Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

Litt sommer syssel. Sikkert ikke den første som har gjort dette, men "hullet" eller rødvinsfella som vi har kalt den etter at noen dumpet oppi der en mørk kveld og veltet et par glass med rødt har nå fått lokk. og under er det plass til feks. sko. I teak må vite. :wink:

bilde

 

 

 

Så etter SoBo oppskrift ble det lys i taket ute, med fjernkontroll og dimmer. Utrolig fint å "snekre" litt med treverk og div. istedet for motor mekking. :giggle:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har erfaring med å tappe av ferskvannet på en perkins T6.354.4?

Jeg mener å ha hørt at ferskvannskretssen skal inneholde ca 30l. men jeg fikk bare tappet av i underkant av 20l. Skal kjøre systemrens, men er redd for at jeg ikke får ut alt når jeg skal tappe det av..... Noen som kan/har gjort dette?

Link to post
Share on other sites

Hei. Skipet. Erfaring er vel å ta i... Men jeg tappet jo av kjøleveske når jeg skulle bytte toppen på min. Tappet da kun på varme veksleren,og kranene på varmt vannet. Det er tappe plugg på blokka, og muligens på olje kjøler. Jeg har manualen, med marine tillegget, så jeg kan sjekke det neste gang jeg er i båten. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Takk...fant ut av det, og det stemmer at ferskvannskretsen inneholder 30 liter:-)

Ellers må jeg si at vi har laget dobbeltkøye i forpiggen og brukt din løsning som modell Dinos.

Vi rev også av teddyforet, pusset helt ned og la nytt skottrekk.

Tid/tålmodighetskrevende, men vi ble meget fornøyd med resultatet.

Det ble tatt en del bilder underveis, men å legge ut bilder her er mere styr enn å legge de ut på facebook.

Kommer etter hvert:-)

Er det forresten bare å legge bildene rett ut her eller må de skaleres ned i størrelse?

Link to post
Share on other sites

Hei Skipet!! Godt du fant ut av det, :thumbsup: boka sier lite om å tømme systemet for vann. Bortsett fra et bilde som viser hvor tappeplugen på blokka sitter (bakerst på blokka ved startmotoren, for de som måtte lure) Gleder meg til å se bildene dine. Vi er jo i overkant glad i prosjekter en del av oss her inne. :giggle: Med veiledningen SoBo viser til blir det en lek å legge ut bilder. Legg de rett ut uten skalering. Selv er jeg i gang med å lage side plater med innfeldte høytalere ute under taket på akterdekket. Ellers slåss jeg med gammelt wallas utstyr. varmeren streika i fjor, den skal ut og en tur i garasjen. komfyr og koketopp like så. Blir vel rep. sett på de tenker jeg. Utstyret er noen år så en gjennomgang er nok på sin plass. Ett vinterprosjekt tror jeg blir å flytte batteriene til en ny plass. Har tenkt meg 4 stk. under dørken mellom stikk kabinene. Tråd starter plasserte noen der. Lurer bare på om det er plass til 4 stk. Hos meg er to satt bak og et foran i motor romet. og ett står bak diesel tanken. Synes det virker litt uryddig og vil gjerne ha de samlet. :smiley:

 

Lurer på om noen av dere NW`ere har laget en god løsning for ventilasjon på badet? Med luke, elektrisk vifte el. Legg gjerne ut bilder. Har søkt etter 12v. vifter for montering i skrog tak, men finner kun solcelle eller selv lufting. Trenger forslag :pray:

Link to post
Share on other sites

 

Lurer på om noen av dere NW`ere har laget en god løsning for ventilasjon på badet? Med luke, elektrisk vifte el. Legg gjerne ut bilder. Har søkt etter 12v. vifter for montering i skrog tak, men finner kun solcelle eller selv lufting. Trenger forslag :pray:

 

Har hverken NW eller bilder, men solgte en del slike i "gamle dager"

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Hei skipet, det er to stk. de sitter i fronten på varmeveksleren. du må skru av lokket, da kommer de til syne. Mener jeg leste at det sitter en O ring el. rundt som må fjernes før du kan ta de løs ( har ikke tatt ut mine)

på bildet tidligere i tråden ser du v- veksleren min demontert, der er dekselet av og du kan se termostatene på bildet. Lykke til :thumbsup: Se link til bildet under.

https://baatplassen.no/i/topic/92324-traaden-for-nord-west-900/?p=1586758

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...