Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Du tar ganske store ord i din munn med å påstå at Geir ikke kan ta vare på båten sin. Slik oppgulp synes jeg du kan spare deg for.

Det var ikke ment som oppgulp fra min side, hvis du leser hva jeg skrev så ser du at jeg ikke trodde det kunne være sant. Men hvis båtplassen er så utsatt og man i tillegg må følge med på yr.no for å vurdere risikoen så må det da være bedre å få båten på land. Havari kan skje alle, også meg ja. Til og med på land. Jeg har fulgt med på tråden fra dag 1. Har hatt stor sympati for Geir hele veien og vært en av mange bidragsytere. Når jeg nå forstår at det er en realitet at båt nr. 2 også har gått ned, er det bare trist egentlig.

Link to post
Share on other sites

så så ...du har nå brukt opp uflaksen - la det få litt tid på seg og få deg en tuperware båt

bytt bunnventiler og gå over alt som kan få en båt til og synke under 100 % kontroll så får du deg et båtliv igjen

 

se det fra den lyse siden i.o.m du ikke hadde forsikringer - da sparte du alle di andre for premieøkning og du har ikke brukt opp "kvota" di for at dem tror du driver med svindel :giggle:

 

den var litt stygg/galgenhumor ..... tilgi meg - ønsker deg lykke til videre og på sjøen kommer du :fishing:

Link to post
Share on other sites

 

 

se det fra den lyse siden i.o.m du ikke hadde forsikringer - da sparte du alle di andre for premieøkning og du har ikke brukt opp "kvota" di for at dem tror du driver med svindel :giggle:

 

den var litt stygg/galgenhumor ..... tilgi meg - ønsker deg lykke til videre og på sjøen kommer du :fishing:

 

Hehehehe Neste båt blir tuppevare og den skal være 100 prosent sjødyktig med nye bunnventiler og div :thumbsup:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

"No ska du ikke lægg dæ ne dau sånn alldeles me ein gang"....med det mener jeg som Jarle. B her att sett deg rolig ned å trekk pusten dypt Geir.....noe teltliv kan du bare glemme....få deg en tupperware båt etterhvert så bli dette her så bra att.... :-)) Lykke til

Videre Geir.! Mvh. Janniz.

Link to post
Share on other sites

hvor store er skadene? hvor dypt ligger den? kommer du til med kran? hva er planen for å få den opp? bilder?

Skal ta ein liten dukkert i morgen å se hva skader det er. ligger på ein skråning så ca 3 meter på det dypeste vil eg tro. Blir ikke krane. Bruke ett 1000 liters fat å med flaks så kan eg få den til hjørne mellom 2 kaier å bruke talje til overflaten.

Kjekke er at den store lensepumpa er ombord.. Meeeen skal nå vel klare å lure den opp.

 

Bilder kommer kaaansje

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Kjøp deg en Boston Whaler :thumbsup:

Dem synker dem også :crazy: (men dog med god hjelp fra pøbler, fant jeg ut i sommer) :headbang:

 

Hadde en eldre versjon av denne ca 12-13fot og i løpet av en kveld/natt fikk denne god hjelp til å drukne.

 

Her er ett bilde av "redningsaksjonen"

184109_1983784039888_1401856707_31980233_7626262_n.jpg

 

6timer etter at dette bildet ble tatt var motor demontert, tørket, smurt og montert igjen, og båten sjøsatt klar for bruk resten av sommeren. :thumbsup:

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Det er ikke sikkert at det å sjøsette campingvognen er så dumt Geir, for det kan i alle fall ikke gå verre enn hva du er vant med. :giggle:

 

Nei det er jo forbannet at det skal gå så skeis for deg, selv om det ser ut til å gjøre deg i etter forholdene i godt humør.

 

Hunder med de egenskapene du viser er jo ettertraktet i avl, så kanskje det kommer ei dame med mye penger og besøker deg en vakker dag.

Redigert av Ole Petter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dem synker dem også :crazy: (men dog med god hjelp fra pøbler, fant jeg ut i sommer) :headbang:

 

Hadde en eldre versjon av denne ca 12-13fot og i løpet av en kveld/natt fikk denne god hjelp til å drukne.

 

Her er ett bilde av "redningsaksjonen"

184109_1983784039888_1401856707_31980233_7626262_n.jpg

 

6timer etter at dette bildet ble tatt var motor demontert, tørket, smurt og montert igjen, og båten sjøsatt klar for bruk resten av sommeren. :thumbsup:

 

Dette ser ikke ut som noen Whaler... Denne er isåfall kraftig modifisert

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...