Jump to content

No-name Webasto Air Top Kina-kopi, erfaringer?


Banarne

Recommended Posts

Jag har bara handlat på aliepxress 1 gång och jag ogillar det skarpt att dom inte accepterar paypal. Annars har jag köpt från kina/Uk/usa m.m via ebay eller direkt hos företagen. Kineser skriver nog gärna ner värdet/gåva/testprodukt medans i usa är dom mer och mer restriktiva med detta.

Link to post
Share on other sites

Holder en 2Kw til en 32fots seilebåt?

 

Min 2Kw fra Blue Marlin holder i min 34' seilbåt.

Når det er mange blå grader utenfor, blir den litt snau men da ligger jeg som oftest på strøm og har elektrisk fyring i tillegg.

Mars til oktober er intet problem.

Isolering av luftslangene, er som sagt et must.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Forresten kjekt å få med seg noen trelitere med pappvin og noen brett skummende drikke til far i samme slengen :thumbsup:

Men så vidt jeg kan forstå kommer dette fra Kina.

Kinesisk pappvin og skummende drikke ville i hverfall ikke jeg tatt sjansen på :nonod::wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Nå har jeg montert kinabrenner i bilen og hadde litt tull med pumpen.

Tips:

For det første: Det er viktig at du har skjært dieselsllangene/rørene med kniv og ikke klippet med saks.

For det andre: les bruksanvisning ang. distanse fra pumpe til brenner og vinkel på pumpen. Dette er viktig!

For det tredje så er det vel ikke mye sug i pumpen. Den skal vel få naturlig leveranse uten å måtte suge. I bilen renner dieselen når jeg tar av slangen før pumpen....

 

og ved nyinstallasjon kan det fort gå noen forsøk før pumpen har fått fram diesel. Jeg brukte 4 forsøk i bilen, men som sagt, der renner diesel av seg selv fram til pumpen.

 

Pumpen skal spytte diesel iallefall 20 cm om den funker som den skal. Jeg hadde tull og den spyttet dårlig. Dette hadde sammenheng med feil kutting av rørene samt distanse fra pumpe til brenner og vinkelen på pumpa.

Redigert av jerognal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Pumpa skal klare å suge opp fra to meter i hvert fall. Har koblet den på en utgang på forfilter til motoren. Der har det tidligere også hvert koblet på webasto. Lurer litt på om den pumpa kanskje skal monteres vannrett? Står jo i anvisningen som følger med att den må stå loddrett men så på anvisning på webasto at den måtte monteres vannrett.. Er ikke dette en kopi? Skulle jo tru den skulle monteres likt. Hvordan har dere andre montert pumpa?

Link to post
Share on other sites

Pumpen skal stå på skrå ja. 15-35 grader ideelt ifølge manualen. Maks. 90 grader. (Har manualen her som PDF). Så står det at det skal være videre stigning fra pumpen til brenner.

Uttak fra tank skal være mindre enn 3 mtr over og mindre enn 0,5 mtr under pumpa.

 

Har du vacuum på tanken? Da får du ikke diesel fram.

 

Er det mulig å legge ut PDF-manual her?

Redigert av jerognal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå har jeg montert kinabrenner i bilen og hadde litt tull med pumpen.

Tips:

For det første: Det er viktig at du har skjært dieselsllangene/rørene med kniv og ikke klippet med saks.

For det andre: les bruksanvisning ang. distanse fra pumpe til brenner og vinkel på pumpen. Dette er viktig!

For det tredje så er det vel ikke mye sug i pumpen. Den skal vel få naturlig leveranse uten å måtte suge. I bilen renner dieselen når jeg tar av slangen før pumpen....

 

og ved nyinstallasjon kan det fort gå noen forsøk før pumpen har fått fram diesel. Jeg brukte 4 forsøk i bilen, men som sagt, der renner diesel av seg selv fram til pumpen.

 

Pumpen skal spytte diesel iallefall 20 cm om den funker som den skal. Jeg hadde tull og den spyttet dårlig. Dette hadde sammenheng med feil kutting av rørene samt distanse fra pumpe til brenner og vinkelen på pumpa.

Jeg måtte nok starte ti-tolv ganger før dieselen kom fram til brenneren da jeg installerte den. Etterpå gikk (går) den som en drøm.

Link to post
Share on other sites

 

Har vert å prøvd litt til nå, kommer ikke en dråpe uansett vinkel. Skal det gå Ann å suge diesel i gjennom pumpa? Prøvde å suge samtidig som pumpa gikk men hjelper ikke.

 

Nå har ikke jeg fulgt med bakover i tråden.

Men hva slaks feilmelding får du i displayet? Har du egen tank eller tar du diesel fra båtens tank?

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...