Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Den første trawleren, en Grand Banks 36 er allerede på plass.

 

Oh yes, riktig hyggelige folk der. Vi, skipshunden og jeg var ombord der til noe godt i glasset, og dyret fant seg godt til rette der.

 

Betyr dette at vi kan skyte en hvit pil etter å kunne føle oss trygge på å få plass til vår ydmyke 37foter om vi kommer inn der i morgen kveld ?

 

Her på den korte flytebryggemorgen er vi jo to båter nå. Og i morgen er det jo torsdag og folk flest skal jo på jobb både i morgen og fredag, Så det er helt sikkert plass til deg. Det er alltid plas til en båt til her på Oscarsborg. Du er hjertelig velkommen. Skal bli fint med en prat med deg om din langtur.

 

Lars H.

mitt webcam fra båten her

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nei, men det være så viktig da? Jeg klarer fint å holde meg ren et par tre dager i helgen uten å ha vann strømmende nedover kroppen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Badevannet her på Borgen er utmerket, jeg badet fra båten i går og tempen var 19gr.

Lars H.
mitt webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg klarer fint å holde meg ren et par tre dager i helgen uten å ha vann strømmende nedover kroppen.

 

 

Ja det syns du ja.... :lol:

 

Synd at de ikke kan fikse et skikkelig servicebygg der. Jeg ser ingen grunn til å betale en god del penger for å ligge trangt når dette ikke er på plass. Da smetter jeg heller over til Bergholmen.

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Ja, ingen problemer, enn så lenge. Blant annet 3 fine plasser på sydsiden av den korte flytebryggen et stykke inne.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her er det godt om plasser, kun reservert for 10 - 12 seilbåter på innsiden av den lange flytebryggen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, vi ligger i faforitthavnen vår her i fjorden. Og hvilken kveld! Det blikk stille her, en lav summing av stemmer fra de andre båtene, Trude ligger inne i salongen og ser på "Stjernekamp" på NRK1 TV, jeg sitter med en pils, det er den 14. september klokken 2100 med 17 grader ute!

 

Jeg har nettopp vært en kveldstur med skipshunden Max, blant annet gjennom en underjordisk tunnel fra sjøen og inn i borggården og sitter nå med en kald pils. Havneavgiften, kr.200 er betalt og det er godt, for havnevakten Berit var nettopp rundt og sjekket. Og for sikkerhets skyld hadde hun fått med seg en medhjelper fra båten Abel, like blid og grei som Berit selv.

 

bilde

 

 

bilde

 

Lars H.

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vanlig bordantenne du bruker Lars H? Sliter med tv-signaler på Oscarsborg, men har bare den lille glomexantennen.

Så båten din der i går, men eieren syntes ikke noe sted. Var innom en kort tur, havarerte på den ene motoren like før oscarsborg, så valgte å reise hjem på en motor. Turen og humøret ble litt ødelagt med det havariet, men er nok en mindre sak, antakelig bare noe elektronikk som ikke er helt i form. Gått den tunellen gangen du forteller om flere ganger, er jo en liten del av systemet i fortet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...