Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

KongKing skrev 5 minutes ago:

Valgte feil havn i kveld ser jeg....

 

image.png.0be494fc5bb1dad4d84f1d1c4c712b0a.pngimage.jpeg.9a502809594bc5cdd7a1a305ffa4e19b.jpeg

 

her i Son har det regnet i 2 timer ganske så tett...

 

kk

 

Det letter nå, KK. Snart har vi i Son strålende vær, mens de på Oscarsborg har regn og torden... ??

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hvordan er det på Borgen nå midt i ferietiden? Brigg er på langtur og har planer om Borgen i morgen. Er det noen av de faste, eller andre fra bastplassen for den saks skyld, som ligger der hadde det vært veldig hyggelig å hilse på. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Ser du på webkameraet http://oscarsborggjestehavn.no/images/snap.jpg nå i kveld, ser det ut til at det er godt med båter. Men som en skrev i en annen tråd i kveld, er det fremdeles ledige plasser. Vi drar til Borgen imorgen eftermiddag.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her på Borgen er det nå temmelig fullt. Havnevakten klarte imidlertid å lose oss inn til en av de siste ledige plassene (som vi ikke hadde væget å gå inn på før vi fikk oss baugpropell i våres) da vi kom i middagstider. Etter det er det gått noen dagbåter, men nå er det temmelig fullt igjen. Så må jeg bare takke for en svært hyggelig prat med kapteinen på Brigg som har tatt turen helt fra Trøndelag og funnet seg en fin plass (kremplassen, der vi pleier å ligge!)  her på Borgen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Selv takk for hyggelig prat Lars H. Etter å ha lest utallige innlegg fra deg på forumet i snart 14 år er det stor stas å få treffe deg "live". Beklager at jeg kapret kremplassen deres i dag, jeg lover at det ikke skal bli en vane. 

 

Vi var og spiste på kroa. Tror kanskje de glemte å komme og ta opp bestilling fra oss. Og når vi var overstadig sultne hjalp ikke dette på humøret. Men når vi først fikk bestilt kom maten raskt og pizzaen smakte utmerket. 

 

IMG_1923.JPG.e874ba27657d4047c1374e42bf5dd306.JPG

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbudet, det hadde vært veldig hyggelig. Jeg har to barn som skal legges, og i dag er det min tur å legge dem. Da går fort kvelden på en runde kort mens de spiser og så må det leses etter tannpuss, koses litt osv. Klarer jeg å overtale barna og mor til at mor kan legge dem så rusler jeg bortom i regnet, men foreløpig nekter jentene meg å stikke av... ?

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag kl. 10.14

Oscarsborg.jpg.9953d21b45c6c427db625fcf95bc9a58.jpg

 

Linkt til webcam: http://213.52.49.131/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=webcam&pwd=webcam

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det er godt med plasser her nå. Det er feks. bare to båter på longsidesiden på den lange flytebryggen. Vi har vært her siden tirsdag, men går hjem nå snart. Tirsdag eller onsdag tar vi noen uker nedover Vestfold, hvor langt, vet vi ikke. men greit å komme hjemmom en tur først og klargjøre båten for annet enn Oscarsborg-tur.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...