Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Flere BP-folk på plass, ser jeg! tror jeg prøver meg utpå i dag jeg også, på siste båttur i mars, men tar ikke sjansen på å dra helt til Borgen denne gangen, tar det litt forsiktig og putrer litt rundt innerst i fjorden, tenker jeg. Kanskje litt påfyll av diesel på Kavringen hvis jeg orker, vi får se.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Duppe skrev 55 minutter siden:

Det jeg ikke skjønner er hvordan folk vet hvor de skal legge til her? Altså hvilken båttype og størrelse skal hvor? Er det uskrevne regler som man skal kunne?

 

Bryggene er merket der det er minimum fot. Ellers fritt frem, men noe gir seg selv ifht dybdeforhold. 

Link to post
Share on other sites

Duppe skrev for 9 timer siden:

Det jeg ikke skjønner er hvordan folk vet hvor de skal legge til her? Altså hvilken båttype og størrelse skal hvor? Er det uskrevne regler som man skal kunne?

 

Du får hjelp av havnebetjeningen. Er du uskikker, ring havnetelefoen og spør om hjelp så møter de deg på brygga.

Link to post
Share on other sites

Og så var vi på plass på Borgen for første gang i år. Etter en tur fra Son i tjukk tåke langs land (som vi ikke så hele tiden), men med god utkikk og kartplotter med AIS kom vi frem til herlige Borgen. På "vår" brygge var det ikke vann (problemer med lekkasje som vil bli rettet ganske snart), men tok en rask forflytting over til bryggen med vann og så tilbake.

 

borgen_17april_2018.jpg.0a91109fc0aa320fc0923d3ca358210a.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei Lars!

AIS er ingen garanti i tykk tåke men kun en indikasjon på hvor store fartøy "kan" befinnes seg. Men dette vet du sikkert selv. 

Vi var på Borgeb fra fredag til lørdag. Flytting, salg og rydding i heimen og dermed satte vi kursen til hjemmehavn.

 

Sikkert deilig å få vann under kjølen. Hils Trude og Max!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Oh yepp, jeg er klar over problemene med tåke. Men vi hadde i hvert fall 50m sikt da vi gikk kloss i land i en periode da hekksjøgeneralene heldigvis ennå står på land og så vidt har tenkt på båtpusssen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det blir vel rundt 17. mai. Må bare få orden på dynamoen, den sluttet å lade på turen idag.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi koser oss fortsett på Borgen. Dynamoproblemet venter jeg med til vi kommer hjem, klarer fint turen hjem uten lading. Her vi ligger har vi jo landstrøm så batteriene vil være fulle før hjemtur.

 

Idag skinner solen og god temperatur. Litt rester av vinter er det på nordsidene. Noen som ser skipshunden vår på bildet nedenfor? Jo, han er der, med rett kamuflasjefarge.

 

vannpost.jpg.0b68d50b4e9c83e3c4d2a6f9f2c9a096.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...