function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Brygga okkuperes. Hva tenker man ?


avmønstret5

Recommended Posts

I gjestehavnen Hunnebostrand i Sverige er bading forbudt med bakgrunn i sikkerheten når båter stadig beveger seg inn og ut av havnen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvis man sitter foran sin egen båt og det er passasje på brygga må dette være helt greit.

 

Har dog vært ute for ei halvfeit matrone som skulle ligge og sole seg rett foran baugen på vår båt ( i stedet for andre enden av brygga der de selv hadde båten) Fant det noget ubehagelig og nærmest måtte stege over kvinnen for å komme ombord i egen båt.

Mulig det var en demostrativ handling siden vår gjeng hadde "okkupert" den faste sittebenken på land, men vi var der først og hadde allerede flere bakender enn sitteplasser.

 

Du hadde pokker ikke klagd om det var Aylar som lå der, ha ha!

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Var en tur på Steilene for et par uker siden. Der var det jo en mor som hadde lagt håndklær, sololje, mat og diverse leker til ungene utover HELE bryggebredden. Dette var i tillegg innerst på brygga så alle som skulle ut og inn måtte skritte over stæsjet hennes. Jeg tenkte på vei inn at hun mått skjønne hvor dumt det var. Men nei... En time senere skulle jeg ut igjen, og samme prosedyre. Det var KØ over henne!! Det ER enkelte som har bolter som bør strammes sier jeg bare...

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

Jeg har konstatert at noen båtfolk med største selvfølgelighet rigger seg til med stoler, bord, grill m.m. midt på en offentlig brygge selv om der ligger andre båter.............. Hva mener en om dette, er det ok eller?

Bare hyggelig at folk koser seg på brygga! :smiley: Hilser gjerne når jeg går forbi og har hittil bare truffet hyggelige mennesker.

Utrolig hva man skal greie å irritere seg over.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

 

Bare hyggelig at folk koser seg på brygga! :smiley: Hilser gjerne når jeg går forbi og har hittil bare truffet hyggelige mennesker.

Utrolig hva man skal greie å irritere seg over.

 

Ingen problemer med at folk breier seg på brygga. Grensen går likevel der det begynner å bli utrivelig for andre.

Redigert av Fargo Lillehamme (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bare hyggelig at folk koser seg på brygga! :smiley: Hilser gjerne når jeg går forbi og har hittil bare truffet hyggelige mennesker.

Utrolig hva man skal greie å irritere seg over.

Ja ikke sant :wink: Nå er vi ikke noe særlig til bryggeligger så det er i liten grad ikke et personlig problem, men jeg har snakket med andre som opplever det som et problem, særlig ut på kvelden når noe renner inn og annet renner ut. Men så kan det hende at en har med barn og ungdom, som f.eks mine barnebarn og da kan det være greit å ligge med en brygge. Da kunne jeg faktisk tenke meg å sparke selskapet på sjøen, inklusivt stoler, bord , flaskeposter og gnålkjeft. Å tråkke dem på fingrene når de prøvde å komme opp. Men det var nå bare en strøtanke. Så er det også klart at det kan være stor forskjell på de som okkuperer brygga, det også være hyggelige mennesker, men brygga okkuperer de i alle falle etter all vanlig standard utenom bestemte områder.

Link to post
Share on other sites

Men så kan det hende at en har med barn og ungdom, som f.eks mine barnebarn og da kan det være greit å ligge med en brygge.

 

Jeg synes ærlig talt dette blir storm i et vannglass. Jeg tror jeg har til gode å passere noen som har slått seg til på en brygge uten at det er trivelige folk med en lun kommentar på lur. Folk som sitter der er på ferie og har godt humør og er sjelden til sjenanse. Hvis du irriterer deg så veldig over at bryggene brukes, hva da med dine barnebarn og andres barn som ligger langflate og fisker krabbe, er de også til irritasjon ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg har opplevd en total okkupasjon / forstoppelse på en brygge i Vestfold skjærgården. Det var hyggelige folk, men jeg stusset litt på den totale blokkeringen da stoler og bord måtte vike da vi kom med med full oppakning. Det er klart at det kom en morsom kommentar eller to fra de lett pussede personer, men det er bare å ta med et smil. Jeg ville nok selv ikke breiet meg ut så folk ikke kom forbi, men vi er forskjellige.

Link to post
Share on other sites

Det har ihvertfall vært dødsulykker i ferskvannsmarinaer som skyldes kombinasjon av badende og strøm på avveie. Men jeg tror dette er et langt mindre problem i saltvann.

 

Nå er jo ikke kombinasjonen av badende barn og roterende propeller (som man gjerne har ved et bryggeanlegg) noe særlig uansett.

Redigert av Vestkystseiler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...