Ketil M Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Hepp. Har plass til teltet jeg Reiser ned til båten i Tønsberg rett etter jobb, men svinger gjerne nedom med teltet. Avgang Oslo blir sånn i 4 tida.. Mvh Ketil Morstøl. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Hepp. Har plass til teltet jeg Reiser ned til båten i Tønsberg rett etter jobb, men svinger gjerne nedom med teltet. Avgang Oslo blir sånn i 4 tida.. Mvh Ketil Morstøl. <{POST_SNAPBACK}> Flott. Har du snakket med Zusuki? Sett deg i forbindelse med han på IM Og så gir du en tilbakemelding etterpå. Takker for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Hei. Trudelutt med admiralinne, kaptein og skipshund kommer torsdag. Slutter 3 på jobben, så med litt handling og kjøring til Son, drar vi vel over fjorden noe etter halv 5. Da burde vi være fremme i 6 tiden++. Lytter VHF 16/77, og roper opp Astor når vi nærmer oss for avtale om fortøying. Og er det noe det trenges hjelp med i havnen før det store innrykket, stiller jeg opp. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
enter4u Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Når på fredag ventes det store innrykket av båter da? Vet ikke hvor lang tid det tar fra Moss med 5,5 knop, men et par timer tenker jeg. Og da er jeg der ca 19-20.00 på fredag. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Det store innrykket blir nok i kvellinga skulle jeg tro! Ett annet spm. Trenger vi belysning? Jeg har 2 stk Petromax´er jeg kan ta med Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Det ser ut som om vi (meg, kone og tre barn på 8, 10 og 12 år) kommer en tur også. Kan ikke si det helt sikkert før på fredag etter jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Det store innrykket blir nok i kvellinga skulle jeg tro! Ett annet spm. Trenger vi belysning? Jeg har 2 stk Petromax´er jeg kan ta med <{POST_SNAPBACK}> Ville være koslig innerst på hver brygge eller rundt pavliongen? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Ville være koslig innerst på hver brygge eller rundt pavliongen? <{POST_SNAPBACK}> Ok da tar jeg med kassa med lampene Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Da har jeg en avtale med Suzuki ang. teltet. Kommer innom med det på vei til Tønsberg på Fredag. Kan forsåvidt levere det på Torsdag kveld hvis det er noen der da... Mh Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Da har jeg en avtale med Suzuki ang. teltet. Kommer innom med det på vei til Tønsberg på Fredag. Kan forsåvidt levere det på Torsdag kveld hvis det er noen der da... Mh Ketil. <{POST_SNAPBACK}> Torsdag kveld er det folk der Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Da har jeg en avtale med Suzuki ang. teltet. Kommer innom med det på vei til Tønsberg på Fredag. Kan forsåvidt levere det på Torsdag kveld hvis det er noen der da... Mh Ketil. <{POST_SNAPBACK}> Hvis ikke kan det leveres på pensjonatet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
enter4u Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Hvordan vil bruktmarkedet bli organisert? Ved båtene eller? Hadde vært moro med "åpen båt for alle" en stund på lørdag. Sikkert mange som vil titte rundt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Hvordan vil bruktmarkedet bli organisert? Ved båtene eller? Hadde vært moro med "åpen båt for alle" en stund på lørdag. Sikkert mange som vil titte rundt. <{POST_SNAPBACK}> Mest praktisk er nok på land. Jeg har ikke så stor båt Men dette finner vi ut av Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Til dere som er litt tidlig ute: Kan dere sjekke om det går an å ligge inntil land med baugen ved siden av bryggene? God ide GeirFrode. Jeg regner med at TNS som jobber der kan sjekke i lunchen i morgen ?Jeg var innom etter jobben i dag. Det eneste stedet det er dypt nok til båter langs land er der bryggene ligger, så det var ikke mye å tjene på det. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Ser at der er en del som er bekymret for om der er plass nok til alle, men jeg ser ikke det problemet. Etterhvert som man kommer, angies det når man skal gå. Innerst mot land de som skal være hele helgen, og legger båtene etterhvert utover brygga utfra avreisetidspunkt, dermed ikke dèt problemet. En annen ting at man skal ikke legge seg på dregg/tamp i brygga, men longside. Selvsagt tungvint dersom man må klatre over mange båter for å komme på brygga, men det er desto mer tungvint å ligge på svai, spesielt med tanke på at man kanskje skal ut i jolla etter 1 eller 50 ankerdrammer, samt små barn, hunder etc.... Jeg synes også at det å ligge på svai er noe "usosialt" i forhold til å "menge" seg med reste..... 10 båter går greit å ligge longside, dersom man ligger på dregg, får man kun 3 båter på tilsvarende areal mot brygge. Hvis bestyrerinnen estimerer plass til 50 båter, har man på denne måte greit plass til 95 båter. Vær obs på at de ytterste eventuelt må slippe vinchen foran for støtte, ev. ro denne ut etter fortøyning...... (om noen synes det er drastisk med 10 båter utenpå hverandre, så kan jeg nevne et vakkert syn jeg så en gang, 14 skøyter over 50 fot longside på hverandre i uthavn......) Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 må først si at jeg gleder meg Longside med mange utenpå er greit det så lenge ikke vi med små skjøre "joller" får 30 tonn med trykkene på fra utsiden.... og ikke minst en fribordhøyde som gjør at fendring er nermest umulig... foreslår i tilegg til avreisetidspunkt en viss struktur på størrelsen på de innerste? Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Lars H. Svart 14.Juni.2005 Del på Facebook Svart 14.Juni.2005 Hei. Det er klart både fordeler og ulemper med det å ligge longside og også med baugen inn. Ligger en longside utenpå med små barn som skal hjelpes over flere båter er det et problem. Og ligger en longside innerst med små barn som skal sove når de voksne skal lenger ut etter mer øl, er det et problem også. Og å ligge med baugen inn og andre i hekken, gir fort "drag-show" når det er oppbruddstid. Selv er vi avhengig av å ha side eller baug mot bryggen. Vi har en nesten 50 kg tung hund som absolutt ikke liker å gå over glatte glassfiberdekk. For oss er det beste med baugen mot bryggen. Da kommer han ikke i land uten at vi åpner luken fremme. Longside kan vi risikere at han bykser i land på egen hånd. Men det "årner seg" nok til det beste for de fleste. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Slagskibet Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 (redigert) Vi får satse på Baatplassen Port Control og følge ordre fra beskjed Fre 17- Lett regn +19 Lør 18- Delvis skyet +20 Søn 19- Spredte regnbyger +22 Ikke så galt? Redigert 15.Juni.2005 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Vi regner med å kunne være i Horten Fredag 16.30 - 17.00 Og vi blir til Søndag. (eller mandag). Behøver ikke være hjemme igjen før 23. Siden vi har ett eggeskall av ei jolle så håper jeg det ordner seg med plass ved kai, så vi slipper å ligge på svai. Kaller opp "harbour master" Astor på kanal77 når vi nærmer oss. Flott med det partyteltet. Gleder oss. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
enter4u Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Hm. Longside. Ja man kan ikke gjøre alle tilfredt uansett. Bare jeg slipper å ramle ned i 5 båter før jeg finner min egen køye Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Hm. Longside. Ja man kan ikke gjøre alle tilfredt uansett. Bare jeg slipper å ramle ned i 5 båter før jeg finner min egen køye <{POST_SNAPBACK}> Det finnes sikkert mange ledige køyer rundt om. Ingen ting å bekymre seg for. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 15.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 (redigert) Jeg har spurt pent om Syverts i KNBF kan ta med seg noen capser til salg. Har fått noen hendvendelser på dette. Håper han får dette til. Forøvrig har jeg i dag sett mennesker gå rundt i noen rare bukser som ikke dekker lår og legger. Mener å huske det fra tidligere. Skyldes trolig varmen!? Redigert 15.Juni.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
enter4u Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Det finnes sikkert mange ledige køyer rundt om. Ingen ting å bekymre seg for. <{POST_SNAPBACK}> Trenger ikke det. Har med meg dameselskap Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Jeg må dessverre melde avbud! Fruen er høygravid, og nå med svangerskapsforgiftning, det er kun 3 uker til terminen og legene vurderer å sette igang en fødsel i umiddelbar fremtid.........., så jeg har fått streng beskjed om å holde meg hjemme.... Skal prøve å ta en tur med bil på Lørdag. Dette passet utrolig dårlig, jeg som hadde gledet meg sånn til treffet! Men , men , slik er det bare. Dessverre! Jeg får heller satse på neste treff, håper det ikke blir altfor lenge til. Dere må ha et meget hyggelig treff i helgen, jeg er kjempe missunnelig! Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
enter4u Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Lurer på om det er en fordel å ha med jolla om vi må ligge longside. Er vel det da? Eller? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.