Pequod Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Torsen67 skrev 35 minutter siden: Kult! Hvilke motor har du? Nogva Nanni 129 HK fra 2007. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Torsen67 Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Kult! Hvilke fart klarer du? Link to post
Pequod Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Torsen67 skrev 4 minutter siden: Kult! Hvilke fart klarer du? Toppfart 17 knop, marsjer fint på 9-10 knop. Får jeg det travelt klarer båten fin rundt 12-13 knop før den begynner å riste/vibrere noe særlig. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Torsen67 Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Hmm, burde vel klare å marsje på 12 uten vibrasjoner. Kast i propellen? Link to post
Pequod Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Torsen67 skrev 16 minutter siden: Hmm, burde vel klare å marsje på 12 uten vibrasjoner. Kast i propellen? Da tenker jeg mest på at jeg er snekkemann og at det går fort nok i 9-10 knop! Og mer økonomisk...Ikke mye feil på denne båten! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Pequod skrev for 2 timer siden: Nogva Nanni 129 HK fra 2007 Det er vel en ny "god gammeldags" motor uten elektronisk styrt innsprøyting osv? Hva med turbo? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Lars H. skrev 48 minutter siden: Det er vel en ny "god gammeldags" motor uten elektronisk styrt innsprøyting osv? Hva med turbo? Nå er jeg så langt fra en motorkjent mann som det er mulig å komme. Jeg vet hav jeg skal skifte, men det er det. men såvidt jeg har forstått er det ingen turbo på denne. Her må nesten @liberty komme på banen - han har sett på den og gitt tommelen opp! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
liberty Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Motor er uten elektronisk styrt innsprøyting men den har turbo Link to post
Pequod Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 liberty skrev 3 minutter siden: Motor er uten elektronisk styrt innsprøyting men den har turbo Aha - da vet jeg det! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Uten elektrisk innsprøyting, en feilkilde mindre. Ha en fin tur! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Torsen67 Svart 6.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2019 Finelektronikk på sjøen er noe dritt. Sikkert en knall motor Link to post
Pequod Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Bruker Borgen å fylles opp 17. mai, eller går båtfolket i tog? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Framtia Svart 16.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Vi feiret 17. mai der for et par år siden. Tok ferga over til sentrum og så barnetoget, før vi tilbrakte dagen på Borgen. En veldig fin 17. mai. Var en del båter der, men tror ikke det var fullt. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 (redigert) Flott på Borgen i dag! Økt avstand mellom bordene på havnekroa, ellers ganske normalt. (bortsett fra at ølen har kraftig slagside, da) Redigert 9.Mai.2020 av Popeye70 (see edit history) SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sjøbliss Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 Da var vi der sikkert samtidig @Popeye70 ? spiste middag på det nordligste bordet klokken seks. Både voksne og barn fikk pizza og burger. Synes det smaker bedre nå. Begynner å få dreisen på pizzaen og eldstemann lovpriste burgeren. Ble kveldsseilas etter vinden roet seg hjem. Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Hedwig Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 Sjøbliss skrev 3 minutter siden: Da var vi der sikkert samtidig @Popeye70 ? spiste middag på det nordligste bordet klokken seks. Både voksne og barn fikk pizza og burger. Synes det smaker bedre nå. Begynner å få dreisen på pizzaen og eldstemann lovpriste burgeren. Ble kveldsseilas etter vinden roet seg hjem. Der håper jeg da. Vi prøvde to ganger i fjor, og det var skuffelse begge ganger, til tross for at vi var skrubbsultne. Hadde vært topp om det nå ble bedre mat der. Da spiser vi nok der oftere :) Link to post
Popeye70 Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 (redigert) 6 minutes ago, Sjøbliss said: Da var vi der sikkert samtidig @Popeye70 ? spiste middag på det nordligste bordet klokken seks Satt du på bordet hvor en mann hadde t-skjorte med stor hvit skrift? Husker ikke hva det stor, men et litt småtøft budskap, mener jeg. Vi satt på bord 12, midt på rekka ut mot sjøen. Hadde grønn caps og satt med kone og to barn. Hadde bordet fra kl 1700 og satt vel til rundt 1830-ish. Redigert 9.Mai.2020 av Popeye70 (see edit history) SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sjøbliss Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Nei vi hadde ikke t-skjorte noen av oss om jeg husker rett. Var litt kaldt så . Vi er en familie med to adopterte barn, fra Sør-Afrika, og en egenfødt 17åring på 1,96 høyde. Det er vel kanskje det som peker seg mest ut. Jeg var nesten ikke innover men jeg husker jeg så dere i farten.? Vi satt på bord 20, det som er nærmest veggen ved utgangen mot toalettene. Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Pequod Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 (redigert) Sjøbliss skrev for 2 timer siden: Nei vi hadde ikke t-skjorte noen av oss om jeg husker rett. Var litt kaldt så . Vi er en familie med to adopterte barn, fra Sør-Afrika, og en egenfødt 17åring på 1,96 høyde. Det er vel kanskje det som peker seg mest ut. Jeg var nesten ikke innover men jeg husker jeg så dere i farten.? Vi satt på bord 20, det som er nærmest veggen ved utgangen mot toalettene. Kjørte forbi Borøya i går og kastet et blikk inn i bukta, men så ikke noe som kunne ha vært dere, så der har vi jo forklaringen! Var sist på Oscarsborg tirsdag til onsdag og hadde gjemmekontor onsdag morgen før jeg dro hjemover. Redigert 10.Mai.2020 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Vi har ligget på Borgen fra fredag morgen kl. 08.00, og tok pizza og øl på kroa på fredag eftermiddag. God stemning og knallvær. Ikke fullt så knall nå klokka 13.24 ? Sur vind og regn, så vi venter til regnet gir seg med å dra innover. Link to post
Popeye70 Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Vi er på vei inn nå, kastet loss ca kl 1300. Regn og motvind er ikke akkurat favoritten I seilbåt, men må man, så må man. ? SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Jeg regner med at det er god plass til oss imorgen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Just now, Lars H. said: Jeg regner med at det er god plass til oss imorgen. Det er flere ledige enn opptatte plasser nå, og tommere kommer det til å bli. Tipper dere får deres faste plass om dere vil. SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Tom Rør Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 Masse plass Lars ?? Link to post
Lars H. Svart 10.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2020 (redigert) Kanskje vi kan legge oss kailangs helt inderst? Vi drar igjen på torsdag før neste helgeinnrykk. Egentlig er det meldt kjølig vær, men iom. at vi drar på "sommerferie" nedover svenskekysten om en drøy uke, og at jeg har jobbet mye på motoren i vinter, er det greit å få testet at alt fungerer. Redigert 10.Mai.2020 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn