Jump to content

Hentetråd, Molde- måløy-Bergen- Stavanger-Nøtterøy

TerTitt61

Recommended Posts

Hei Alle.

EGON resturang har utmerket pizza og øl :cheers_wine: . Ja nå er vi i Arendal.:flag: Meget godt med en full dag med kjøring, selv om jeg startet opp i morres med og bytte filter igjen.:smash: . Været var bra meste av turen, litt gynging ved Mandal og inn til Arendal. Men det var som små dumper i veien i forhold til Måløy og Jæren.

I går så hadde vi oppe inspeksjons luka til diesel tanken, og fikk ut masse guffe. Det ble for sent til å tømme tanken totalt, men ser ut som det som ble gjort var godt nok.

Vi hadde meget vondt i hode når vi var ferdig, så det ble ibuks og køya.

Må igjen få takke for all bistand og support vi har fått, så langt.

Må også beklage dårlig forhold på tlf, motor bråk og stressa meg, når dere har vært hyggelig og ringt.

Har en lekasje på den ene motoren ved ( tror jeg) varmeveksler som går inn ved turbo. Noen som vet hva denne er til? Det går sjøvann igjennom, og den lekker i bunnen.

Har ikke sjekket olje og vann i dag, men tar en sjekk før avreise i morgen.

Har vurdert og skifte navn her på båtplassen til dieselfilter mannen, he he.

Dette har vært en meget variert tur. Vi ante lite at det skulle bli så mye som måtte taes underveis. Men vi har lært en viktig ting på turen, det er utrolig mange super snille mennesker her i forumet. TAKK fra oss begge.

Turen vår er jo ikke ferdig ennå, håper at jeg treffer sofan i morgen kveld. Lisbeth må sikkert vaske opp når hun kommer hjem, siden vi har en 20 åring som har vært hjemme alene. he he

Nå skal vi ta køya. God natt alle sammen.:seeya:

Redigert av TerTitt61 (see edit history)

Hei.

Så den kom på tlf, men du har sikkert appel og jeg samsung. Ikke bestandig at jeg får dem da, må opp på nett og hente med masse tall og bokstaver, har ikke sjekket dette ennå.

Bare for og skryte litt, vi fikk 27 knop innasjærs i dag, ikke dårlig for 33 fot.

Var bare i full fart modus for å skjekke. he he.

Mail adr: tertitt@gmail.com

THX

Hei.

God mat og drikke, det blir det god natt søvn av. Måtte en kjapp tur ut ved 5 tiden og hæle på en ekstra fender da.

Her i Arendal så regner det i dag. Håper at mine opp binte vinduspussere holder, måtte bruke ull tråen til Lisbeth, farge rosa.

Litt vemodig og sitte her nå og se slutten på turen, samt og treffe dursjen og sofan virker som en meget god ide.

Men vi har jo ca 75 mile igjen, så mye historie kan det bli ut av det.

Har ikke sjekket yr / storm ennå, men i går meldte de ikke så bra fra jomfruland og hjem, så vi får se hvor vi ender i dag.

Etter kaffe nå så skal vann, olje og motorer sjekkes, før vi drar videre.

Lisbeth har vasket opp, og nå kom kaffen.

Lige måde Agder 840 og samme til deg Careka

Samt Obrestad gutta i Obrestad havn som hjalp oss med motor og shjøteledning for å få det varmt. + de som hjalp oss for å få dratt båten inn til kai i havnen.

Eigerøy Båt og Motor A/S

Nyåskaien

4370 Egersund. Ved Jan Odvar som stillte opp med filtere og utstyr for og få renset tankene

Når vi har fått landjord under føttene og får godt igjennom loggen her på forumet, så kan det nok hende at det kommer ny navn inn her som må takkes, husker ikke alt nå.

Småbåtvarsel

Småbåtvarsel

Utstedt mandag 9. april 2012 kl. 06.

Østafjells

Ingen.

Værvarsel som gjelder til mandag 9. april kl. 24.

Skagerrak

Sørlig liten kuling 12 m/s, kan hende stiv kuling 15 i Indre Skagerrak, fra i formiddag dreiende sørvestlig og minkende, i kveld sørøstlig frisk bris 10. Perioder med regn.

Bølgehøyde: 1-2 m.

Indre Oslofjord

Sørøstlig bris. Snø, etter hvert regn. Lokal tåke.

Bølgehøyde: 0,5 m.

Svenskegrensa - Stavern

Sørøstlig liten kuling. Snø, etter hvert regn. Lokal tåke.

Bølgehøyde: 0,5 - 2 m.

Stavern - Lyngør

Sørlig frisk bris. Sludd og regn. Lokal tåke.

Bølgehøyde: 1 - 2 m.

Lyngør - Åna Sira

Sørlig liten kuling utsatte steder. Regn. Fra tidlig i formiddag sørvestlig bris. Regn av og til. I kveld sørøstlig bris, frisk bris vest for Lindesnes. Økende nedbør igjen. Lokal tåke.

Bølgehøyde: 1 - 2 m, høyest i øst.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...