Jump to content

Vannscooter blir tillatt.


JRK

Recommended Posts

De hadde i starten håpet at en løsning i saken mellom Miljøverndepartementet og ESA hadde kommet på bordet før anken ble tatt opp. Og dermed ville ha en innvirkning. Men nå ble anken kjørt før endelig svar/klarhet. Så resultatet var nok ikke så overraskende på de involverte.

 

Egentlig burde ikke utfallet på anken vært overraskende uansett om organisasjonene hadde blitt enige. Siden det kan se ut til at han ikke kjørte en EU-scooter...?

Håper bare denne saken ikke blir dratt lenger om det stemmer at han ikke kjørte en EU-scooter. For det kan fort sette en stopper for å senere kjøre frem andre saker der en EU-scooter faktisk er brukt...

 

Noen bør nok belage seg på en liten tur på vannet når nye lovene endelig er banket. For så å kjøre den helt til EFTA domstolen.

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Det er jeg enig i, men ESA er opptatt av det som er produsert innen EU/EØS.. De bekymrer seg lite for det som er produsert utenfor

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

CB er jo selve kromtappen når det gjelder solidaritet og pålitelighet, så regner med at han gir noe.... helt sikkert på andres bekostning som er vanlig fra den kanten

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ser at samtlige av vannscooterførerne vedtar bøtene, så dermed ingen videre rettsak i følge avisen Fædrelandsvennen.

Bra de tok til fornuft og ikke misbruker rettsvesenet ..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det kan diskuteres hvem som misbruker rettsvesenet her.... Påtalemyndighetene bruker fellesskapets ressurser for å kjempe en sak som uansett er tapt (på sikt), og jeg har mistanke om at det ikke skyldes annet en ren prestisje.

I en rettstat så følger påtalemakten loven, påtalemakten lager ikke loven., det gjør lovgivende myndigheter.. De kan heller ikke unnlate å følge loven, det vil si ta loven i egne hender.. Så lenge vi har en lov som gjelder, så har vi en lov som gjelder da følger man den... Værre er det ikke.. Det at noen velger provosere andre ved å begå lovbrudd skal selvsagt straffeforfølges, Det som imponerer meg er at du ikke vet dette, eller i er stand til å skjønne dette Vestkystseiler.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

At noen provoserer loven som i dette tilfellet synes jeg er helt kurant. Noe hele EU også er enig i. :wink:

 

Ellers har naturligvis Sv rett i av prinsipp at lovene må følges og andre virkemidler bør brukes om en ønsker lover endret. :yesnod: Noen har sågar fått med seg revolusjonene i østeuropa. Ingen fulgte loven der heller under demonstrasjonene men de fikk det som de ønsket, mere demokrati. :wink: Det burde også Norge få med seg av og til og som en svensk minister sa.....norge er den siste sovjet stat. :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Hva er det hele EU er enig i? Skjønner at du har det vondt her i landet, men synes allikevel at du av ren og skjær respekt fortsatt skal bruke stor n (N) når du omtaler landet du bor i. Eller kanskje flytte ut?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Brukte stor N også jeg men ser at det glapp da jeg henviste til sovjet staten, eller ønsker du også den med stor S :lol: Skal du diskutere bokstaver og størrelsen på de anbefaler jeg deg at du åpner en tråd i OT :yesnod:

 

At forslag fra regjeringen etter mitt syn er nisseregler og Norge kan bli sett på som nisseland må vi kunne å leve med. Fortsett med boken din du :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

At noen provoserer loven som i dette tilfellet synes jeg er helt kurant. Noe hele EU også er enig i. :wink:

 

Kan du vise til noe konkret om hvor hele EU er enig i at det det er ok å provosere lover... Eller driver du å farer med løgner igjen CB ???

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

I en rettstat så følger påtalemakten loven, påtalemakten lager ikke loven., det gjør lovgivende myndigheter.. De kan heller ikke unnlate å følge loven, det vil si ta loven i egne hender..

 

Dersom det var slik at staten hadde ubegrensede ressurser til påtale og rettsforfølgning av alle lovbrudd, så er jeg enig med deg i at de har plikt til å påtale alle lovbrudd. Nå er det imidlertid slik at ubegrensede ressurser ikke er tilgjengelige. Derfor må påtalemyndighetene prioritere, og man opplever at f.eks. biltyverier med kjent gjerningsmann henlegges pga ressursmangel. Sett i et slikt lys, fastholder jeg min påstand om at rettsforfølgelse av noen vannscooterkjørere på helgetur er sløseri med fellesskapets ressurser. Spesielt når loven som anvendes med stor sannsynlighet blir kjent ugyldig av EU domstolen

Link to post
Share on other sites

Du tar selvsagt feil, EU har ikke noen felles lovgivning på dette CB.. For å være ærlig så trodde jeg du viste såpass, men skjønner jo at jeg tok feil. Det er bare du og Nei til EU som tror dette. Det er flere EU land som har egne regler på bruk av vannscooter..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Eller kanskje er det allerede tatt ut tiltalt mot gjerningsmannen for en rekke andre straffbare forhold slik at denne saken ikke har noen betydning for straffeutmåling mot mannen i den forestående rettssaken uansett?

 

Derfor må påtalemyndighetene prioritere, og man opplever at f.eks. biltyverier med kjent gjerningsmann henlegges pga ressursmangel.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Muppetshow gikk på NRK også, så om du rører litt rundt i hukommelsen vet du kanskje at du har sett dem før, Bliss. Skjønt, jeg skal ikke være påståelig. Du hadde vel oppnådd en anseelig alder alt på den tiden?

 

Ellers er det morsomt at moderatorene ikke trenger å holde seg til sak. Bliss har 7 innlegg i forskjellige tråder bare i dag som kun dreier seg om meg. Burde jeg bli bekymret? Er stalking kriminelt? Er det representativt for Båtplassen at moderatorene driver på slik?

 

Ikke vet jeg. Men følg med i neste bolk av "Forviklingar".

 

:smiley:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...