Jump to content

Vennetjenesten: Besiktigelse, jeg trenger hjelp!


Walter_S

Recommended Posts

Vennetjenesten er et hjelpemiddel når den geografiske avstanden gjøre det vanskelig å besiktige en båt man vurderer å kjøpe.

Det er kun snakk om å ta en titt på den aktuelle båten, ta en del informative bilder (digitalt kamera er her nesten uunnværlig!) for så å maile bilder og eventuelle svar på spørsmål fra oppdragsgiver, slik at denne kan danne seg et bedre bilde av båten og utstyr forøvrig, og dermed selv kan avgjøre om det er verdt å ta turen selv for å besiktige båten.

M.a.o. denne tjenesten er egentlig ment å "sile" ut åpenbare feller, "moldhauger" og andre "håpløs oppskrytte baljer" - noe som dessverre forekommer - og dermed sparer kjøperen/oppdragsgiver for kjedelige bomturer.

 

Ønsker man å benytte vennetjenesten poster man en forespørsel i herværende tråd.

Eller man kan kontakte en av de frivillige speiderene pr IM, se link lenger ned.

 

Regler for vennetjenesten:

  • Tidspunkt og sted skal på forhånd være avtalt mellom "oppdragsgiver" og bruktbåtselger. Bruktbåtselger skal på forhånd være informert om, og være innforstått med besøket.
  • Vennetjenesten er kun for medlemmer av baatplassen.no og skal være fri for rettslig og økonomisk ansvar for de impliserte parter.

    D.v.s. at "oppdragsgiver" ikke kan holde "speideren" ansvarlig for den frivillige vennetjenesten og "oppdragsgiver" må selv ta avgjørelsen om å se på båten "med egne øyne" og gå videre med eventuell kjøp!

  • "Speideren" skal IKKE opptre på vegne av oppdragsgiver, d.v.s. forhandle, prute, eller på annen måte uttale seg om kjøpsforholdet.
Husk! Vennetjenesten er ikke ment som noe erstatning for en profesjonell besiktigelse som f.eks. KNBF tilbyr.

 

Aktuelle linker:

 

Oversikt over speidere Bruk "Søk i emnet" nederst til venste for å finne speidere i landsdel, fylke etc.

Spørsmål og kommentarer til vennetjenesten

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

:lol: Hei alle sammen.

På tide å nevne Vennetjeneste bruktbåtkjøp igjen, etter 5 uker med status quo.........Dessuten har vi lyst til å minne våre faste medlemmer om geografisk dekning for denne tjenesten. Antar at tiden for bruktbåtkjøp er spesiellt aktuell nå, i Mars, April og Mai. Vi hører gjerne om erfaringer som medlemmene måtte ha gjort i forbindelse med denne tjenesten.

================================================================================

======

Vi har nå følgende antall speidere på plass:  


Klikk på linken  Geografisk dekning for for å se på geografisk spredning av baatplassen.no sine speidere:


Vil samtidig takke alle "baatplassen-speidere" som har meldt seg frivillig til dette.  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Har tenkt på vennetjenesten jeg også. Har lurt fælt på hva som har skjedd i praksis. Har noen benyttet seg av tjenesten? I så fall hvor mange? Har noen erfaringer å dele i denne forbindelsen? Noen som har gjort et kupp? Noen som har spart seg for en skraphaug? Og hva synes dere som eventuelt var speidere - hvordan opplevdes det å være speider? Erfaringer som kan tilbakeføres for å gjøre tjenesten bedre enn slik den er nå?

 

Ikke sikkert alle vil mene noe om absolutt alt av dette da sannsynligvis både oppdragsgiver og speider er medlemmer i forumet, men i det minste positive erfaringer kunne vært artig og hørt litt om. Om ikke annet for at Walter_S og Jensen_Fra_Vest kan få litt feedback for den jobben de har lagt ned og kommer til å legge ned i forbindelse med tjenesten. :seeya:

 

Lagt til: En smart ting å gjøre for de som har meldt seg på tjenesten, og i tillegg de som ikke har meldt seg på men som stiller opp ved anledning, er å sette på varsling på tråden Jeg trenger hjelp til en vennetjeneste / speider!. Det gjør du enkelt ved å gå til denne tråden - øverst og nederst på siden finner du en link "Epost-varsling ved svar". Klikk på linken og bekreft ved å klikke på "Ja" i skjermbildet som kommer opp. Da får alle med seg ganske raskt når noen poster etterlysning etter hjelp. Av og til kan tiden være kort før man går glipp av det store kuppet.

Link to post
Share on other sites

Jeg inspiserte en båt på Karmøy for en kar på sør/østlandet mens vennetjenesten var under opprettelse. Tok en del bilder og ga en generell tilstandsrapport om mitt inntrykk av båten. Tror ikke det ble noen handel. Oppdragsgiver får gjerne fortelle selv hva han mener om min del av jobben...

Link to post
Share on other sites

Jeg har også hatt et par små "oppdrag" her i distriktet. Den ene viste seg å være en "moldhaug" som minnet mer om et forurensningsproblem enn en båt. Den andre var det som jeg vurderte som et rimelig bra utgangspunkt for en netthendt mann med masse arbeidslyst. Den er nå under oppbygning av en flittig båtvenn her på baatplassen.

 

mvh

Poseidon

Link to post
Share on other sites

Hei båtvenner!  :confused:

 

Igjen vil vi gjøre oppmerksom på at det et medlem som "skriker om hjelp" for en "besiktigelse" i området: VESTLANDET - HORDALAND - BERGEN - KLOKKARVIK

 

For detaljer, se under >>FORUM<< og  >>Vennetjeneste bruktbåtkjøp<<  og  >>Jeg trenger hjelp til en vennetjeneste / speider!<<

Link to post
Share on other sites

:eek: Hei båtvenner!

Igjen er det en av våre faste medlemmer som trenger hjelp til en kort besiktigelse! Denne gang er det innerst i Oslofjorden, SANDVIKA - SOLVIK BÅTFORENING! Noen som føler seg kallet? Kanskje noen som faktisk kjører forbi der, hver dag, til-og-fra jobben?

 

For detaljer, se under >>FORUM<< og  >>Vennetjeneste bruktbåtkjøp<<  og  >>Jeg trenger hjelp til en vennetjeneste / speider!<<

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei folkens!

Drar denne her frem igjen for å minne dere om tjenesten som sådan - bli jo dødsaktuellt dette med "ny-bruktbåt" nå på denne årstiden,  :nonod: når 3-fots syken herjer som værst!  :wink:

 

Vi er nå oppe i et antall av 40 frivillige båtspeidere - det kommer stadig flere til og vi dekker nå nesten hele Norge, helt opp til Bodø!  :flag: - dessuten har vi et medlem som pendler mellom Oslo og London blandt oss - så en besiktigelse i London er heller ikke helt umulig!

 

Ellers så er vi takknemlige for tilbakemelding fra de av dere som har benyttet seg av denne frivillige tjenesten.  :flag:

Link to post
Share on other sites

Vennetjenesten fungerer :cheers:

 

Jeg fikk hjelp av en kar på forumet som tok en del bilder på den båten i Solvik. Men det ble ikke kjøp. Var nok litt for mye arbeid.

 

Men nå har jeg sletter IM´ene så jeg husker ikke helt hvem som ordnet dette for meg.

Du kjenner deg sikkert igjen så takk for hjelpen :puke:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

:sailing: Hei båtvenner!

Har lyst til å dra denne frem igjen "fra glemselen" - Vi går nå inn i en travel BRUKTBÅKJØP-SESONG hvor behovet for denne tjenesten kan være tilstedet. Dessuten kommer det stadig flere frivillige til, som melder seg som baatplassen.no's "båtspeider". Dette synes jeg fortjener honnør, spesiellt siden vi befinner oss i en travel båtpuss-tid.

 

Vi har nå kommet opp i et antall av 45 frivillige og dekker snart hele landet.

 

 

For villkårene omkring Vennetjenesten, se under:

>>FORUM<< og  >>Vennetjeneste bruktbåtkjøp<<  og  >>Beskrivelse av ordningen og regler<<


 

For detaljer om denne tjenesten, se under:

>>FORUM<< og  >>Vennetjeneste bruktbåtkjøp<<  og   >>Geografisk dekning<< og / eller >>Oversikt over speidere<<


 

Trenger du selv hjelp til en slik tjeneste, se under:

>>FORUM<< og  >>Vennetjeneste bruktbåtkjøp<<  og >>Jeg trenger hjelp til envennetjeneste / speider!<<


Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei gode båtvenner. Sitter i disse dager og prøver overtale kona til å ta en båt i bytte mot vår. Men syntes det er  litt langt å reise til Haugesund. Er det noen her inne som kunne tenke seg å ta en titt for meg??  Send meg en IM eller legg inn her..  Fant ingen under "vennetjeneste" som kom fra Haugesund, men det er kanskje noen i nærheten??

 

Mvh

 

Pjolter

Link to post
Share on other sites

Jeg holder til 15 minutt fra Haugesund. Hvilken båt er det snakk om og hvor?

Hei Svein :-) Og takk hvsi du gidder, det er en Halco vet ikke hvor den ligger i Haugesund, men jeg har et telefon nummer som jeg sender deg på IM hvis det er greit,  Halco`n er en forlenget 26 fot til 29 ( i 79) med Perkings motor,, Den er visst ikke så pen utvendig, men skal visst være bra innvendig,

 

Pjolter

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

:smiley:Hei båtvenner i Bergensområdet!

 

 

Igjen er det en av våre faste medlemmer, BRUMLE, som trenger hjelp til en besiktigelse! Denne gang er det i BERGENSOMRÅDET! Noen som føler seg kallet? Kanskje noen som faktisk kjører forbi der? Stedet er Hamre i Sund kommune utenfor Bergen.

 

 

For detaljer, se under >>FORUM<< og  >>Vennetjeneste bruktbåtkjøp<<  og >>Jeg trenger hjelp til en vennetjeneste / speider!<<


 

Bergensmedlemmer - vis dere!! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg trenger hjelp til en besiktigelse av en båt som ligger på Hamre i Sund kommune utenfor Bergen, Noen som bor i nærheten som kan ta en titt på denne for meg.

Kjempe takk til Jensen fra Vest, som sparte meg for en tur på 1200 km, for å se på en båt som ikke sto til forventningene. Tusen Takk   :cheers:

Link to post
Share on other sites

En fornøyd Brumle har fått hjelp i Bergensområdet! Bra levert Jensen_fra_Vest!


:smiley:Nå gjelder det området rundt Tønsberg!

 

Denne gang gjelder det medlemmet dosern, som trenger hjelp til en besiktigelse! Tønsbergområdet er nevnt - nærmere bestemt: 3140 Borgheim. Noen som føler seg kallet? Kanskje noen som bor i nærheten, eller faktisk kjører forbi der?

 

 

For detaljer, se under >>FORUM<< og  >>Vennetjeneste bruktbåtkjøp<<  og >>Jeg trenger hjelp til en vennetjeneste / speider!<<


 

Vestfoldingær (som har en nydelig utsik - over til "andre siden" - til flotte Costa del Østfold!!!) hvor er dere? :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...