Jump to content

No-name Webasto Air Top Kina-kopi, erfaringer?


Banarne

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Har et lite problem der, er svært lite flink til å ta vare på kvitteringer... Lærer aldri...

 

Er ikke krav om kvittering per se. Kravet er at du må sannsynliggjøre at du kjøpte av de. Husker de at du kjøpte den hos de så er du i boks, man kan ikke nekte på det åpenbare pga en manglende papirlapp. Har du annen kommunikasjon med de før/etter kjøp så er du langt på vei (feks e-post, sms osv). Har du kontotutskrift som viser at du brukte kortet hos de så er du også i mål osv.

 

Men det enkleste for alle er kvittering, derfor de spør om det.

---------

 

Ut fra kommunikasjonen med de ifht problemene du har tyder mye på at de vet at du er deres kunde. De ville vel bestridt kundeforholdet allerede om de mente noe annet? Du vet det, de vet det, glem papirlappen.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Da har min gode gamle Eberspächer D4L (ca 30 år) takket for seg. Har lest i gjennom hele tråden og det virker som de fleste er godt fornøyd med denne kina varmeren. Det eneste jeg er litt usikker på er dette med termostaten. Som jeg skjønner sitter denne inne i varmeren men er mulig å flytte ut. Mitt spm da er om jeg kan gjenbruke tempføleren jeg allerede har stående i kabinen? Noen som har testet dette?

 

Som jeg også har skjønt er det 75mm ut til varmluft og 90mm på innlutf? Fint om noen kan bekrefte dette så jeg kan begynne innkjøp av div overganger :smiley:

 

Det er forøvrig denne jeg kommer til å gå for: http://www.aliexpress.com/store/product/Air-Parking-Heater-5KW-12-V-diesel-for-Truck-Bus-similar-with-webasto-heaters/416052_745437017.html

Redigert av Nidelv 28 - MIMA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

 

Da har min gode gamle Eberspächer D4L (ca 30 år) takket for seg. Har lest i gjennom hele tråden og det virker som de fleste er godt fornøyd med denne kina varmeren. Det eneste jeg er litt usikker på er dette med termostaten. Som jeg skjønner sitter denne inne i varmeren men er mulig å flytte ut. Mitt spm da er om jeg kan gjenbruke tempføleren jeg allerede har stående i kabinen? Noen som har testet dette?

 

Som jeg også har skjønt er det 75mm ut til varmluft og 90mm på innlutf? Fint om noen kan bekrefte dette så jeg kan begynne innkjøp av div overganger :smiley:

 

Det er forøvrig denne jeg kommer til å gå for: http://www.aliexpress.com/store/product/Air-Parking-Heater-5KW-12-V-diesel-for-Truck-Bus-similar-with-webasto-heaters/416052_745437017.html

 

på min 5kw fra samme leverandør er 90mm på inn og utluft. Har ikke hatt noe problemer,men som Lady B og flere så er det viktig at montering angående inn luft og eksos Er gjort riktig. Disse er mer Krevende på luftmengde og at det ikke er for mye motstand i eksosen.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemld. Bergstad. Jeg har i dag 90mm inn og ut så det passer bra! Måtte du bytte eksosgjennomføring? Det er vel 24mm på 5kw varmeren som jeg ser ut i fra annonsen. Litt usikker på hva jeg har selv men har en eksosslangestump liggende hjemme så jeg får måle og se om jeg må bytte gjennomføring.

 

Er det noen som har testet denne med fritidsparafin? Vurderer å legge opp egen tank og ser av andre at det anbefales å kjøre på fritidsparafin får å få rener brenning på andre type varmere (webasto etc...).

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemld. Bergstad. Jeg har i dag 90mm inn og ut så det passer bra! Måtte du bytte eksosgjennomføring? Det er vel 24mm på 5kw varmeren som jeg ser ut i fra annonsen. Litt usikker på hva jeg har selv men har en eksosslangestump liggende hjemme så jeg får måle og se om jeg må bytte gjennomføring.

 

Er det noen som har testet denne med fritidsparafin? Vurderer å legge opp egen tank og ser av andre at det anbefales å kjøre på fritidsparafin får å få rener brenning på andre type varmere (webasto etc...).

Jeg kjøpte denne på E-bay for et år siden

http://www.ebay.co.uk/itm/EXHAUST-STAINLESS-STEEL-SKIN-FITTING-24-MM-EBERSPACHER-or-WEBASTO-inc-CLAMP-/171253555265?ssPageName=ADME:L:OU:US:3160

 

Og denne denne silencern til eksosen hører neste ikke eksoslyd når du står på utsiden av båten:

http://www.ebay.co.uk/itm/24MM-MARINE-AIRTIGHT-EXHAUST-SILENCER-FOR-EBERSPACHER-WEBASTO-DIESEL-HEATER-/111490835854?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19f55f258e

har også egen tank på 15 liter med tanke på og kjøre varmern med fritidsparafin innimellom.

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Min kinavarmer går ikke med eber-eksospotte. Kokser igjen i røret. Jeg har en 2kW i campingbilen....

Nå har jeg kjør med silencern i over 1 år og merker ikke noe til at den kokser igjen. det er viktig at varmern blir kjørt skikkelig på topp for og rense brennkammer skikkelig innimellom og min rutine er og kjøre på full guffe i en 10 minutters periode før jeg slår av Kina-varmern. Funker for meg som de sier i Vita-pro reklamen

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Har vert i båten nå og kjørt litt brenner. Ca en halvtime etter start så slutter den å brenne og vifte varierer i turtall opp og ned en stund. Så tenner den igjen og det samme gjentar seg om igjen. Akkurat som om termostaten styrer den. Har den på full effekt og oppnår 15-17 grader i båten bare. Noen som vet hvorfor den oppfører seg slik? Lurer også på om det går å kjøre bare vifta på den så jeg kan bruke den uten varme?

Link to post
Share on other sites

Antagelig en grei og sikker løsning FM 8-12? Problemet er at forsikringsselskapet vil se at utstyret er fiklet med med uoriginale komponenter. Sjøl om årsaken til feilen ligger et helt annet sted, vil selskapet da ofte foreta avkortning av erstatningbeløpet. Bevisbyrden snus, og du du må bevise at dine løsninger er like sikre som originalen. Kostbart, og ikke altid like lett.

For at erstatningsreduksjon skal kunne finne sted må det være årsaksammenheng, i dette til fellet mellom en brann og eksosutløpet. Og man må være mer en lite å laste, altså grov uaktsom.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er i bestillingsmodus for denne http://www.aliexpress.com/item/Air-Parking-Heater-5KW-12-V-diesel-for-Truck-Bus-similar-with-webasto-heaters/745437017.html

 

Skal ha den i Balticen. 

 

Blir det overkill med 5kw? Bør jeg velge 2kw?

 

Leser flere steder at det er lurt å kjøre endel på full effekt for å unngå soting, på den andre siden vil jeg ha det godt og varmt i båten også under kalesjen.

 

Synspunkter mottas gjerne:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Er også litt i tenkeboksen på en slik. Webastoen i Viksunden sluttet å virke i fjor, og jeg er veldig lite sugen på å begynne å feilsøke. Har litt erfaring med at "det ene tar det andre" på slike gamle ting. Båtene våre er jo mye like i størrelse, og temaet med varme under kalesja blir det samme. Jeg ville gått for den store. Er det forresten noen ide å tenke samkjøp på flere varmere?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Er i bestillingsmodus for denne http://www.aliexpress.com/item/Air-Parking-Heater-5KW-12-V-diesel-for-Truck-Bus-similar-with-webasto-heaters/745437017.html

 

Skal ha den i Balticen. 

 

Blir det overkill med 5kw? Bør jeg velge 2kw?

 

Leser flere steder at det er lurt å kjøre endel på full effekt for å unngå soting, på den andre siden vil jeg ha det godt og varmt i båten også under kalesjen.

 

Synspunkter mottas gjerne:)

Hei! Mange sier du skal gå for en mindre varmer og kjøre den hardt.Er ikke heeelt enig I det...jeg liker det godt og varmt og da er det ikke overkill med en større varmer.Da jan du ha flere uttak I flere rom.Skal du kun ha varme I kabinen eller har hardtop / bakvegg båt kan det kanskje holde med en mindre varmer.Sørg bare for å kjøre den hardt en stund slik at den ikke soter,og har du først startet den så la den gå til den har blitt skikkelig varm ellers så soter den ned.Ser det på mange av varmerene som er montert I bilene vi får inn på verksted...startes,kjøres I 10 min for så å bli slått av igjen.Jeg er frossen av meg og lufter heller når det blir for varmt :thumbsup:  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Min Wallas 2400 blåser som bare det,godt og varmt men kanskje litt snaut med varme under kalesjen...men det får jeg teste ut etterhvert med isolering av slanger og plassering av dyser :) MEN..min mening er kjør på med stor varmer,luft hvis det blir for varmt og lag heller noen flere utløp...godt med varme på trykkeriet feks I Scand"n :)

Redigert av Jangul (see edit history)
Link to post
Share on other sites

kjøp deg en 5kw da har du mye å gå på , går du for en mindre vil du angre siden. Du mulighet for flere uttak og når rederinen vil ha varme på toalettet er det et enkelt valg for deg og legge opp en ekstra forgrening. Det viktigste er og tenke ut  hvor du vil plassere varmer`n, det vil lette planleggingen av hvor du vil ha utblåsnings dysene dine.

Jeg har No-name fra aliexpress og er storfornøyd. min luktet litt i begynnelsen men det ble borte etter en stund. den har også  noe mer viftestøy, det kan enkelt fikses ved og kjøpe ekstra lyddemper som du får  kjøpt på Maritim for ca 800.-

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Bergstad, jeg lurer på om jeg skal klinke til med en slik fra Aliexpress. Men jeg er helt grønn på å bestille slike ting fra andre siden av kloden. Kan du fortelle litt om hvordan man gjør det? Lurer egentlig på alt, betaling og alt som er   :worry:

Link to post
Share on other sites

Bergstad, jeg lurer på om jeg skal klinke til med en slik fra Aliexpress. Men jeg er helt grønn på å bestille slike ting fra andre siden av kloden. Kan du fortelle litt om hvordan man gjør det? Lurer egentlig på alt, betaling og alt som er   :worry:

http://www.aliexpress.com/item/POSSIBLE-webasto-5kw-heater/32532611966.html?spm=2114.01020208.3.36.Jb8WFv&ws_ab_test=searchweb201556_3,searchweb201644_5,searchweb201560_7

Akkurat denne var ikke spes billig når du tar med frakten..

 

feks. greit å søke på slike sider for å se etter bedre tilbud eller bedre utstyr. 

Lag deg en paypal konto først, veldig trygg betalingsmåte https://www.paypal.com/no/home

paypal gir også sikkehet hvis varen ikke skulle bli sendt.

 

Når pakken kommer til Norge må du betale moms på varen og frakten og en avgift på selve fortollingen, 140kr ca.

Redigert av Førstefender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hvorfor ikke kjøpe herfra ? billigere enn original ( eber, Webasto ) litt dyrere en aliexpress men har ihvertfall en norsk forhandler å forholde seg til..

 

http://www.bluemarlin.no/index.php/component/virtuemart/dieselvarmer/5000w

Enig, spes med de kursene som er på dollar/Euro nå, er det like greit å handle i Norge. Lettere og forholde seg til garanti og reklamasjon også.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...