Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Dette var leit å lese, håper det ordner seg raskt og at du får den opp.

 

Det nevnes her at uflaksen din nå er brukt opp, her kan ikke fri meg for å komme med en kommentar. Flaks er som regel noe man skaper selv ikke noe man får.

 

At en båt synker kan selvsagt skje selv om du har tatt alle forholdsregler og har alt på stell i båten, av og til så har en bare uflaks. Når to båter i din eie synker med få måneders mellomrom så tilsier enkel sannsynlighetsregning at dette er noe annet en uflaks. Hva det er skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke kjenner deg, båtene som gikk ned eller havnen de lå i. Alternativ som sabotasje, manglende oppsyn, manglende vedlikehold og uegnet oppankringsplass kan være naturlig å tenke.

 

Men lykke til i med hevingen :yesnod:

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Syns dette ble en tråd mange vil lære mye av.... Personlig så kommer jeg til å være fanatiker på å sjekke gjennomføringer, fendring og belegg.

 

Så, takk, Geir Hel, - for at du bringer hele din "katastrofe-sesong". Det kan være at du med dette har reddet ganske mange fra å ende opp med båter på bunn.

 

Skjønner også at du heller går for "Tupperware" i fremtiden.....

 

:sailing:

Redigert av bombom (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» Roald Amundsen

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Noen lysning i sikte? Håper du kommer fra dette uten for mye problemer.

 

Var utrulig dårlig sikt igår,så eg tok å fjerna eindel skrot ifra sjøhuset å frakta det hjem.Hever ikke båten før eg er sikker på at eg får demontert startmotor/dynamo og spylt pluss fylt diesel på motor. Er det mye skader på båt så kappe eg den opp. Motor og styring/ror tar eg vare på. Hytte på sjøen drømmen er forsatt der, men den kommer te å ligge på svai ved ein av øyene her ute mens den blir jobbet med.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Tror etter alt dette tullet og uhell etter uhell at trebåt ikke er tingen for deg :giggle:

 

 

Du har rett i det :giggle:

 

Fått i land dieselkanna pluss litt skrot. Er desverre litt for dypt for meg tror eg. Men skal ikke mye til å få den opp ifra bunn kjenne eg. Fikk lurt 1000 liters fat inn under styrhuset. Fikk båten litt i vater før eg rev av taket :giggle: Måtte prøve, hadde det gått så hadde det vært enkelt for meg å fått stropper under kjølen. Var uti i ca 1 time med den lekk tørrdrakta. Aldri frøse så mye i mitt liv, huden var rosa :giggle:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...