Jump to content

prosjekt scand 24 hc


Superkul

Recommended Posts

så bra , blir digg og komme på fjorden nå tenker jeg

ja 140 hk m trimplan funker sikkert bra det - var egentlig kjempefornøyd annet en det tok tid å få i plan men di flyter i plan ganske langt ned i fart når du først er der hvis jeg ikke husker helt johan tror jeg den skled helt ned i 13-14 knop (ikke arestere meg om jeg husker galt)

men hvis man skal skaffe alt som jeg gjorde ville jeg gått for mere ,men alt koster pæng

 

hva har du på sia i feltet der lanternene sitter?? fundert litt på hva jeg gjør der - sitter fillete film der nå og det skal vekk

Link to post
Share on other sites

Obligatoriskt :thumbsup:

Jeg skal lakke ferdig så blir det oppstart på pall , greit og se at alt er 100

Nå er jo kjølsvin og tanker ferdig så da blir neste steg dørk , det gleder jeg meg til

Så er det sliping og lakking av transom og skjæring av hull fra mercruiser til vp

Tegnet av mal fra båten hans , regner med det blir riktig selv om han hadde v skrog ??

Link to post
Share on other sites

ett nytt lite dilemma

noen forslag for og tette mellom kallesje og vinduene??

vannet renner nedover rutene bakover og inn mellom rutene og skroget

resultat er ganske mye vann rett ned i bunnen

vil ordne dette ordentlig før jeg begynner på gulv - hadde vært krise med rennende vann rett på nytt teakgulv

 

imag0541.jpg

markert med rød pil, her renner vannet inn - ser dem har lagd en ekstra leppe på kallesje så det er nok et kjent problem

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lim på en liten gummibit eller gummilist sånne som brukes i hus på vinduer og dører. Da kan du styre vekk det vannet som renner forbi kalesjen.

 

http://www.clasohlson.com/no/Tetningslist/Pr340236000

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Det er ikke store kanten som skal til for å stoppe slike lekkasjer. Jeg ville eksperiementert litt med gummilist og så laget en liten plastlist eller lignende som limes fast permanent. Sansynligvis holder det med 2-3mm høyde.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Har samme problem på targabøylen og kalesjen på Polarn. Tenkte på en larve med svart sikaflex jeg også bare får å lede vannet vekk. Er så utrivlig med vann som renner inn i båten.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

ikke trivelig med vann inn nei , spes ikke når man skal lage nytt gulv i heltre

la på litt sånn dørtettningslist og det stoppet renningen inn ¨å får vi se

driver med vannslangen og ser om det er flere steder det kommer inn

båten skal være dønn tett både under og over

henger på veggen om dagen så går trgt med båten men kommer plutselig tibake

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...