Bergen dørk Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Nei, jeg var ombord og de hadde ikke slikt utstyr verken fysisk eller digitalt. Du får bare ta deg en båttur, Careka! :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Careka Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Hvis de kommer in til Egersund fra Nord, så går de rett forbi stuevinduet mitt, så da skal jeg ta et bilde av dem, men jeg skal på hokkykamp i stavanger med OILERS, og oppkjøring til den begynner om ikke så lenge, så får se om de dukker opp før jeg må kjøre. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
LALUNA II Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 (redigert) Da var de kommemt godt igang igjen og befinner ser ca utenfor Vigrestad på vei mot Egersund for bunkring og været er flott ...bare kos nå sa Terje De satser på å komme seg nedover fortest mulig nå ...... De vil prøve å få tak i nye dieselfilter til (Volvo 41)reserve i Egersund så de har litt på lager ombord er det noe som de kan få ordnet i dag Careka? Eigerøy Båt og Motor A/S Nyåskaien 4370 Egersund Telefon +47 51 49 25 26 Er en mulighet kanskje ? litt mere her med mobilnr til de forskjellige http://startsiden.gu...20motor%20a%2Fs Redigert 7.April.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bergen dørk Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Evnt hvis noen har liggende reservefiltre for disse VP-motorene og kan hjelpe Terje med dette i Egersund, så blir han nok glad! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Tlf til Terje, hvis noen kan hjelpe med filtre i Egersund er: 92043054. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Careka Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Har snakka med dem, og anvist hvor de får tak i nye filtere, han som eier Eigerøy båt og motor har jeg snakka med og han vet de kommer. så det ordner seg. De var i Norde inløp nå, men jeg må til stavanger. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bergen dørk Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Godt jobbet, Careka! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Ska sei.... service ordnes on the fly ....her viser hentetrådene sin beste nytteverdi folket følger med hele veien og kan hjelpe hvis det trengs Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 (redigert) Da passerte de meg, og går nå under Eigerøy broa, og litt lenger frem ligger Eigerøy Båt og motor, der får de mer filtere. å nå må eg avgårde.... Redigert 7.April.2012 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Key Freak Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 BP på sitt aller, aller beste! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bergen dørk Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Siste nytt nå er at de ligger hos Egersund båt og motor (tror jeg de heter) som med Carekas hjelp stilte sporty opp med hjelp på Påskeaften. Her fikk de nye filtre. Dieseltanken må også rengjøres, da det etter kort tid igjen var vann og drit i filtrene. Mye motgang, men de beholder humøret og optimismen. Det er bra! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
SF Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Bra om de får rengjort tanken, det å bare skifte filtre kan bli litt som å pisse i buksa når en er kald. Kort effekt før problemet er tilbake. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
LALUNA II Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Godt de nå får hjelp så de kan komme seg videre uten å risikere flere stopp de hadde flaks i går så gret å ikke ta for store sjanser Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Roger jo Svart 7.April.2012 Link til dette innlegget Svart 7.April.2012 Siste nytt nå er at de ligger hos Egersund båt og motor (tror jeg de heter) som med Carekas hjelp stilte sporty opp med hjelp på Påskeaften. Her fikk de nye filtre. Dieseltanken må også rengjøres, da det etter kort tid igjen var vann og drit i filtrene. Mye motgang, men de beholder humøret og optimismen. Det er bra! Ja det er like godt å ta tyren i horna, å få ut elendigheten. Og sjekke at påfylling stussen er tett, regner med at den er på doll- bordet som på de fleste båter. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Siste.. Tanken er rengjort og de fortsetter så fort siste motor er luftet og sviver. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SF Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
LALUNA II Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Pratet med Terje på tlf.akkurat nå .. de passerte Lindesnes fyr nå og satser på Arendal i dag for tannking og en god natt søvn Litt småproblemer med noe oljelekkasje på det ene drevet De marsjer ca 20 knop så er i Arendal ca 2000 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Kjedelige 14 sekundmeter vind fra sørvest i arendal nå. Blir litt sjøgang Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Kjekt å høre! Det ser ikke så ille ut rundt Lindesnes, men tydeligvis langt verre i Arendal. Bør de få råd om å gi seg for dagen i gjestehavna i Homborsund? Da slipper en vel det siste åpne havstykket. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 (redigert) Windfinder viser 4 m/s på Torungen fyr. Blåser det virkelig 14 m/s akkurat nå? Edit: Ser at meldingen for Torungen Fyr indikerer 12 m/s. Redigert 8.April.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Roger jo Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Jeg hadde satset på Arendal hvis de er der ca. 2000 da har de tatt 120 nm i en jafs og har 75nm igjen til Tønsberg. Prognosen til http://ifm.frv.dk/in...p?USER=PLEASURE varsler mye vind i natt og bedre i morgen. Bølger vind Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bergen dørk Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 (redigert) Det er roligere i morgen og en går vel stort sett innaskjærs fra Kr.sand til Hombursund.. Jeg har opplevd havstykket før Arendal som ruskete og med 14 m/s kan det bli vel underholdende, men han får vel føling med det underveis. Enda en edit: Windfinder viser 16 m/s på Torungen akkurat nå. Ikke vet jeg hvorfor appen viser noe helt annet. Det var den jeg sjekket for en halvtime side. Redigert 8.April.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 De ville gå utasjærs hele veien til Arendal og været var greit sa han så han mente det skulle gå greit ...de begynner å bli godt vant med ruskete vær nå så de er ikke så skvetne for litt smågraps Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Roger jo Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Jeg har opplevd havstykket før Arendal som ruskete og med 14 m/s kan det bli vel underholdende, men han får vel føling med det underveis. Siste passert Mandal tar en sjefsavgjørelse kl.1900 hvor de stopper drar på i 20 k så det kan ikke være ille. Synes at inn til alle byene på den kysten kan være humpete, ihvertfall i 7k og langkjøla båt. . Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Virker som det har løyet litt siste halve timen. Jeg ligger med båt i nidelva, hører vinden trekker godt på utsiden. Men det er ikke gammel sjø. I natt var det ca 8ms fra nord, som dreide østlig på morrakvisten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.