Jump to content

Prosjekt : Perkins T6.3544 M


torbi

Recommended Posts

Idag jobbet eg med Perkins,en for siste gangen på Verkstedet, og motoren er ikke helt ferdige, små ting som gjenstår og litt maleflikking, det kunne vært bedre med maler, men fikk ikke tid til det,s får prøve å male resten ombord i båten, motoren blir løftet opp i båt imorgen og båten skal på sjøen lørdag, kan ikke utsetter dette pga det skal bli veibygging ved båtforening fra 1. mai.

 

Her ser du på babordside, nytt oljefilter og nytt komplett sjøvannpumpe.

bilde

 

 

Ser ikke helt ferdig ut enno, men er på vei til å bli ferdig en gang snart.

 

bilde

 

skal prøve å få tatt bilder imorgen når den løftes til båt.

 

:smiley:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Idag var det litt spesielt dag, hadde spenning i hele kroppen, men no kan eg slappe av og ser fram til kosejobb til den er klar for prøvestart snart.

 

Motoren ble plassert i varebilen og transportert bort til bestemte plass.

bilde

 

Fremme, og klar til å løse av stropper, gaffeltruck er klar til å kjøre under palle.

bilde

 

Høyt i luften over 3 meter fra bakkken, men det gikk som smurt, takket være vi har en dyktig truckfører. :smiley: , samtidig var det opplett så slapp vi å bli så våte av regn vær.

bilde

 

På plass, yess jippi.

bilde

 

Herlig følelser eg har no, no har eg lyst på en kald pils, skal se om det står en i kjøleskap. :cheers: .

På lørdag skal båten på sjøen, skal prøve å få tatt bilder. :smiley:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Flott dette Torbi, Litt sen oppdatering her, jeg postet et svar, men så ble siden oppdatert med bilde av motoren ombord!!! Da venter jeg på sjøsetting og oppstart etterhvert så klart. Lykke til!!!!! :thumbsup:

Må vente enda en stund før sjøsetting her. Akseltrykk begrensninger på veien ned til havna. Håper på helgen rundt 7 mai, men kan fort bli nærmere 17 mai. Hvis du går på http://www.marinetraffic.com

og søker på "Dinos" så finner min båt langt inne på landet.... :giggle: du Polarn sin litt lenger Nord.. Men nå er det spådd litt pent vær til helga, så da skal jeg prøve å få tatt av presenning og satt på kalesjen.

Er jo helt syk etter å få prøvd den litt nå :clap:

Redigert av Captain1911 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja eg skal inn og se på ais etter din båt, eg har selv ikke, kanskje eg få skaffe meg en.?

Ny kalesje, heldig du er, eg har tenkt på en ny selv, men får ta den neste oppgave etter når motor er ferdig og ok.

Hvor mye båtlapper betalte du for kalesje.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Ja eg skal inn og se på ais etter din båt, eg har selv ikke, kanskje eg få skaffe meg en.?

Ny kalesje, heldig du er, eg har tenkt på en ny selv, men får ta den neste oppgave etter når motor er ferdig og ok.

Hvor mye båtlapper betalte du for kalesje.?

Hei Torbi! Neida kalesjen er ikke ny, men nyrenset og impregnert :smiley: . Har heller ikke AIS ombord, men bruker Marinetraffic sin app sammen med mAIS på en iPAD eller PC. Installerte det for å følge med på hentetråden til SAP. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Idag er dagen for felles båtutsetting, endelig. :flag:

 

Her løftes trucken båten opp fra bakken.

bilde

 

På vei ned til sjøen.

bilde

 

Inn i båsen .

bilde

 

Puh, no trenger eg ikke å stresse mer, og da kan eg begynner med å klar gjøre til start prøve snart. :smiley:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Eg ble kvalmt av å se på gammel og slitt kryssfiner dørk i maskinrommet, så idag har eg skåret og tilpasset nytt aluminiumsdørk.

 

No ser den ikke så verst ut, :smiley:

bilde

 

Ellers er eg ikke kommet langt med å koble til på maskinen enda .

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Hej, hittade din suveräna redogörelse över dina reparationer, har själv en likadan motor men på 200 hk,helt underbar motor som alltid startar perfekt. Kör tills isen lägger men jag har fortfarande aldrig använt glödningen...

Men nu har jag tyvärr fått problem med värmeväxlaren, några av rören i tubpaketet läcker (5st), såg att du fått din renoverad, vad var det för firma i Sverige som gjorde det? vet du nån som har någon begagnad till salu?

 

Hälsningar Roger från Åland

Link to post
Share on other sites

Takker, :-)

 

No holder på å koble sammen el ledninger og små deler, vil satse på start test neste helg.

 

Hej, hittade din suveräna redogörelse över dina reparationer, har själv en likadan motor men på 200 hk,helt underbar motor som alltid startar perfekt. Kör tills isen lägger men jag har fortfarande aldrig använt glödningen...

Men nu har jag tyvärr fått problem med värmeväxlaren, några av rören i tubpaketet läcker (5st), såg att du fått din renoverad, vad var det för firma i Sverige som gjorde det? vet du nån som har någon begagnad till salu?

 

Hälsningar Roger från Åland

Eg kan finne adresse til firma i Sverige hvis du vil ha.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei .

 

for en arbeidslyst :) artig å følge prosjektet .

Jeg har samme motor . Jeg er litt nyskjerrig på hva som ble løsningen på dette eksos bendet ?

Jeg har en avtappingskran på dette bendet ved turboen som er gått hull på .

Har sjekket pris på nytt og dette koster skjorta :(

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...