Dykker Svart 22.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2016 Fant noen bilder fra 23 april år. Bonus' båt Bonus V (Windy 37 Grand Mistral HT) til venstre i bildet og vår båt, Ronja (Fairline Phantom 37), på utsiden av Bonus. Videre ser vi Lars H's Trudelutt (Saga 27) babord om Ronja. Sikkert flere BP medlemmer på bildet også. Blir vel noen turer på Borgen utover vinteren allikevel om at Havnekroa er stengt for sesongen. . Link to post
Bonus Svart 22.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2016 Flotte bilder, Dykker. Husker den helgen der ja. Vi ligger på Aker Brygge nå, var litt uvant å gå forbi Borgen på Torsdag. Godt og varmt i båten i kveld, sitter her med litt rødt i glassene og mimrer litt om den flotte 2015 sesongen. Og, jo lenger vi er ute, jo kortere er det til neste års båtsesong Link to post
Flid Svart 23.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2016 (redigert) Det har vært en usedvanlig fin sesong. Vi startet opp siste halvdel av februar i år, på Oscarsborg selvfølgelig. Her er det tilgang til strøm og vann hele året. Da så det sånn ut på Borgen: Redigert 23.Oktober.2016 av Flid (see edit history) Link to post
Javi Svart 19.November.2016 Link til dette innlegget Svart 19.November.2016 Kveldsstemning på Borgen Juletre og greier....... Link to post
Flid Svart 19.November.2016 Link til dette innlegget Svart 19.November.2016 Ser koselig ut med tidlig juletre i mørket. Vi prøver å få til en tur eller to før jul. Kos dere videre. Link to post
Zitt Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Jeg ser ikke bort fra at alle interesserte har full kontroll på arrangementene på Oscarborg, men vil allikevel minne dere på OscarsborgOperaen 11. aug. - 20. aug. 2017. Billetter er nå lagt ut for salg. https://www.facebook.com/OscarsborgOperaen/ Link to post
Pequod Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Faren min tvang meg til å høre på "skikkelig musikk" når han var hjemme fra sjøen, og dermed måtte jeg høre på opera og operetter når jeg gjorde lekser. Som et resultat avskyr jeg opera den dag i dag, men akkurat Carmina Burana kunne jeg faktisk tenkt å få med meg! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Zitt Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Tenk deg Andrea Bocelli og Sarah Brightman, på en utekonsert i Italia ved midnatt i 20-graders varme! Da er det ikke så nøye med kvaliteten på verken sigaren eller rødvinen, de smaker uansett! Link to post
Dykker Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Sitter som det seg hør og bør på min faste båtonsdag (året rundt med overnatting) og koser meg (22 grader her nå). Rederinnen og jeg skal på konserten med Andrea Bocelli på Telenor Arena nå i februar. Det gleder vi oss til. Forresten alltid koselig ombord på disse båtonsdagene, koser meg glugg ihjel. Nå står svinesteken og lager seg i byssa (type Fjordland, en høydare), 10 minutters oppkok. Det er grei matlaging. . Link to post
Bonus Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 ?.. Rederinnen og jeg skal på konserten med Andrea Bocelli på Telenor Arena nå i februar... Kanskje vi sees Dykker. Skal dit vi også. Så ham på Fredriksten Festning i Halden for et par år siden. Ga veldig mersmak Link to post
Lars H. Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Jeg var 1 gang i operaen rett etter at jeg flyttet til Oslo for snart 50 år siden. Så dermed er det unnagjort. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Javi Svart 1.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2017 Jeg var 1 gang i operaen rett etter at jeg flyttet til Oslo for snart 50 år siden. Så dermed er det unnagjort. Det er godt med alt som er gjort, Lars.... Link to post
Pequod Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Hehe, jeg er nok mer en rocker enn noe annet... Fikk i januar også jobben som trommis etter audition for Drøbak Blues Rotation, så nå skal jeg spille blues også (spiller fra før rock i eget band). Vi skal spille på Havneblues i Drøbak siste helga i juli, håper å se mange båtfolk der når den enbente skipper gjør sin offentlige debut som enbent trommis! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Nagel Svart 3.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Vi var to kamerater på en liten overnattingstur i Januar. Strøm på bryggene, toaletter var åpne, vann i kranene (inne). Bra service! Med Eberspächer og et par vifteovner var det >20 grader under kalesjen... hvem sa at båt bare var for sommerbruk..? Link to post
Javi Svart 3.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Vakkert på Borgen i kveld!! Link to post
Tom Rør Svart 3.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Ser veldig bra ut Javi Link to post
Flid Svart 3.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2017 Hmm, litt misunnelig nå ja, men vi kommer snart. Er det vann i kranen ved heliporten enda? Link to post
Javi Svart 4.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2017 Hmm, litt misunnelig nå ja, men vi kommer snart. Er det vann i kranen ved heliporten enda? Hei! Har ikke vært der borte, men kan ta meg en rusletur bort dit etter lunch! Link to post
Javi Svart 4.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2017 Er det vann i kranen ved heliporten enda? Da her jeg vært og sjekket, og der er det vann! Link to post
Flid Svart 4.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2017 Takk, det var fint. Ikke mange muligheter for vann på denne tiden. Link to post
Jernklumpen Svart 6.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2017 Vet noen når havnekroa åpner for sesongen? Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Dykker Svart 6.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2017 Vet noen når havnekroa åpner for sesongen? Jeg sendte de mail igår og fikk dette svaret; Vi åpner til påske, men om været er med oss, kan det hende vi åpner noen helger før det også. Legger det ut på vår FB side, og hjemmeside om så skjer. . Link to post
Dykker Svart 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2017 (redigert) Jeg sendte de mail igår og fikk dette svaret; Vi åpner til påske, men om været er med oss, kan det hende vi åpner noen helger før det også. Legger det ut på vår FB side, og hjemmeside om så skjer. . Fra venstre; Bonus (Windy 37 Grand Mistral HT), Dykker (Fairline Phantom 37) og Lars H (Saga 27, Trudelutt) på rekke og rad i april 2016 på Borgen. Ikke lenge før Borgen atter er åpen igjen. Redigert 12.Februar.2017 av Dykker (see edit history) Link to post
Frissy Svart 12.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2017 Og som jeg gleder meg. Fikk våre første turer til Borgen i fjor og fikk hilst på noen av den vanlige "klanen". Veldig trivelig og ser frem til mer bryggeprat, god mat og drikke på kroa. Var i båten forrige dagen og satt meg ned i kabinen og kjente at denne båtsesongen blir topp!!! Link to post
Pequod Svart 17.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2017 Vurderer å ta en kort tur i morgen, får se om værgudene er med meg. Noen som vet om kroa har åpnet? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn