Jump to content

Vannscooter blir tillatt.


JRK

Recommended Posts

Havgap mener nok at vi kun skal ha farkoster som drives med årer eller seil. I marka og fjellet kun apostlenes hester gjerne kombinert med ski. På veien kun de kjøretøy som er tilnærmet lydløse eller disse merkelige farkostene på 2 hjul der drivkraft er pedaler :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Når vil du svare på hvorfor jet surf ikke er å anse som en båt CB..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

 

Bevares, kan gjerne kalle det båt for min del basert på din tolkning av båt tidligere i tråden inntil 15 m og bør inkludere vannscooter også. :wink:

Det stemmer det ja.. Jet surf og vannscooter er begge deler båt i henhold til småbåtloven §1, noe som jeg også har påpekt

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

 

Det var en kar på Tjuvholmen i går som styra fælt med noe ala det på video. Han henta vannspruten fra en av disse forferdelige vannscooterne.

 

Burde politiet grepet inn, syns dere? Motoren på vannscooteren var drivkrafta, så den var jo i drift. I tillegg var sjåføren til tider langt unna farkosten, så den var i utgangspunktet mindre kontrollerbar enn om noen hadde sittet bak styret på den? Og det hele foregikk langs brygga, så noen grense på flere hundre meter ble hvertfall ikke overholdt?

 

Selv synes jeg dette var et morsomt innslag i det sure været på Tjuvholmen i går. At grinebitere får seg til å stemme mot vannscooter uten å huske egen hekksjø, er bare urkomisk.

 

:lol:

 

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

To til sykehus etter vannscooterulykke

Flaks at det var ungdommer da..

 

Hadde det vært voksne ansvarlige folk hadde de vell druknet grunnet manglende vest og dårligere helse..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hadde det vært voksne ansvarlige folk hadde de vell druknet grunnet manglende vest og dårligere helse..

De flyter nok på treskallen, så ingen fare

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Nå er vel ikke forskriften klar ennå?? kan iallefall ikke finne den.. Men det generelle forbudet i §40 oppheves, noe som er bra

 

Sjøfartsdirektorat hadde en vettug kommentar, og det er CE klassen til vannscooter som normalt enten er klasse C eller D, dermed vil de egne seg dårlig rent sikkerhetsmessig utaskjærs...

 

Men vi får vente til

Vi HARALD, Norges Konge,

 

Har signert

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Bare tanken på å forskjellsbehandle vannskutere og andre båter er tullete, og er en lov som er tuftet på folkesykdommen misunnelse. Om det skal være et snev av saklighet i loven, må joller også underlegges de samme lover. Joller blir også brukt, fortrinnsvis av den yngre del av båtbrukerne, som myndighetene mener vannskutere blir brukt, som ubestemmelige manøver. For ikke å snakke om seilbrett og seiljoller, selv om de ikke bråker. Det kan være ganske frustrerende å forholde seg til dem når de roter seg ut i leia.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

vanncooterloven ble da endret i mai, se innlegg #410 lengre opp her

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det er vel ingen som kjøper det råeste som finnes for å kjøre sakte??? Har ennå tilgode å se noen med vannscooter som kjører den sakte.. gassen er en av og på bryter...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg så det samme som Bitteliten. På side 35 står det at "regjeringen skal fjerne unødvendige og særnorske forbud og påbud. Blant annet gjelder dette forbud mot Swgway, vannscooter og proffboksing".

 

JIPPI! Det kommer det! Løp og kjøp - tut og kjør :-)

Jeg fryktet en stund det kanskje bare gjaldt snøscooter, men det er vannscooter også tydeligvis.


Sett deg kjøre vannscooter før... er det noe lurt a? eller kjører du saktere når ditt regnr står på siden? ;)

Hehe ja. Skal du også kjøpe tilbake scooter? Tror jeg går for en ny Seadoo limited med henger. Må bare ordne innelagring. Skal også vurdere en slik "flytebrygge" å legge den fra seg på mens den er på sjøen slik at det ikke gror inne i jethuset.

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...