dette på et forum, men til syvende og sist så kan vi ikke alle ta hensyn til Geirs økonomi når vi skriver et innlegg, og moderere oss selv deretter, Geir er medlem på Båtplassen på samme premisser som alle andre, og om han er fattig eller rik bør ikke spille noen rolle her, og med alle de støtteerklæringene han har fått her på forumet, så tåler han sikkert et og annet negativt innlegg også, og han trenger sannsynligvis ikke deg til å hjelpe han med passe på at alle i denne tråden er positive og kommer med lykkeønskninger og rosende lovord.

 

Sist men ikke minst, grunnen til at jeg uthevet en del av ditt innlegg var så enkel som at den setningen var en del av det som jeg oppfatter som essensen i saken.

Enkelte blir veldig engasjert, som forsåvidt er bra, og leser andres innlegg som ikke nødvendigvis har samme oppfatning som en selv har av saken, og fordi man er engasjert så får man en følelse av at disse innleggene er svært negative og "feil", og at de ikke passer med en ens egen oppfatning av saken, og fordi de ikke er på linje med egne oppfatninger så virker de ofte verre enn de egentlig er, så poster man i vei motinnlegg som er enda verre, og så har vi det gående, i stedet for å bare ta det innover seg at ikke alle er enige med en selv, og at andre må få lov til å ha sine egne meninger uten at man trenger å gå til motangrep av den grunn, og igjen, dersom noe bryter med forumreglene så er det bare å trykke på knappen, så ordner normalt Ingar opp raskt og rettferdig, det er ingen grunn til å komme med enda verre innlegg for å si i fra om dette (uten at jeg nødvendigvis sier at du har gjort dette, men mer på generelt grunnlag).

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

Det er heller ingen så langt som jeg har sett som bevisst prøver å bryte ned Geir, og som nevnt ovenfor så er hans situasjon selvfølgelig ikke spesielt festlig for han, og det er tøft gjort å dele dette på et forum, men til syvende og sist så kan vi ikke alle ta hensyn til Geirs økonomi når vi skriver et innlegg, og moderere oss selv deretter, Geir er medlem på Båtplassen på samme premisser som alle andre, og om han er fattig eller rik bør ikke spille noen rolle her, og med alle de støtteerklæringene han har fått her på forumet, så tåler han sikkert et og annet negativt innlegg også, og han trenger sannsynligvis ikke deg til å hjelpe han med passe på at alle i denne tråden er positive og kommer med lykkeønskninger og rosende lovord.

 

 

 

 

Eg tar ris og ros med samme sinn. At båten ikke er oppe enda,tar eg på min kappe selv om eg gikk helt ned i kjelleren å ikke orket å gå ut døren noen dager (holde på med flytte styr da eg ikke disponere sjøhuset og har ikke den båtplassen lenger)

Vet eg er jævlig sta med å ikke be om hjelp, det er som å gå te tannlegen (gu eg hate tannlege)

Men har vært selvhjulpen heile livet,er liksom eg som hjelper folk (ikke motsatt)

 

Men eg gir meg selv 1 time i tørrdrakta imorgen før eg tilkalle dykker, så får me se ka som skjer..

Link to post
Share on other sites

Bortsett fra ett innlegg tidligere hvor jeg påpekte noe om det rent løftetekniske vedrørende forrige båt har jeg ligget "unna" denne tråden. Det er nettopp med bakgrunn i det som adeneo kommenterer. Det har blitt litt "halleluja" stemning rundt Geir og dette får han til mens ikke noe skjedde med Båt nr. 1. Til slutt kom kummunen inn og ryddet opp.

Nå som nr. 2 har synket trodde jeg knapt mine egne øyne, da jeg leste det. Har man ikke lært noe, var min første tanke. Dessuten har man ikke råd til forsikring eller betale for uhell som måtte skje, så skal man kanskje ikke ha båt av denne størrelse, da er nok en 10" fots Pioner med en 4 hk mer riktig? Det er ikke bare uhell som fører til at 2 båter går ned, er også noe som heter forebyggende tiltak og proaktivitet.

 

Men viktigst av alt, nå har det allerede gått lang tid "i min verden" for å berge båt nr. 2, og her sitter Geir og svarer på innlegg i stedet for å få båten opp av vannet. Frykter at denne saken tar en like uheldig vinkling som båt nr. 1, hvis det ikke reageres. Man kommer ikke unna at det er båteiers ansvar å få denne båten opp av vannet.

 

Til slutt, jeg synes det blir feil at man "klubber" ned medlemmer her som ikke er bitt av "halleluja" stemningen. Det må være rom for begge synspunkter som adeneo så flott nå belyser i flere innlegg.

 

Til Geir, slutt og svar på innlegg, reager, få leid inn redskap til å få båten ut av vannet. Finansier heller dette med ett lån av noe slag, sågar spørre kommunen om de kan bidra med ett lån eller noe lignende, snart er denne båten her også evig fortapt hvis det ikke skjer noe.

 

Lykke til Geir.

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig i at det er plass til begge sider av en sak på et forum. Det er jo nettopp derfor jeg mener at det burde være plass til at vi som ikke hater resten av verden at vi kan si at det er meningsløst å slenge rundt seg med negative bemerkninger uten at det ligger noe konstruktivt bak. Jeg synes det er positivt at moderatorene lar slike diskusjoner oppstå uten at de fjerner all krangel med en gang så lenge folk holder seg innenfor rimelighetens grenser.

 

Jeg må flire når jeg leser Contraband sitt innlegg om at :"For å si det enkelt. De som ikke tåler å lese andre meninger enn sine egne bør kanskje finne på andre ting å gjøre."

 

Mitt svar er: Jaha, burde du ikke da tåle å høre at jeg er uenige i innlegget? Eller skal det bare være enveiskjøring med drittslenging ovenfra og ned? Jeg bare spør. Det passer vel best at noen skal ha fri tilgang på å kritisere rett fra levra uten at andre kan tillate seg den samme friheten til å svare tilbake. Det er vel enklest sånn.

 

 

Videre er jeg enig i at Adeneo svarer bra for seg, jeg burde ha skjønt at han ikke kom til å ta agnet da jeg kalte ham for Adeno.

Link to post
Share on other sites

Den største fordelen hadde vært om flere av oss her inne hadde tilhold nær Geirs hjemsted, deriblandt jeg. Så kunne fler praktisk muligens hjelpe litt.

Men siden Geir nå har litt erfaring med havarier så er det faktisk en plastsnekke for salg på Finn som ligger under vann ved brygge nær Bergen som kanskje kunne vært noe for han. Dette skriver jeg i beste mening.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...