Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

BD.

 

Ja eg har også tenkt på saga 29 og 315, fine båt, men min lommeboka sier nei no foreløpig, kanskje om noen år? Har jo bra viksund foreløpig. :-)

 

Viktig å prioriterer nye kjøkken hjemme, så får du ny saga etter kjøkkenprosjekt er ferdig. :-)

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg registrerte at den mye omtalte Nord Westén til trådstarter heter Grethe, jeg husker at det lå en Nord West 900 på Nærsnes for mange år siden som het Grethe kan det være samme båten? Jeg husker også at de som hadde den båten kjøpte den ny på båtmessen da den holdt til på Sjølyst. Dette må ha vært midt på 80 tallet og paret som kjøpte båten en av de første messedagene var der og besøkte båten hver dag messen var oppe, de flyttet nesten inn i båten i løpet av messen. Kan det være samme båten mon tro?

Uansett veldig fine båter.

Link to post
Share on other sites

Nå når trådstarter har fått seg Princess blir det vel opp til oss andre Nord West eiere å opprettholde tråden.Jeg,som har overtatt trådstarters båt,vil gjerne være med å holde denne flotte tråden varm. La det fortsette å boble med prosjekter og bilder !!!

Hilsen Gutek

Link to post
Share on other sites

Nå når trådstarter har fått seg Princess blir det vel opp til oss andre Nord West eiere å opprettholde tråden.Jeg,som har overtatt trådstarters båt,vil gjerne være med å holde denne flotte tråden varm. La det fortsette å boble med prosjekter og bilder !!!

Hilsen Gutek

Det får vi håpe på Gutek!! Så at skuta var reist, og da er den kanskje på vei til Bergen før videre tur til hjemmehavn? Vi tar gjerne bilder fra hjem turen og kommende prosjekter. :thumbsup:

Jeg har litt å "pusle" med hos meg, men må innrømme at jeg har vært langt inne i vinterdvalen. I morgen går turen til Fort Louderdale, og videre på en rundtur med en "litt" større båt så da regner jeg med at dvale tiden er er over når den turen er endt. :flag_bp: Lykke til med båt og hjemtur!!

Link to post
Share on other sites

Takk for flere gratulasjoner.Klart vi skal lage hentetråd når vi skal forbi Stadt og Hustadvika.Sønnen min greier sikkert å mekke noe slik at dere kan følge slik som på Arendal - Bergen,Ja,Halcoen er en bra båt og i grunnen mye nyere en den jeg har kjøpt nå.Den ble første gang sjøsatt i 2005.Hdde tilbrakt 20 rolige år på en læve en eller annen plass sør for bergen.Motoren har bare gått 580 timer.En Ford 4 sylinder med turbo og ladeluftkjøler,155 hk.Stødig og god motor,kan vel si at den er bare så vidt innkjørt.Jeg går og lurer på hvormye jeg skal legge den ut for..Kom med gode råd !!!!

Link to post
Share on other sites

Stiller meg opp i køen av gratulantar, Gratulerer med flott båt Gutek. :cheers_wine: Har alltid synest at NW 900 er ein flott og robust båt. :flag_bp:

 

Har jau gratulert deg ein gong før men no er det liksom meir fysisk skjønnar eg, for Bjørn hadde ein tårevåt avskjed på brygga (iden andre tråden :-) )

 

Så då ynskjer eg dykk også hell og lykke på dei sju hav (langs kysten betyr det sletter og rev) :pray: og turen heim :pray:

Blir spennande å fylje turen nordover :seeya::flag_bp:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Her er forrige ukes prosjekt: vi skifta benkeplata eller rettere sagt vi fjerna baderomsplata som var limt på og la ny laminat på den originale benken som befant seg under. Vi lagde også avlastnings benk der vi hengsla seter og la laminat under. All plass er verdifull, har skjærefjøl under setet men gjorde seg med litt ekstra benkeplass også. Her ser dere før og etter bilder. Før bildet er fra henteturen da vi hadde litt skvulp mellom Tønsberg og Arendal....der tørkerullen fikk svinget seg. (beklager at bildet ligger..fikk ikke snudd det )bilde

Link to post
Share on other sites

Som fersk Nord West eier ,så fersk at jeg kke har sett båten ennå, da båten ligger i Bergen,er jeg litt spent på hva kona vil si når hun kommer om bord.Spørsmålet om passasjersete har jeg klokelig holdt meg unna foreløpig,men det kommer nok opp!!!!!II Halcoen hadde ho et dobbeltsete på babordsida,Nå må ho i sofaen på tvers av fartsretning,og ikke vet jeg om hun rekker opp til å se ut vinduene på skikkelig vis.heller.Jeg vil tro at jeg ikke er den første som har stilt dette spørsmålet,og her er sikkert rikelig erfaring hos dere.Det kan se ut som et prosjekt melder seg allered nå -- å få inn et dobbeltsete på førerplassen.Jeg ser en mulighet til å bygge en ny "kasse" foran byssa ,så langt ut på dørken som det er mulig for motorluka.Hvor langt sete kan jeg få plass til da ?????? er det store spørsmålet.De setene jeg har funnet er fra 96 til 107 cam

Nå skal sønnen min måle nede i Bergen,men dette er det sikkert flere av dere som har tenkt på.Jeg har sett en i denne tråden som har bygget om og fått til et dobbeltsete på babordsiden,men det blir jo et større prosjekt,og vil vel også ødelagge sofaen.

 

Så mine nye kolleger,hva sier Dere ????

Link to post
Share on other sites

Sitte i sofaen med ansiktet med kjøreretning. Må bygge godt opp med puter. Funker bare på flatt hav. Alt.blir nok ombygging til vippesete ala Saga315,eller Sun. De nyere (Svenskbygde) Nordwestene har et halvannenbredt sete på førerplass,men det kommer litt an på egen størrelse om det er godt nok.,

Link to post
Share on other sites

var i vårmodus... men nå snør det plutselig :rolleyes: Legger ut noen bilder for å få tankene i riktig retning igjen. Bildene er fra øyhopperturen vår sist sommer da vi b.l.a var innom Klokkergården som var smykket med gjestehavnpris. Flott sted :yesnod: Favoritt beskjeftigelsen til ungene var å fange krabber, sjøstjerner, kreps og fisk som de slapp i en fiskekum :thumbsup:bilde

Link to post
Share on other sites

Vi håper på brukbar vær neste helg,altså om en og en halv uke.Grethe har skiftet navn .Nå heter den Blomvik Senior.Hjemmehavn er i Blomvika og den er eldste båt med den eldste eieren !

 

Flott navn på båten din, søskenbarnet mitt har ein Westcruiser som heiter Blomnes. Er det ein plass i nærheten der oppe som heiter det også?

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Har kun oljetrykk og kjølevannsalarm på flyen på min NW 900. Dette er ikkje heilt tilfredstillande så no har eg kjøpt eit ryggekamera frå Biltema til 1700 kr. som skal sjå på instrumenta nede slik at eg kan sjå på skjermen oppe. Om dette virkar så er dette ei enkel løysing.

Er det nokon der ute som har tru på dette?

Link to post
Share on other sites

Har kun oljetrykk og kjølevannsalarm på flyen på min NW 900. Dette er ikkje heilt tilfredstillande så no har eg kjøpt eit ryggekamera frå Biltema til 1700 kr. som skal sjå på instrumenta nede slik at eg kan sjå på skjermen oppe. Om dette virkar så er dette ei enkel løysing.

Er det nokon der ute som har tru på dette?

Er spent på resultatet. :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...