Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Vi har hatt vår første Nord West-sommer! Båten er en NW 900 fb, 90 mod, og den ble kjøpt i Bodø i vår. Den kom på lasteskip til Østlandet, og havnet trygt i sin hjemhavn Søndeled, etter en liten tur innom Oslo.

Vi har hatt en fantastisk sommer, trass i mange små oppstartsproblemer. Blant annet ble båten levert med tett, full septiktank, lekk diselvarmer, dårlige skroggjennomføringer, lekkasje i hydraulikken, diverse trøbbel med det elektriske og diverse vannlekkasjer..
Men - etter noen runder på verksted og noen hundre liter kloakk i huet var idyllen igjen et faktum :)

Vi har heldigvis fått veldig gode tips av en annen svært kompetent Nord West-eier på Søndeled. ( TAKK T&G!!)

Nå vurderer vi solcelle-panel. Har dere noen gode råd her? Plassering, pris, type?

Link to post
Share on other sites

Gratulere med flott båt. Alltid likt disse MW 900 båtene. Vet ikke helt om du kan plassere et slikt

fleksibelt over vindskjermen, noe ala det jeg monterte på min forrige båt.(75W panel)

Eller et panel oppe i targaen.

 

bilde

 

Fastramme panel er en del billigere enn disse fleksible. Disse har jo litt å velge i.

http://www.sparelys.no/?gclid=CIeb3qD7vLoCFeZ2cAod6XkAAQ

Link to post
Share on other sites

"Utrolig bra bilder! Håper det kommer flere:)"

 

Takk for det Nordfjorden, Det blir nok flere bilder der ja... :giggle:

 

SoBo. Det var fruen som fant på navnet, passet bra. Vi hadde mye gøy med den. "livredd" siden er litt slitsom å redigere og så skjer det jo ikke noe nytt der da den er solgt. Tipper jeg fjerner alt annet derfra

etterhvert og så har jeg laget en link til den fra den nye. Så får vi se hva det blir. Vil jo poste litt her på forumet også. :sailing:


Solskinnsbilde!!! ER fly`en din påbygget? Det skulle vi i så fall hatt bilder av... :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Noen som har laget en slik løsning på lanterne masten på 900 cc? Hos meg er den festet med et antall skruer som er gjennomgående i taket og det er jeg ikke veldig begeistret for. Det blir fort lekasjer av slikt. Vurderer å støpe på en 12mm plate med hengsel slik at den kan legges ned ved opplag/transport.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...