Jump to content

Vannscooter blir tillatt.


JRK

Recommended Posts

Så hvis bare mange nok bruker scooter så vil gærningen bli i mindretall og da gjør det ikke noe siden de er få i prosent?

 

Jeg har i flere dager lurt på om du virkelig mener hva du skriver!

 

Jeg tror Honduras har helt rett. Om det var forbudt med joller i Norge hadde vi nok sett noen joller på sjøen og 100 % hadde da kjørt ulovlig. Om det ble tillatt med joller hadde vi sett en meget stor økning av joller og i prosent hadde da ulovligheten sunket dramatisk. Kan naturligvis finne flere eksempler men regner med du forstår poenget

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Det var kun enkel prosent regning jeg foretok som du neppe kan motbevise. Det er kun du som ser på det som et problem. De oppegående og beleste er fullstendig klar over at de fleste er lovlydige men at det overalt finnes folk som ikke klarer å tilpasse seg lovverket. At noen ikke forstår slike enkle ting må vi nok bare leve med. :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Mouche, en villmannskjører eller ulykke med vannscooter eller hvilken som helst annen båt er en for mye.

Det tror jeg vi kan ha konsensus på, selv på BP.

Det jeg forsøker å si er at mange bedømmer om vannscooter skal være lovlig eller ikke ut fra hvem som bruker dem i dag. I dag er det stort sett "lovløse" som bruker dem, for virkelig å generalisere. Ved å gjøre scooter lovlig ser jeg ikke for meg at antallet gærninger stiger parallelt med antall nye scootere.Det er det andre som gjør.

For å snu det på hodet, skal vi forby alle RIB'er, speedbåter, cabincruisere, snekker og alt annet enkelte kjører idiot med i dag, bare på grunnlag av at det faktisk hender ulykker med enkelte av dem.

Vi kommer ikke unna at et vist antall mennesker oppfører seg som idioter og ikke tar hensyn til andre personer eller regler. Helt uavhengig av fremkomstmiddel. Skal man forby alt fordi enkelte ikke oppfører seg? Det er ikke så mange områder vi praktiserer det ellers.

Link to post
Share on other sites

Det jeg forsøker å si er at mange bedømmer om vannscooter skal være lovlig eller ikke ut fra hvem som bruker dem i dag. I dag er det stort sett "lovløse" som bruker dem, for virkelig å generalisere.

 

Det tror jeg er en grei oppsummering per i dag. At idiotene vil bli færre i antall, eller bedre (mindre idiotiske), av å tillate det som per idag av et flertall omtales som idioter/idiotkjøring har jeg vondt for å tro på. Jeg har ikke noe imot disse redskapene hverken hva angår lyd/støy eller forurensning, men de er og blir et leketøy som kan holde en ganske vanvittig fart og som jeg skulle ha ønsket at vi kunne være foruten nettop fordi de "inviterer" idiotene til å være nettop idioter hva angår atferd. Innlegg om hvor praktiske de er med hensyn til persontransport og bagasjeplass er ikke en vinkling jeg hadde valgt hvis jeg skulle kjempe mot dette forbudet for det er ikke helt troverdig. Joda, de er nok mere nyttige enn hva et askebeger ville ha vært på motorsykkelen, men ikke så veldig mye mere nyttig. Har forøvrig heller ikke noe problem med å skjønne at en del synes dette er morsomme leketøy, har prøvd de selv, men ikke i våre farvann og vanntemperatur! Selv med hus i sydligere strøk har kjøp av et slikt leketøy ikke funnet plass på min liste over morsomme ting å ha/bruke.

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Unyttigheten har jeg ikke vektlagt med et eneste gram, kun den uvettig bruken av de idiotene som stort sett er de som kjører rundt med slikt utstyr. Alle oppegående og beleste har for lengst skjønt det etter å ha lest mitt innlegg.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Vi er vel enige om alle sammen at det kan tidvis herske uvettig bruk. Det gjelder vel alle fartøy og kjøretøy men vi kan ikke ha lover som forbyr et bestemt fartøy eller kjøretøy kun fordi det kan være noen som bruker det uvettig ?

 

Skulle vi f.eks forby joller fordi noen ikke har med svømmevest ? Nei, det blir for dumt etter mitt syn.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Dette skjønner de fleste, selv om noen mener at forbud mot Hijab er på sin plass, men mørkemenn finner en overalt, men oppegående er ikke noe en mistenker slike for å være.. Så her er jeg på linje med deg CB..

 

De fleste oppegående forstår at forbud er meningsløst. Dette ordner seg bare ikke flere mørkemenn dukker opp :yesnod:

 

 

Tror det blir bra med en opphevelse av dagens lovtekst i §40, så dette går rette veien.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ser det er svært lite vannjet til salg s på finn.no nå.

1/4 av det som var i sommer....

Virker som alle venter på en formel lovendring, så eksploderer markedet etter det?

Ser for meg budrunder og leverandører som ikke klarer å mate etterspørselen...eller tar jeg feil?

 

Jeg er ihvertfall 110% klar med dollars :))

Link to post
Share on other sites

ja vi har vært nisser i et nisseland i en årrekke, men nå er det iallefall ingen som kan skylde på støy og forurensning hverken fra vann eller snøskutere, sett i relasjon til resten av motorverdenen, det være seg til lands, vanns eller i lufta.

det må være like regler for alle. enten alt tillatt eller alt forbudt eller under restriksjoner.

la folk leke seg mens det ennå er bensin å få tak i. siden kommer vel de elektriske.. og de blir jo stillegående ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Enig med teerex her, drit i de kommende generasjoner, de må klare seg selv. La oss egoistene som lever i dag bruke opp bensin på lek og annen tull og tøys uten å ofre våre barn, barnebarn en eneste tanke

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå er ikke mitt innlegg utelukkende basert på vannscootere, hadde det vært det så hadde vært skrevet eksplisitt CB, såpass burde du ha lært deg etter så mange år

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det burde du ha tenkt på, iallefall siden mitt innlegg var en støtte til teerex sitt innlegg som omhandlet "til lands, til vanns og i lufta med".... Såvidt meg bekjent brukes normalt vannscooter på vann.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...