function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Brygga okkuperes. Hva tenker man ?


avmønstret5

Recommended Posts

 

Har aldri skrevet noe her før, men nå ble jeg så provosert og lei meg. Jeg er en av de "rødvinsmarinerte" damene du snakker om. Utrolig provoserende da jeg ikke har drukket annet en pepsi max hele helgen, nettop fordi jeg har med det stakkars barnet du snakker om. Etter flere år uten å kjenne noen, er det så hyggelig å bli kjent med hyggelige båtfolk. Ikke var det fyll, ikke musikk og stille før 23.00. Neste gang skal jeg sørge for at alle flytter seg i god tid før du kommer. Og at vi synes hunden din er søt er vel heller ikke så negativt. Nei, har man ikke noe hyggelig å si, så la vær å si noe.

Link to post
Share on other sites

Eh, så vidt jeg veit har jeg ikke skrevet om en konkret hendelse, bortsett fra at bikkja fikk los på ei samojed tispe i helgen. Men skjønner at jeg såra, og det var ikke meningen :smiley:

 

Også kan kanskje de som koser seg på brygga reflektere et litet øyeblikk over at gjestehavna er et offentlig sted med begrenset bredde. Uten at det dermed skal ødelegge kosen. For alle skal jo ta hensyn til hverandre på offentlige steder :yesnod: slik at også de som ikke synes det er greit å måtte si "unnskyld jeg skulle gjerne passere her" blir tatt hensyn til.

 

/ ps det siste innlegget er ikke sarkasme/ ds

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

to norske motorbåter legger seg med hekken inn på hver sin side innerst på flytebrygge i gjestehavna i Hunnebostrand midt i juli. De rigger til lenestoler, stereo, bord og grill på brygga. Setter seg til rette slik at det er maks 1 m ledig plass midt på brygga der alle som skal inn og ut på denne brygga må passere (ligger vel 100 båter på brygga) nesten så man må skreve over beina deres for å komme forbi. Slik er det hver dag i tre dager, fra morgen til kveld. Er det god folkeskikk og bare koselig?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

 

Nei, har man ikke noe hyggelig å si, så la vær å si noe.

 

 

Der har du nok truffet essensen av Bittelitens forum liv :clap:

Sikkert en hyggelig fyr å treffe både i uthavn og på svaberg, men i forum blir han en drøy munnfull :sweat:

 

Bare fortsett å å oppsøke oss båtfolk, så vil du nok finne ut at de langt fleste er like flotte mennesker på brygga som på forum

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet er om båter med vimpel fra Osllofjorden Frikuftråd snart får fottrinndtrinnsrett brygger satt opp av Olsofjorden friluftsråd.

 

OF har jo alerede snikpriavtisert masse lune viker med sine blå bøyer. Så ikke uventet får blå brygger også...kun for betalende medlemmer av det interkonnuble Oslofjorden friluftsråd (?)

Link to post
Share on other sites

Her tror jeg mange ikke ser andre debattanters forutsetninger for å skrive hva man skriver(inkludert meg selv).

 

Tror jeg vil slå fast følgende:

  • Ingen synes det er spesielt sjarmerende med flatfyll på brygga.
  • Ingen liker å få "festen" rett foran egen fortøyning.
  • Ingen liker "spissrotgang" når man skal inn og ut av båten.
  • Alle aksepterer at brygga benyttes når det ikke er til sjenanse for hverandre.
  • Alle synes det kan være hyggelig å slå av en prat om vedkommende er imøtekommende og hyggelig.
  • De aller fleste kan akseptere at andre har kommet i "godt humør" og hygger seg om det ikke går utover andre
  • De aller fleste kan akseptere en kommentar om det ene og det andre så lenge det ikke er på en "slibrig måte".
  • Alle setter pris på god nattesøvn og at det blir respektert av "brygge-sitterne".

Så det at enkelte benytter sarkasme for å få frem sin mening og at andre blir såret av det, beror vel egentlig på missforståelser vil jeg tro.

Men for alle del, det er jo andre på forumet som tidligere har snakket om "kos med misnøye". Kan det være et utslag av samme ting............

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det er jeg ikke helt overbevist om :wink:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Behovet for hygge ser ut til å være en gjenganger. Hygge virker for noen har sterk tilknytting til å dra opp masse assortert campingutstyr å spre utover en offentlig brygge , for da blir det en ordentlig hyggebrygge. I alle fall utpå kvelden når bunnen i vindunken nærmer seg og når nivået fra kvinende rødvinsmarinerte og snøvlende sailors når nye desibel.

Link to post
Share on other sites

På østlandet bør man kanskje droppe bobåtlivet å kjøpe en billig hytte med kano langt inne Finnskogen om man forlanger fred og uforstyrrret harmoni....eller hvis man har råd..en hytte på egen øy og privat strand hvor man kan bruke ferien til å jage bort intregere.....

 

Offentlige brygger er for alle uten å kontroll på hvem man får som båtnabo.

 

Det betyr også at fetløvene ikke kan privatisere og prøve å få hevd på brygger i friarealer som om det ver deres egen balkong.

 

Hvis festøver vil ha egen privat festbrygge så får de kjøpe seg sin egen hytte med privat brygge og ikke ta over og skvise andre bort fra brygger på offenlig grunn.

Redigert av oslofjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det må være plass til alle. Jeg syns det er helt greit om denne typen folk blir sittende på brygga, dersom alternativet er at de sitter i båten, der de har stereoanlegget og postgirobygget-cd'ene. Ingen av alternativene er ideelle, men det virker det som man må leve med.

 

Å sitte på en offentlig brygge kunne jeg aldri tenkt meg, tar gjerne med noen puter i land på svaberget når jeg ligger alene i uthavn, men ellers trives jeg best i båten, har ikke investert i båt for å være på land.

 

Det er forskjell på båtfolk og folk i båt, dette er en setning man stadig hører. I havn er det vel forskjell på folk i båt og folk på land, campingfolk er campingfolk, enten det er på campingplass eller i "camping-cruiser".

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Jeg har ihvertfall relativt liten båt(sjeldent jeg treffer på mindre båter enn min ihvertfall) og trives utvilsomt best ombord. I liten båt har jeg heller ikke plass til campingutstyr, kanskje problemet er for stor båt?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Tja, hvorfor drar folk i båten når de kan ha det mer komfortabelt hjemme.......

Tenk, det er til og med folk som bygger gapahuk, tenner et bål og ligger der om natten. De må jo være gale.... :lol:

 

Du kan jammen få sakt det Contraband.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...