Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Da har jeg sendt en epost til de 50 første som meldte seg på, med oversiktskart over havna, og henvisning til plass.

 

Til dere som meldte dere på etter de 50 første:

Det er nemlig mulig vi får noen plasser med 3 meters lysåpning, og da vil noen båter bli flyttet over til bås. Da åpner det seg rom for dere etter 50 også. Dette har jeg nærmere oversikt over senest onsdag.

 

Guapa: Har klart å surre bort epostadresa di, kan ikke du sende den på nytt, så jeg får sendt deg overiktskart...

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Vi håpet å være fremme litt ut på torsdagen, men nå ser det ut til at det skal blåse opp litt på torsdagen, så blir det slik som Yr sier om været ved Strømtangen, er det mulig vi heller starter grytidlig fredag. Vi vil jo helst ha en trivelig båttur sydover og slippe for mye sjø imot.

 

stromtangen_treff.png

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi håpet å være fremme litt ut på torsdagen, men nå ser det ut til at det skal blåse opp litt på torsdagen, så blir det slik som Yr sier om været ved Strømtangen, er det mulig vi heller starter grytidlig fredag. Vi vil jo helst ha en trivelig båttur sydover og slippe for mye sjø imot.

 

 

 

Lars H.

 

Du kan gå på innsiden av Strømtangen med din båt, da slipper du unna all rotesjøen der

Redigert av Stålmarken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er jeg ikke "skuggeredd", men det var det med å ha en fin tur og ikke bare å komme frem. For oss tar det ca 4,5 time nedover i snaue 7 knop, og da er det greit å slippe klask, klask og skrikende vindusviskere hele tiden. Og mulighetene for å gå slik at vi slipper unna det "verste" nedover er jeg klar over. Og jeg regner med at vi går opp under broen ved Kjøkøy og på baksiden før vi går ned til Sand i stedet for å gå på utsiden av Hvaler. Jeg tror faktisk det er litt kortere også? Vi har gått turen fra Son og sydover til Hvaler og videre utallige ganger de siste 15 årene og kjenner som sagt mulighetene. Kanskje vi starter torsdag og stopper over på Hankø dersom vi finner ut at det er greiest? Og treffet er jo ikke før på fredag. Men på treff skal vi så sant det ikke blir storm! Vi gleder oss storligen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi har gjort regning med å overnatte i Hankøsundet på vei nedover., eller i Engelsviken. Vi koser oss ombord og vil ta turen nedover vakre Oslofjorden som en god start på ferien. Vi lytter 16/77/73 nedover samt 19/18. Vi høres og snakkes Lars.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tror sannelig vi må komme oss avgårde som planlagt på torsdagen likevel, om det så bare blir til Hankø. Da jeg nevnte mulig utsettelse til fredag for Trude, kom hun nemlig med en forferdelig ide: Da kunne vi dra ned til båten på torsdag og vaske og skrubbe båt hele den dagen!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gleder meg men er usikker når på fredag vi rekker frem. Er det et progran for treffet noe sted?

 

Unga har store forventninger til hoppeslottet:-)

 

Programmet er tett bortimot spikret Dundun. Den blir lagt ut som newsflash på onsdag tenker jeg. Er et par bitte små detaljer som gjenstår når det gjelder klokkesletter. Men en ting er sikkert, programmet er ganske omfattende, uten at det skal bli masete for noen.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Tror sannelig vi må komme oss avgårde som planlagt på torsdagen likevel, om det så bare blir til Hankø. Da jeg nevnte mulig utsettelse til fredag for Trude, kom hun nemlig med en forferdelig ide: Da kunne vi dra ned til båten på torsdag og vaske og skrubbe båt hele den dagen!

 

Lars H.

 

Dette høres slitsomt ut Lars. Jeg er hellig overbevist om at Trudelutten er mere enn pen nok for fremvisning som den er.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg ikke "skuggeredd", men det var det med å ha en fin tur og ikke bare å komme frem. For oss tar det ca 4,5 time nedover i snaue 7 knop, og da er det greit å slippe klask, klask og skrikende vindusviskere hele tiden. Og mulighetene for å gå slik at vi slipper unna det "verste" nedover er jeg klar over. Og jeg regner med at vi går opp under broen ved Kjøkøy og på baksiden før vi går ned til Sand i stedet for å gå på utsiden

 

Lars H.

Jeg sitter og studerer kartet men finner ikke noen bro ved Kjøkøy. Vil gjerne ha muligheten til å gå "innaskjærs" men det ser litt kronglete ut på båtsportkartet. Har heller ikke gått der før. Så Lars, kunne du forklare ( gjerne med et kartutsnitt) hvor det er trygt å gå? Og hvor høy broen er? Jeg har ikke mast, men rager litt høyere enn en snekke.

Mvh Figaro

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Jeg sitter og studerer kartet men finner ikke noen bro ved Kjøkøy. Vil gjerne ha muligheten til å gå "innaskjærs" men det ser litt kronglete ut på båtsportkartet. Har heller ikke gått der før. Så Lars, kunne du forklare ( gjerne med et kartutsnitt) hvor det er trygt å gå? Og hvor høy broen er? Jeg har ikke mast, men rager litt høyere enn en snekke.

Se kartet fra blissX; du går inn fra vest, følger merkinga (lykter, varder, overettlinje), når du er forbi den grønne bøya vest for Kjøkøy går du mot sør under brua ved Puttesund (9 m). Hvis masta di gir større høyde går du i stedet nordover fra den grønne bøya, under Kjøkøysundbrua (oppgitt 28 m), og runder nordspissen av Kjøkøya før du går sørover i Løperen. (navnene Puttesund og Kjøkøysund står ikke i blissX sitt kart)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Takk for kart og forklaring, blissX og salt-Jan P. Jeg kommer fint under brua i Puttesund. Så det blir nok å gå innaskjærs. Satt i båten igår kveld i litt dårlig belysning + rødvin, og det var vanskelig å se brua i sundet, men nå er alt så mye klarere:)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

I stedet for å gå opp mot Fredrikstad ved Kjøkøy runder du hardt styrbord rundt den grønne staken og under broen på 10m ved Puttesund. Litt trangt er det videre østover, så hold orden på hvor du går.

 

kjokoykart1.png

 

Lars H.

 

Obs, der var jeg nok sent ute, men nå er det bare å velge i kartene. :blush:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da setter jeg kurs sørover med land-yachten og satse på å være på plass på Sand i løpet av torsdagen!

Glede mæ som en unge! :sailing:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Drar fredag etter lunch

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...