Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Og hvis dere har med dere eller er litt ungdommelige og samtidig litt sultne....

Like før dere legger hardt styrbord, finner du på babord side Tangen. Der er det ei kebabsjappe 40-50m fra brygga. Og hvordan kjenner jeg til det.... vel, har tenåringer, og når vi er på hytta er det ofte snakk om å låne båten og svinge over til Tangen på kvelden. Særlig når det står fisk på middagsbordet for andre dag på rad... :lol:

Ikke spør meg om det er god mat, men ungdommene i huset synes ihvertfall det er verdt 2x 45minutter med snekka...

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og hvis dere har med dere eller er litt ungdommelige og samtidig litt sultne....

Like før dere legger hardt styrbord, finner du på babord side Tangen. Der er det ei kebabsjappe 40-50m fra brygga. Og hvordan kjenner jeg til det.... vel, har tenåringer, og når vi er på hytta er det ofte snakk om å låne båten og svinge over til Tangen på kvelden. Særlig når det står fisk på middagsbordet for andre dag på rad... :lol:

Ikke spør meg om det er god mat, men ungdommene i huset synes ihvertfall det er verdt 2x 45minutter med snekka...

 

De hadde troligt reist land og strand rundt for å ungå fisk andre dagen på rad.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Da er vi i feriemodus. Vi ligger ombord og drar på formiddagen i morgen. Skippern har fått spysyken men vil kjempe seg gjennomm natten. Ikke greit å venne seg til pensjonistlivet. Ser fram til å få sjekket begge VHFene.

ShipO'hoy!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Om en halv time kommer Trude fra jobb, og da kjører vi til hjemmehavnen der vi ligger over til i morgen før vi starter turen sydover. Slik værmeldingen er nå, blir det nok 4,5 timer i 7 knop direkte til Sand. Skal du sjekke VHF'er, kan du jo rope på Trudelutt. Vi lytter k16 og k77. Og dersom du ser klasse-B båter på AIS'n, så kjører vi med AIS på.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her blir det muligens forandring i planene-- ligger nå i Son, og det var meningen at kona skulle mønstre på i Moss. Men hun ligger syk med en mulig lungebetennelse, så det er mulig at jeg snur. Hun skal til lege imorgen, så jeg får se hva det blir til. Det er jo en mulighet for at det blir bedre til fredag. Synd hvis jeg må snu, men dere får ha en riktig hyggelig helg på Sand hvis vi ikke kommer.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

I mangel av båt slenger jeg meg en tur nedover med sykkelen på fredag formiddag.

 

Kommer med sykkel jeg også, men det blir på lørdag. Har i utgangspunktet bare tid til å få tatt VHF-kurset. Dersom jeg har noe tid til overs etter eksamen slenger jeg kanskje rundt littegrann. Fruen har halvveis fått meg med på konsert med Bjørnar Spydevold i Brottet på lørdag kveld. Det ligger på andre siden av Asmaløy, i Skjelsbusundet.

 

Så hvis dere snubler over en litt dauhørt kar som kommer skramlende på en noe høylydt gammel Ducati mellom ni og ti på lørdag, er det bare undertegnede... :cool:

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde i utgangspunktet tent å dratt onsdag, men fruen har ødelagt en tann som plutselig ble stygt betent. Ho har fått hestekur av tannmannen, så nå sover ho som et barn. Vi rusler utover i morgen tidlig. Imens holder "Lovart Låring" og "ole-m" skyene borte fra Sand, og tar imot de som kommer med småfuglene i soloppgangen. Regner med å være på plass i 11-tiden, med båten full av sponsorpremier.

 

Figaro: Håper virkelig at fruen føler seg bedre i morgen eller fredag, slik at dere får kommet.

 

Ønsker dere alle velkommen til Sand.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

konsert med Bjørnar Spydevold i Brottet på lørdag kveld. Det ligger på andre siden av Asmaløy, i Skjelsbusundet.

Brottet er på den andre siden av Spjærøy - og konsert med Bjørnar kan anbefales :smiley:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg fyrt opp et webkamera fra båten. Adressen er: http://trudelutt.zapto.org:8888

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her har dere litt vær for dagen og morgendagen folkens:

 

Svenskegrensa - Stavern

Skiftende bris. Skyet eller delvis skyet. Spredte regnbyger. Utrygt for torden. Fredag etter hvert sørøstlig bris, av og til frisk bris 10 m/s på kysten. Opphold og noe sol, fra om ettermiddagen mer skyet og enkelte regnbyger.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

oisann, der har vi "Knatten" i bakgrunnen (Annemarta og Johan Borgens hjem), og Astor på eget fordekk til høyre. Men Marinetraffic dekker ikke Sand, ser det ut til.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Stakkars kona har øyelokk betennelse på begge øya, ser ut som hun har vært noen runder i ringen med Micke Tyson :giggle: Og hun er mest bekymret for at hun ikke får sminket seg, som å kappe de edle delene av en mann sier a :lol: Hun kommer nok til å bruke :cool: meste parten av tiden tipper jeg. Men for en 10`er kan jeg visa frem og gi pengene til redninsselskapet. Spørs om ikke jeg får to blå øyer nå :lol: :lol: :lol:

 

Om dere kommer etter 17:00 med Sundt, kan jeg godt bade om dere har tørrdrakt jeg :)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

ja, der er Astor, gitt - men ikke Trudelutt. Da jeg skrev forrige innlegg, var ingenting å se der.

 

(Sitat-knappen er vekk...)

edit: jamenmeg er Trudelutt der også, nå.

Redigert av Salt - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Både Astor og Trudelutt jukser litt i og med at vi begge sender posisjonen vår (og posisjonen til andre vi ser i nærheten) til Marinetraffic via internett. dermed kan vi sees selv om Marinetraffic ikke har egne basestasjoner i området. Men for Trudelutt sin del, så slår jeg vanligvis av AIS'n når vi ligger i havn.

 

Lars H

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:båt1: det er 17-18 nm, så du bruker vel toogenhalv-tre timer. Rett over fjorden til Struten, innover Lera sør for Kråkerøy mot Kjøkøy, og skarpt babord etter grønn bøye ved Puttesundbrua og under den brua. Derfra kan du gå et av sundene sørover og etter hvert finner du Asmalsundet med Sand.

 

Trudelutt & Astor: AIS i Hvaler: Det er en Marinetraffic-base på Kjerringholmen i Løperen, men den er rett som det er ute av drift, og jeg når den ikke fra hjemmehavna mi.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

 

Om dere kommer etter 17:00 med Sundt, kan jeg godt bade om dere har tørrdrakt jeg :)

 

 

Vi tar med tørrdrakt :smiley:

 

Vi kommer nok utpå kveldinga. Skal innom en skoleklasse på tur og fortelle om sjøvett og demonstrere litt også. Også får vi se an trafikken i området før vi drar for langt sørover. Men har vi tid kommer vi nedom :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...