Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Svart (redigert)

Som bastarden sier, vi vil heller ikke ha tråkk over båten, eller tråkke over andres båten. Dette høres ut som det er for stort for dere, og dere burde etter min mening satt bremsene på for lenge siden.

 

 

Vi har hele tide forholdt oss til antallet plasser vi har fått oppgitt av Sand Marina. Først 30 båter, så 50 båter. Har innehaver av et treffsted sagt at vi får plass til 50 båter, så må man jo gå ut ifra at det er tilfelle. Alle som har meldt seg på etter 50, har fått beskjed om at det ikke er ledige plasser til brygga. Om treffet er for stort for oss eller ikke gjenstår å se. Det må man evaluerere i ettertid, liten vits i å skyte ut slikt før en har gjennomført treffet, det skaper ikke akkurat gode vibrasjoner for noen. Vi føler vi har rimelig god kontroll på det meste her. Stort sett det eneste som gjenstår er endelig plassering av båter, noe som selvfølgelig er av stor betydning, men som nevnt tidligere, skjer det litt ombygginger på Sand, slik at det blir flere longsideplasser. Hvor den enkelte får plass vil dere som nevnt tidligere få beskjed om pr epost, med oversiktsbilde over marinaen. Vi prøver så godt vi kan å gjøre alle tilfredse. Som jeg også har nevnt tidligere er dette treffet vårt første, så det er helt sikkert ting vi kunne gjort annerledes, men der må vi lære av våre feil til neste gang. Kanskje ikke Sand er det beste stedet å arrangere, kanskje vi skulle hatt med flere hoder i arrangementskommiteèen, kansje vi burde latt hele greia være, kanskje vi skulle satt tak på 20 båter etc etc. Det vil tiden vise. Vi tar gjerne kritikk, og lærer av det, men det kan kanskje være greit å vente med kritikken til treffet er overstått. Hvem vet, kanskje de fleste faktisk er veldig godt fornøyde.

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Yepp, der var den på plass igjen. Beklager samtidig at jeg var litt negativ til arrangementet. Det var ikke meningen. Dere gjør en flott jobb! Min sliter litt med et dataproblem for en AIS-transponder og er litt grinete av den grunn. Vi sees nok på treffet. Vi kommer nok utpå torsdagen allerede.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vel, helt på plass var ikke sidene. Hovedsiden er grei, men klikker en på linkene får en kun opp:

403 Forbidden

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Spørsmål i fra Kenneth(kah): Kenneth kommer landeveien fra Svalbard, og trenger et sted å overnatte. Det finnes hytter på Sand camping med 4 sengeplasser som koster 500 kr døgnet. Er det noen som er interessert i å leie en hytte sammen med Kenneth???

 

Send han IM

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Kenneth kommer landeveien fra Svalbard,

:lol: :lol: :lol:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

:lol: :lol: :lol:

 

 

Og der ordla jeg meg helt idiotisk igjen. Godt du retter på meg REM. Bilen hans ble fraktet med båt fra Svalbard til Tromsø, han ble fraktet med fly. MEN han kommer kjørende fra Tromsø for å delta på treffet.

 

Noen som vil dele en hytte? eller kanskje noen til og med har en bitteliten stikkcabin til overs??

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

En snau time

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

bilde_sand_marina_2.jpg

 

De 3 rundingene er gjesteplasser, 2 med ca 4 m bredde og 1 plass med ca 3m bredde. Longsideplasser er merket med streker. Men der er det ikke veldig dypt. Alle de plassene du ser bakerst i bildet er faste plasser. Håper det er disse vi får bruke på treffet.

Link to post
Share on other sites

Litt Peiling: Det er ikke så svart som du fremstiller det her. Vi har vært på befaring i dag, og kabalen er i ferd med å løse seg. Det er rimelig mange flere plasser enn det du viser til her. På den siden som bildet ditt er har vi allerede plassert 11 båter. og da har vi ennå ikke lagt noen longside foran restauranten. Vi har i tillegg plasser på begge flytebryggene på forsiden, + longsideplasser og båser i "indre havn" altså til venstre for bensinbrygga.

 

Til dere alle: Det er ingen grunn til å være pessimistiske her. Vi har rimelig god kontroll på dette. Som det ser i øyeblikket blir det til sammen 12 båter som ligger longside med en innenfor eller utenfor, altså 6 båter som ikke har direkte kontakt med brygga. Og det kan fort endre seg også.

Jeg er på jobb fra torsdag til søndag, men kommer med å jobbe med den endelige plasseringen i helga, i samarbeig med de andre i arrangementskommiteèn. Dere får oversikt over hvem som skal ligge hvor senest mandag. Og til uka kommer vi til å bombardere dere med newsflash om hva som skal skje denne helga.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

vi regna kjapt ut at vi har 250-300 meter longsideplass, pluss ca 15-20 båser som skal være våre.

ALLE samme kan ta de helt med ro vi ror dette i land på en bra måte.

Det blir i utgangspungtet kun 2 i bredden, hvis du ikke har ønske om fler.

Noen blir nok stengt till inne, så hvis du MÅ reise kl 7-8 om morningen på søndag så gi oss et hint på vhf K77 når du kommer.

Utpå fredagen når strømmen med båter kommer, kommer vi også ut og møter dere i jolla.

Er det noen som ikke har vhf, så ring meg eller pettern tlf kommer litt senere.

Alle som ikke er komfortable med og legge til på trange steder vil få hjelp med og ta i mot hvor det måtte trenges.( kan jo hende vi har litt vind også, men hjelp får alle.)

Petter`n har lovet og ta imot ankerdramm fra alle som bidrar, så får vi andre i komiteen holde fortet:)

Vi kommer til og stå med et Nork flagg og veive på land der hvor du skal ligge, så her kommer alle til og finne frem til plassen sin.

På søndagen tipper jeg vi alle kan ta av oss hatten for Pettern som heldighvis har kunnet vie noen hundre timer til dette prosjektet.

Ella er klar for tur, motorene er nesten i gang:)

Gleder oss til et knall treff for små og store barn.

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Blir nok bra dette :thumbsup: . Gleder meg som en unge.

 

Og siden du gleder deg som en unge blir du sikkert kjempeglad for at jeg i går klokken 08.45 inngikk avtale med skandinavisk tivolipark. De kommer med et hoppeslott og en stor sklie som Tom Rør og alle de andre barna kan rase fra seg i.

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver/prøvde ikke å svartmale på noen måte assa ;-)

Jeg bare la ut bilde av gjesteplassene vi ble henvist til på sand marina, når vi var der.

Som jeg skrev, det er masse faste plasser der. Så viss vi får noen av de blir dette topper`s ;-)

 

Men, vi har desverre ikke mulighet til å komme på treffet allikevel :((((((((((

 

Håper dere får et kjempe flott treff, og at vi får muligheten til å bli med neste gang.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...