Jump to content

Prosjekt : Perkins T6.3544 M


torbi

Recommended Posts

Sånn ser den nye vinkel med labber ut.

 

bilde

 

 

På plass, men ikke helt 100 % ferdig no, skal ha hel plate til de to bolter isteden for bare skiver som du ser no. må bare gjøre plate på jobben i morgen.

 

bilde

 

 

Det går litt fremover. :wink:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Det der tror jeg blir kanon :thumbsup: De nye brakettene ser veldig bra ut :yesnod:

 

Et lite tips: Hvis det skal ha noe hensikt å legge på en doblingsplate på utsiden av beddingen i stedet for skiver bør du legge på en fet klatt med langtrådet glassfibersparkel mellom. På den måten fordeler du kreftene fra skruene over et stort areal og unngår knusing. Jeg har gjort det på den måten når jeg monterte rekkestøtter og badeplattform, og det blir "hel ved". Tykk plate er også en forutsetning.

Link to post
Share on other sites

For de som følger med denne tråden :smiley: ,kan dere se den gamle vinkelbraketter ser ut på bak., den kneplate sveiset eg på i fjor som nødreparasjon, og det viste seg litt bedre.

 

bilde

 

 

Hjemme laget løfteutstyr. :wink:

 

De to blå tau er som sikkerhet itilfelle talje skulle svikter.

 

bilde

 

Til uken som kommer skal eg lage 2 nye vinkler omtrent lik som fremme.

Redigert av torbi (see edit history)

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hyggelig at du venter i spenning, har vært litt opptatte med nye badet og andre i det siste, har litt plan og gå videre imorgen, no er 4 nye vinkelen på plass og festet, små ting som gjenstår. Snart tilbake.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Tror jeg hadde skiftet olje bare for å få sjekket farge og for å være helt sikker på at alt er bra. Hadde skiftet filter også. En billig forsikring etter alt du har gjort med motoren!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Svaret er vel at det hadde kostet mye mer enn det motoren er verdt. Men hvis man kan gjøre det selv og bare betaler for delene kan man jo få seg en god og trygg motor for en billig penge.

 

Hvis du leser i tråden til Joda3300 så fikk han et tilsvarende spørsmål rundt sin D6 motor og svarte at det ville komme på mellom 180 og 250`, altså mye mer enn prisen for en ny longblock.

Link to post
Share on other sites

Eg har ikke regnet ut hvor mye eg har lagt ut på motoren, men er sikker på over 50 000 båtpenger,

Idag tok eg en liten test tur, ble litt bedre no etter nytt vinklene og labber kom.

Litt vibrasjoner, kan være pga båtens fundamenter er litt svake forhold til motor som eg har, fikk opplyst den er beregnet for ca 150 hk.mens eg har 217 hk.

Men føler mer behageligere no enn før.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...