torbi Svart 16.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Sånn ser den nye vinkel med labber ut. På plass, men ikke helt 100 % ferdig no, skal ha hel plate til de to bolter isteden for bare skiver som du ser no. må bare gjøre plate på jobben i morgen. Det går litt fremover. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Komodo Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Det der tror jeg blir kanon De nye brakettene ser veldig bra ut Et lite tips: Hvis det skal ha noe hensikt å legge på en doblingsplate på utsiden av beddingen i stedet for skiver bør du legge på en fet klatt med langtrådet glassfibersparkel mellom. På den måten fordeler du kreftene fra skruene over et stort areal og unngår knusing. Jeg har gjort det på den måten når jeg monterte rekkestøtter og badeplattform, og det blir "hel ved". Tykk plate er også en forutsetning. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
torbi Svart 16.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Takk for tips, komodo, Tenkte å legge plate på 260 mm lang og 40 mm bred og 8 mm tykk, samt sprengskiver og låsemutter, Burde jo holde, tror eg. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Komodo Svart 16.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2014 Ja det blir nok bra Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
torbi Svart 22.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2014 (redigert) For de som følger med denne tråden ,kan dere se den gamle vinkelbraketter ser ut på bak., den kneplate sveiset eg på i fjor som nødreparasjon, og det viste seg litt bedre. Hjemme laget løfteutstyr. De to blå tau er som sikkerhet itilfelle talje skulle svikter. Til uken som kommer skal eg lage 2 nye vinkler omtrent lik som fremme. Redigert 22.Februar.2014 av torbi (see edit history) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Hei, nå er jeg spent på hvordan det går med både motor og båt!! Venter i spenning på fortsettelsen! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
torbi Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Hyggelig at du venter i spenning, har vært litt opptatte med nye badet og andre i det siste, har litt plan og gå videre imorgen, no er 4 nye vinkelen på plass og festet, små ting som gjenstår. Snart tilbake. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 22.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Igår kveld prøver startet eg med nye vinkler og turbo, etter 3 mnd reparasjon, synes mindre vibrasjoner no og kanskje mindre røyk, men har planer om prøvetur imorgen dersom eg har tid og bedre vær. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Da venter jeg på resultatet av prøvetur! Blir vel enda mindre røyk når motoren får gått seg skikkelig god og varm! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
torbi Svart 22.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Satser på å kjøre litt rolig til å begynner med, tenkte å skifte olje etter testkjøring, nødvendig? Har skiftet nytt olje sist sommer og kjørt ca 70 timer fram til no. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Tror jeg hadde skiftet olje bare for å få sjekket farge og for å være helt sikker på at alt er bra. Hadde skiftet filter også. En billig forsikring etter alt du har gjort med motoren! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
torbi Svart 22.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Tror det er lurt ja. :-) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Efre Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Av ren nysgjerrighet.Hva ville ca estimert en slik oppussing kostet fra et verksted?Hvor mange timer har du brukt?Jeg forstår absolutt gleden av å gjøre selv, men bare det å lage til et funksjonelt verksted ville kostet meg en ny utebod + innredning :-) Link to post
Komodo Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Svaret er vel at det hadde kostet mye mer enn det motoren er verdt. Men hvis man kan gjøre det selv og bare betaler for delene kan man jo få seg en god og trygg motor for en billig penge. Hvis du leser i tråden til Joda3300 så fikk han et tilsvarende spørsmål rundt sin D6 motor og svarte at det ville komme på mellom 180 og 250`, altså mye mer enn prisen for en ny longblock. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Efre Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Det er en inspirerende nok tråd til å starte noe liknenede....en gang Akkurat nå en god tid fremover går alt til trearbeid og jeg 'kjøpte' meg ut av det med en (midlertidig) mindre motor. Link to post
torbi Svart 23.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Eg har ikke regnet ut hvor mye eg har lagt ut på motoren, men er sikker på over 50 000 båtpenger, Idag tok eg en liten test tur, ble litt bedre no etter nytt vinklene og labber kom. Litt vibrasjoner, kan være pga båtens fundamenter er litt svake forhold til motor som eg har, fikk opplyst den er beregnet for ca 150 hk.mens eg har 217 hk. Men føler mer behageligere no enn før. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn