Jump to content

Vannscooter blir tillatt.


JRK

Recommended Posts

Jeg vet at du er begeistret over cognac, cigarer og blondiner, men ikke over prisen og tilgjengeligheten og bortsett fra disse så er vel alt bare ræva her i nisselandet som du ynder å kalle det. Kommet på bedre tanker?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Høres nesten ut som "vannscooterfolket" er et homogent folkeslag.. en egen art.

Dette er vel helt uten rot i virkeligheten.

Her i nord har vi ingen problemer med vannskutere og vil neppe få det heller om det skulle bli tillatt på generelt grunnlag.

At noen sarte sjeler i sør ser sitt snitt til å spy eder og galle for å beholde et regelverk som uansett er håpløst utdatert og fullstendig ute av kurs i forhold til dagens faktiske forhold og globale retningslinjer, er jo ikke helt uventet.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det er ikke noe problem "her" sørpå heller.

 

Blir som med gummijoller, virker som at de med størst problemer med jollene befinner seg her på BP. Jeg har ihverfall ikke latt meg irritere over det på sjøen, og har heller ikke sett noen hverken skyte etter dem med paintball, kastet egg, eller det som værre er.

 

Men for all del, gamle grinebitere finnes overalt :lipseal:

Redigert av Nøtterøy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da melder NRK P1 om at dommen mot Arendalsmannen opprettholdt i lagmannsretten.. og boten på 6000 kroer.. Så her kan tilhengerne starte kronerulling til krabaten

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Imponert over forslaget Sydvesten, kronerulling har vi hatt tidligere i forumet i forbindelse med båten som gikk ned. Synes du skal ta på deg jobben å åpne en tråd om dette men da må du ikke bare ha det i kjeften :wink: En skal ikke se bort fra at det kan samles inn en pen sum for å betale forelegget. :wink:

 

En skal ikke se bort at karen trenger en god slurk cognac når boten kommer i posten. Sure penger. :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Sure penger kan det da ikke være, mannen har da handlet med fullt overlegg og vel viten om at det var ulovlig.. Det at noen er så dum for stå for deres egen regning... Men de som er i samme båt kan jo selvsagt støtte krabaten med noen kroner, slik at han har til boten..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg ikke tilhenger av å støtte kriminelle CB, derfor skrev jeg følgende...

Så her kan tilhengerne starte kronerulling til krabaten

Skjønner det er litt for mange bokstaver for deg og som er satt samme det som kalles for ord.. men med litt godvilje og hjelp fra din tidligere lærer så kan det tenkes du evner å forstå, sånn med tiden iallefall.... (håper jeg da :nonod: )

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Regnet nok med at det som vanlig kun var utspill og tanker det ikke lå noe mere bak. Greit nok det. :wink:

 

Ellers er det jo slik at en ikke er kriminell i Norge om en får forenklet forelegg :yesnod: Heldigvis, ellers tror jeg kriminal statistikken hadde økt noe helt hinsides :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

I denne saken så er karen dømt i to rettsinstanser, hadde personen godtatt forelegget, så hadde han kun begått en straffbar handling... men de kriminelle er innom retten og får en dom... Denne gangen er det en bot og ikke forenklet forelegg.. Personen er dømt som andre kriminelle, og det vil nok finnes på krabatens rulleblad.

 

Alt må jeg lære deg CB :smiley: , si meg har du fullført grunnskolen???

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Du sidestiller altså vannscooterkjørere med tyver, mordere og kjeltringer og i kategorien kriminelle :lol: Mye en skal høre før ørene faller av smiley1146.gif

 

Dommen er en bekreftelse på at forelegget etter rettens vurdering var riktig. Saken kan fortsatt ankes :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Det skrev jeg ikke CB, du må forsøke å lese hva som skrives, selv om det åpenbart er vanskelig for deg... Det er nettopp derfor jeg spurte om du har fullført grunnskolen..siden det på meg ikke virker som at du kan ha fullført grunnskolen..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Overtredelse av småbåtloven § 40 gir så vidt jeg kan se ingen mulighet for forenklet forelegg. Dermed var det vel snakk om en bot i utgangspunktet. Uansett så er det ikke lenger noe forenklet forelegg om man tar saken til retten. Forenklet forelegg er en mulighet til å gjøre opp på stedet, og unngå merknad i bøteregister/rulleblad.

Link to post
Share on other sites

Regjerning opplyser følgende..

 

En bot kan gies som forenklet forelegg i gitte tilfeller, men da finnes det en "prisliste" på den definerte kriminelle straffbare handlingen som er begått

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...