Superkul Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2012 hehe takk ... jeg tenkte jeg skulle bruke sånne røde forskalingsplater - sliper di oppå så limet fester (var litt i tvil om det fester godt nok men flere her som har gjort det ser jeg/si gjerne fra om noen har dårlig erfaring med feste) har en del teakstaver som er skjært av enn tykk teakbordplate (samme tekdekket som jeg hadde på beachcraften så kjøper jeg litt bredere til innramming - er rundt 1 cm tykk ca Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2012 bestilte ny kallesje med nye stenger i dag - mørkeblå - nå blir sikkert kjerringa dritglad tenkte det var like greit siden jensen har vintertilbud og blir så grusomt med båt stående i hagan med burka mens man holder på - blaffring og drit fant et bilde av en med mørkeblå kallesjen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sveihe Svart 16.Februar.2012 Del på Facebook Svart 16.Februar.2012 he he...var på en båtutstyrs butikk en gang der ekpeditøren spurte om eg skulle ha 2 kviteringer... en til meg og en til fruen... he he... hadde solgt båtutstyr før den karen.. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 (redigert) i dag har jeg fått grovasket litt og kastet en haug med ledninger og plater etc ut av båten et par bilder føre vask her er noe av haugen som ble hivd ut her er etter en kattevask - ser veldig hel og pen ut Redigert 21.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 slik ser det ut inni båten tankene skal ut så blir det en liten rep av skottet / skilleveggen mot motorommet lurer veldig på hvordan jeg skal få skjært ut den javnt med skroget for og bruke den som mal og lage ny ?? blir vel lettest og bare kappe det vekk og lage mal med papp etterpå ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Møkkalasset Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 blir vel lettest og bare kappe det vekk og lage mal med papp etterpå ?? Blir nok det letteste ja. Du mister litt i sagsnittet som er vanskelig å beregne. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 utrolig hva en kjapp vask kan utrette - fikk meg litt mere tent liksom Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Møkkalasset Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Du må jo ha holdt på en stund. Snøen forsvant jo også. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 (redigert) hehe ja , hokus pokus - var det første bildet jeg la inn når jeg fikk båten men jaggu gikk timene i dag - vaska og skrubba fra 11 - 16 tia og i mrg hvis været tillater det kapper jeg vekk veggen (bruker pappmal e.l som du rådet) og hiver ut gulvbjelkene vurderer og sette opp burkaen til kallesjen kommer så kan jeg gå på vask og rens nedi der - litt deiligere og ha det rent Redigert 21.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 22.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 så har vi tatt en skikkelik "tanksjau" ut med dørkrammer og drit her skal det inn nytt friskt treverk så er tankene løse og klar for rengjøring og et strøk maling Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 (redigert) i dag fikk jeg tankene ut på bakken og slipt og grunnet dem tok ut alt i hekken av transom osv her blir det deilig og vaske ut .... Redigert 23.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Noen som har et forslag om hvordan jeg skal bygge om?? (selv om jeg sitter og skravler med meg selv ) har tenkt og tenkt men kommer ikke på noe lurt, må ha plass til innebygd kartplotter i midten Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kaptein Thomas Svart 23.Februar.2012 Del på Facebook Svart 23.Februar.2012 Hei! Det ble jo en helt annen båt da du fikk vasket den! Skjønner godt at du fikk litt tenning av det :yesnod: Angående ombygging av dashbordet. Dette grublet jeg også myyye på, da jeg skulle gjøre det samme. Fra innlegg 11 i denne tråden forklarer jeg og beskriver jeg litt hvordan jeg gjorde det. Ikke sikkert det er til noe hjelp, men kanskje litt inspirasjon i det minste Lykke til videre, jeg følger med! Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
SF Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 (redigert) Jeg ville plastret igjen hullene og startet med en "ren" flate og laget layout ut fra det. Kartplotter trenger ikke å stå i midten, det kan være vanskelig å få til en slik plassering. Hva med å skyve den ut litt til siden? Jeg har selv litt erfaring med Ibiza 23 og layout vist her fungere utmerket, tro dette ville vært enklere å fått til på Scand'en. Tenker da først og fremst på plassering av plotter. Redigert 24.Februar.2012 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Superkul Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 var morro og se at den er så utrolig hel i skroget etter vask tenkte og støpe igjen evnt bygge den om - fantaserte litt om en sånn bue på toppen som du har på bildene til innstrumentene men ikke så tilbaketrukket - har en garmin 525s og kunne tenkt meg en til eller bare plotter så jeg kan kjøre en som lodd og en som plotter kontrollboksen skal vertfall på sia i stedet for toppmontert Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
SF Svart 25.Februar.2012 Del på Facebook Svart 25.Februar.2012 Skal du ha to plottere/ekkolodd i dashen så kan det fort bli trangt ja, men trenger du det? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Superkul Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2012 Det med 2 stk garmin var vel egentlig bare ett innfall men snubler jeg over et så ..... syntes 5" skjerm er lite og vertfall når man deler opp med ekkolodd også har jo kart på pc og snart skal vi som alle andre kjøpe oss en ipad, da blir det navionics kart på den blir masse backup hvis noe ryker Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2012 (redigert) så har jeg grovkappet vekk skottet mot motorommet måtte grave ut og det satt bra nedi der kappet vekk plata som batteriene sto på - jaggu morkent der og kappet vekk litt skadet glassfiber av luftekanalen baki ble omtrent slik deilig og bli kvitt råttent treverk Redigert 25.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 (redigert) noen som vet hva man bruker i stedet for korkpakningen mellom mannlokket og bensintanken??? Redigert 26.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
SF Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 På tanken min er det bare brukt sika, men så har jeg avtapping i bunn så mannhullet brukes ikke ofte. Du kunne prøvd å få tak i en bit av en gummimatte i Nitril kvalitet og skåret ut pakningen selv. Vestpak har bla dette. http://www.vestpak.no/vestpak/produkter/teknisk_gummi/gummiplater/ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Superkul Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 (redigert) takk for svar, sender dem en epost på evnt ferdig ring i gummi - bruker vertfall ikke pakkningsilicon dem hadde gjort på dracoen med rusultat av masse drit i bensinsystemet leker ikke med bensintank og slikt i båt i verstefall så duger sikan altså?? Redigert 26.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Volvomekanikeren Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Kult prosjekt Jarle! Skal følges Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
SF Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 i verstefall så duger sikan altså?? Nå er det diesel i min tank, bensin er litt mer hissig så jeg ville sjekket litt mer jeg brukte det på en bensintank Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hokky Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Bra du får gjort noe Dette gir meg motivasjon til å ta i et tak på båten min og. Jeg kjenner jeg begynner å få litt panikk for at sommeren plutselig er her snart uten at jeg er ferdig.. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Superkul Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 takk for det gutta sliter med motivasjon selv innemellom - vertfall når jeg vet at båten neppe blir ferdig til sesongen og har en stor 2 mannsbolig jeg pusser opp -så båt tar vi innemellom og di helt store tingene kommer ikke før den andre båten er solgt - men greit og få unna grovjobben og ting som ikke koster så mye enda . bra jeg har en gummibåt med 5 hk på i såfall den andre blir solgt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.