Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!

KongKing

Recommended Posts

Ja, nå har den "absoluta tystnaden" senket seg over Oscarsborg etter en helg med konsert med blant Morten Abel.. Det er vindstille og ca. 25 båter her nå, 100 mindre enn i går.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Som Tom sier, forholdene er ikke de beste. Jeg har en 25cm Glomex rund antenne, men pleier å sette opp en liten 5-element Yagiii antenne og rette den mot Tryvann. Da går det greit. Spesielt dersom en ligger inne ved Kølabuen (helt nord i havnen, er det vanskelige forhold).

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 1 måned senere...

Ang toaletter er det ikke lange turen opp til hotellet der det er muligheter dersom trykket blir for stort på de 4 toalettene i havna.

Vil også tipse om fergen som går tur/retur Drøbak stadig vekk. Greit om du skal ligge et par netter og ikke vil forlate fornøyd plass/mye vind e.l. og man vil handle eller ta en runde i Drøbak.

Kk

Ang toaletter er det ikke lange turen opp til hotellet der det er muligheter dersom trykket blir for stort på de 4 toalettene i havna.

Vil også tipse om fergen som går tur/retur Drøbak stadig vekk. Greit om du skal ligge et par netter og ikke vil forlate fornøyd plass/mye vind e.l. og man vil handle eller ta en runde i Drøbak.

Lagt til, takk.

Nei. Beste svaiplassen i nærheten er Sandspollen på Hurumlandet. Derfra tar det 5-10 minutter med jolla til Oscarsborg,

Ihht sjøkartet ser det ganske flatt ut rett sør for selve borgen - på begge sider av sjeteen, ca 17 meters dyp. Der bør det vel være muligheter for å ligge på svai? f.eks. 59.67085N 10.60632E eller 59.66817N 10.61320E

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Det vil vel gå for det samme. Når ferjene damper forbi blir det fort endel sjø.

Lurest å komme seg vest for Håøya. Der slipper man svellet. Hallangspollen i øst er også et alternativ.

Men Sandspollen er stor og har god kapasitet.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ja det blir vel dét, trafikken passerer jo på begge sider. Men jeg synes disse pollen'e har litt for mye preg av skautur... blir nok å kikke nærmere på farvannet vest for Håøya etter ferien.

Oslo Firluftsråd reklamerer for Bergrholmen, her er det vel muligheter også?

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...