Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

  • 5 uker senere...

Vi har, over tid, forsøkt å få tak i de som driver campingen, uten hell desverre. Det jobbes selvsagt med saken, og Pettern skulle ta dette opp med Sand marina, om de har riktig kontaktinfo for campingen. Vi legger ut info om dette så fort vi har fått kontakt med campingen. :flag_bp:

 

.... Vedrørende evt diskriminerende ytringer; spør heller et av barna om det ikke snart er din tur snart. :giggle::flag_bp:

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Vi har, over tid, forsøkt å få tak i de som driver campingen, uten hell desverre. Det jobbes selvsagt med saken, og Pettern skulle ta dette opp med Sand marina, om de har riktig kontaktinfo for campingen. Vi legger ut info om dette så fort vi har fått kontakt med campingen. :flag_bp:

 

.... Vedrørende evt diskriminerende ytringer; spør heller et av barna om det ikke snart er din tur snart. :giggle::flag_bp:

 

 

Og det er selvfølgelig gjort i dag. Store høvding på Sand Marina hadde samme telefonnummer som står oppført på hjemmesiden til Hvaler camping.

 

Har også i dag prøvd å få tak i dem uten hell. Har vel sikkert ringt dem 50 ganger de siste 3 mnd. Har nå også sendt avgårde en mail til dem, med spørsmål om de kan ta kontakt med oss.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Liten oppdatering angående treffet vårt.

 

Vi har fått noen nye sponsorer, Og sponsorlisten ligger ute på vår hjemmeside.

Vi er utrolig glade for at hele 34 bedrifter støtter treffet vårt.

 

Vi har også fått kontakt med Hvaler Camping. De har 3 hytter til disposisjon denne helgen. Dette er hytter med 4 soveplasser. Disse koster kr 500 pr. døgn. Bobilplass koster 300 kr inkl strøm, og teltplass 150 kr pr døgn. Hvaler Camping kan nåes på tlf 47289797.

 

Deltakeravgift er satt til kr 150 for hele helgen. Dette inkluderer havneavgift ( for de som har plass ved bryggeanlegget, bruk av toaletter/dusj og båtplassenvimpel.

 

Vedrørende bryggedansen er igjen det sagnomsuste "baatplassenbandet" gjenoppstått. Med forsterkning. Lars Kristoffersen fra Dansebandet Rainbow, blir å finne bak sangmikrofonen tett akkompagnert av Lovart Låring på Elektrisk organ, og Pettern1972 på strengeleik. Både Pettern og Lovart har tidligere vært medlem i bandet, så vi skal gjøre vårt beste med å sette dansegulvet på hodet et par timers tid,. For dere som ikke har hørt om Rainbow, så kan dere jo ta en titt

.

 

Og så var det hvem som kommer da.

Listen over påmeldte til treffet teller nå hele 67 navn, og "de nominerte er":

  1. Lovart Låring (Treff-viseadmiral)
  2. Pettern1972 / Jeanette1979 (Treff-admiral og admiralinne)
  3. Thalassa 2
  4. Fregata 1958
  5. Skilsø
  6. REM / Escada
  7. Astor
  8. Ezach
  9. Bjørn69
  10. Succes42
  11. Marida (Treff-flaggkommandør)
  12. Ella (Treff-kontreadmiral)
  13. Lars H
  14. Figaro
  15. a-Joda
  16. Stålmarken
  17. Arnbr0
  18. Nor_west
  19. Sjøman
  20. Arvid_A
  21. Sparta
  22. Dundun II
  23. snella27
  24. Tom Rør
  25. vinke lanke
  26. Faxen
  27. frank_berger
  28. Shalom
  29. Bert
  30. litt peiling
  31. Smygen
  32. Skipet 5
  33. Nikita
  34. ole-m
  35. Guapa
  36. M/S Bastard
  37. Jeb
  38. jakob#båtfrelst
  39. kongking
  40. Polarn
  41. Akoya
  42. Hasla 27
  43. Arnfinn K
  44. Arve A
  45. Lita
  46. Rabelle
  47. Draco aq140
  48. Kasina
  49. Stressless
  50. Anders Haaby
  51. Komodo
  52. Kupling
  53. Småbåtentusiasten
  54. Joy II
  55. martinius321
  56. draco2900
  57. Mario128
  58. Lars O
  59. Ingerid 3
  60. Helge Hoel
  61. mk414
  62. simeno
  63. SoBo
  64. Rosita
  65. Aleksander
  66. kenneth(kah)
  67. geirhel
  68. Honduras

Vi må ta høyde for at de som er påmeldt etter 50 må belage seg på at de kanskje må ligge på svai.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Her litt fra "Flash" tråden.

 

Det er p.t. 67 tilmeldte------hvordan skal dere få plass til alle? 7 gjestehavnplasser + noen longside er langt fra nok kapasitet, og hva betyr "noen brygger" mht. antall gjesteplasser? :confused: Ville vært trist om det ble kaos og for få plasser når alle ankommer--------- :cryin:

Som jeg skrev i et innlegg over, de jobber nå med å gjøre om litt på bryggene der nede for å få flere permanente gjesteplasser. De har lovet oss plass til 50 båter, noe jeg regner med at de klarer. Det er også plass til et par båter på siden ved toalettene, samt longsideplasser på det andre bryggeanlegget. Vi må belage oss på at vi ikke kan ligge alene i båser, men må "kladde" oss litt utenpå hverandre her og der. Et lite kjapt overblikk for 14 dager siden da vi var der, tilsa at Sand nok klarer å få plass til oss.

 

Nå begynner jeg å bli litt bekymret, eller rettere sagt, fruen er bekymret. At vi må "må "kladde" oss litt utenpå hverandre" holder ikke for henne, og egentlig ikke for meg heller. Tidligere ble det sagt at det var fortøying i båser og longside, men nå, i en diger klump? Vi har gledet oss til treffet, men etter 4-5 timers båttur, for deretter å komme frem og måtte kladde oss sammen holder ikke. Forstår at det skal være et møte med Sand Marina i denne uken og at forholdene da blir klarlagt. Kunne dere ikke etter det møtet legges ut et Google-bilde hvor dere har markert hvor vi kan ligge? Vi får håpe på det beste.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Liten missforståelse der Lars, eller kanskje jeg som forklarte meg dårlig...jeg skrev over:

 

Vi må belage oss på at vi ikke kan ligge alene i båser, men må "kladde" oss litt utenpå hverandre her og der

 

Det jeg mente var at vi ikke ALLE kan belage oss på å ligge i båser og longside alene.

 

Det er ikke sånn ment at vi alle skal ligge i en diger mølje. Det finnes både båser og longsideplasser. Men at noen må ligge utenpå andre må påberegnes, men på ingen måte alle i en klynge. Vi blir liggende litt spredt rundt bryggeanlegget. Som du skrev over, vi skal i møte med Sand denne uken, og få klarlagt de siste detaljene rundt treffet, og vi skal sette opp en plan over hvem som skal ligge hvor. Dette kommer jeg til å sende en mail på til hver enkelt av dere, slik at dere vet hvor og hvordan alle skal ligge. Det blir også lagt ut på tråden her, med oversiktsbilder, og nummerering av hvem som skal ligge hvor. Tror nok ikke dere trenger å bekymre dere nevneverdig.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Som bastarden sier, vi vil heller ikke ha tråkk over båten, eller tråkke over andres båten. Dette høres ut som det er for stort for dere, og dere burde etter min mening satt bremsene på for lenge siden. Noen synes sikkert det er greit å ligge longside med 5 båter utenpå seg i en hektisk fellesferie, men det er ikke aktuelt for oss. Derfor har vi heller aldri tatt båtferie i fellesferien. Får bare håpe det ordner seg.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det var da veldig til hatsk uttalelse?

 

Jeg forbeholder meg rett til å mene hvordan jeg vil ha båtlivet for meg og familien. Kan ikke mitt ønske om å slippe tråkk over båten eller at fruen med dårlige knær må kravle over andre båter oppfylles, finner vi heller på noe annet den helgen. Vi "forlanger" ikke noe, men tilpasser oss til forholdene og finner heller på noe annet dersom det blir slik. Jeg har da vært på alle båtplassentreff minus et så langt, og har sluppet slik tråkk.

 

Dette er ikke Smøgen i fellesferien men et familetreff.

 

Og bruke ord som "faen meg", for det var vel det du mente med "f--n meg" synes jeg du burde holde deg for god til å komme med. Hei moderator?!

 

Og nei, jeg har ikke tenkt å selge båten på mange, mange år ennå. Jeg er kun 68 år og dersom helsen holder, har jeg tenkt å bruke båten til rekreasjon i kanskje 20 år fremover!

 

Lars H. :flag_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ingen ting irriterer meg mer på sjøen, det seg være kuling eller hekksjøgeneraler, enn egoister som ligger i en full havn og ikke vil ha folk på utsiden av seg.

Henger alltid ut fendere på utsiden, og har blitt kjent med utallige hyggelige mennesker på grunn av det.

Opplevde en gang i Kostersundet at en svenske i en flott Nimbus ble bortvist fra brygga da han ikke ville ha noen på utsiden av seg, slik skal være mener jeg. De kan finne seg andre plasser å ligge.

 

Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside:
Link to post
Share on other sites

Ingen ting irriterer meg mer på sjøen, det seg være kuling eller hekksjøgeneraler, enn egoister som ligger i en full havn og ikke vil ha folk på utsiden av seg.

 

Jeg legger meg ikke i en havn som er så full at jeg risikerer noen utenpå meg.

 

Opplevde en gang i Kostersundet at en svenske i en flott Nimbus ble bortvist fra brygga da han ikke ville ha noen på utsiden av seg, slik skal være mener jeg. De kan finne seg andre plasser å ligge.

 

Helt riktig av havneverten, er havnen full eller folk søker nødhavn må en forvente båter på utsiden.

 

Men nå synes jeg det er nok om dette. For problematikken med båter utenpå hverandre er det mange gamle tråder som kan vekkes opp og brukes.

 

Men det hadde vært greit om du kunne beklaget setningen: "Dere skulle f--n meg skamme dere" etter alle mine forklaringer. Slike uttalelser bidrar ikke til en god stemning i forkant av et etterlengtet båttreff.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...