MaSa Svart 12.April.2014 Del på Facebook Svart 12.April.2014 Ja stemmer han nevnte det når han løftet meg ut i år faktisk. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
maija27 Svart 12.April.2014 Del på Facebook Svart 12.April.2014 Ja ja sommeren kommer snart ! I Kroatia er vi sjøsatt og det er litt mer sommer,men ikke SOMMER der heller. Blir tur dit nå i påsken. Litt arbeid på gang: Montere "kinavarmer" 5000 watt og ja det kan være kjølige kvelder der også. Spesielt vår/høst. Så skal det monteres nytt kjølesystem i kjøleboksen. Har valgt L element og er spent på om det vil gi jevner kjøling. Det blir i allefall bedre plass i boksen. Men SOBO hvor skal du ha den anoden til sentralsystemet. Kan ikke huske å ha sett en slik i vår båt. God påske godtfolk !! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 12.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2014 God påske ja og lykke til med arbeidene du skal i gang med. Det sitter en slik sinkanode under på skroget på hver side, med bolter igjennom rett akterut for hver dieseltank. Ligger så ledninger på kryss og tvers til diverse av metall som har forbindelse med sjøvann + litt til. Skimtes her som en kul på venstre side av bildet der ved det blå tauet. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Fjordutsikt Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 SoBo - du kan ta kontakt med Jan Kåre Wickstrøm på Skjerkøya, han har mobilkran som løfter 10-talls tonn. ;) Link finner du her: https://www.facebook.com/winor.no Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2014 Takk for tipset. Ja det er helt korrekt Fjordutsikt. Som jeg nevnte litt lenger opp (Taxikran) har han også problemer med redskapen (girkasseproblemer) Skulle sjekke med ham nå til uken for å høre hvordan det ståa er. Han snakke forresten om at han ville legge opp kranvirksomheten pga for lite å gjøre. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 Ja da var det dags igjen. sjøsetting med andre ord. Var litt spent denne gangen i og med at det hadde vært mange "hull" i båten ( innfesting til badeplattingstag, eksoslanger, nye skroggjennomføringer, ny pakkboks, stevnbeslaget hadde vært ute og nye tettinger på det ene roret) Heldigvis var alt tett og i orden. Var også spent på løft av båten, da det ikke hadde vært helt smertefritt tidligere ( ødelagt støttebeininnfesting på kran ) Er noen tonn som skal flyttes på her. ( måtte ty til mobilkran ved opptak, men også denne redskapen var ute av drift ved forespørsel nå ) For å "lette" på situasjonen hadde jeg tømt båten for det meste. Da snakker vi om overmadrasser, tauverk, salongputer ute, verktøykasse, fendere mm. Spolte til og med ut begge ankerkjettingene m/ anker. Har vurdert å bruke en annen opplagsplass med skikkelig løfteredskap ved neste opptak. Så langt såre vel. Også noen bilder av badeplattformen. Ble bra dette. Plattingen heller en bitteliten smule akterover. (man ser at vannet renner akterover og av plattingen. Bare en fordel mener jeg) FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Når jeg ser skuten din henger der i stropper, og i water, synes jeg form og linjer virkelig kommer til sin rett......nydelig! Badeplatformen er ubeskrivelig flott, og at den heller ut er vel akkurat som det skal være. Normen ellers på badegulv/plattinger er 1:100 og vann skal renne av innen 10-15 minutter. HVA BLIR DET NESTE???; ........pssst(hardtop mellom vindskjerm og targa - eventuelt bakdør)? Ingen hører selvfølgelig hva jeg tenker!!! Jeg ønsker deg og dine en superduper båtsommer, SoBo! Håper dere finner mulighet til å skaffe dere en ny skipshund. Den vil aldri erstatte den dere hadde, men den kommer til å glede dere like mye! Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Gratulerer med båt på vannet! Liten uke så håper jeg å følge etter Båten vår skal ha hjemhavn, hvor du har vært i vinter (kjøpte plass i høst), men vinter halvåret har jeg ligget på Salen, trucken deres har ingen problemer med båten din vil jeg tro, prisen er ok(rimeligere enn i surtebogen) og er inklusive opptak og uttak, strøm og vann. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 He He blir nok ikke noen større ombygging oppå der Wiking26AC. Damen skal nok forbli "toppløs" Sipshund, ja lysta er der og tia får vise. Håper på mange fine stunder i båten fremover ja. Det samme håper jeg du og dine får i tiden som kommer ( skipshundene iberegnet) Takk for det Førstefender og velkommen etter Salen skal absolutt taes med i vurderingen. Takk for tipset Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
MaSa Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 endelig SoBo :) Det kledde båten !Så dere satt på badeplattformen på mandag da jeg kom inn fra tur :)Vi sees vel på vannet i løpet av sesongen :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
SoBo Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 Det stemmer det MaSa, vi gjorde siste innvendig vask og voksing av toppen på mandag. Vel og merke bare innimellom kaffe og solpausene. Vi treffes helt sikkert det er sikkert Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Det er bare gratulere med et skikkelig vel gjennomført arbeid! Plattformen ble virkelig lekker! Du har oppgradert skuta di skikkelig! Mektig imponert! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 24.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2014 Takk for det Erikda. Gleder meg til å få brukt skuta nå. Bare litt jobbing først, for å få til salt i såret. så er jeg klar Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
navid Svart 24.April.2014 Del på Facebook Svart 24.April.2014 Gratulerer med stabelavløsningen SoBo! Etter alt som du har utført på "den gamle dama" siden du begynte for vel et år siden, så har du virkelig fortjent å få kose deg med skuta i sitt rette element. Dama ble mange år yngre med den fine badeplattingen. Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 25.April.2014 Del på Facebook Svart 25.April.2014 Kjekt å få skuta på vannet :-). Har du fått testa ut davitene dine? Spent på resultatet.... Mvh jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2014 Takk for det navid og Jarl-Espen. Davitene har jeg ikke gjort noe med ennå, men om ikke så alt for lenge skal vi få sjøsatt jolla og testet davitene. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Arnfinn Vølstad Svart 28.April.2014 Del på Facebook Svart 28.April.2014 Då var digital ovvervåkning på plass, det er for start og forbruksbatteri, overvåker også landstrøm og ampere som brukes, har beholt orginal instrumenta. Er litt opptatt av det nostalgiske. Beklager SOBO...har hermet litt etter deg der ja. Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Ble veldig flott den nye badeplattformen SoBo. Den "gamle damen" kledde denne oppgraderingen. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Takk for det Dinos. Er for tiden på jobb i havet og gleder meg til å komme i gang med båtlivet nå Håper du får tak i ny eller kan bruke den toppen du har skaffet Dinos. Kjedelig når ikke ting stemmer. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Fått gjort et par ting som jeg synes var viktig før jeg tok til å bruke båten. Det ene var aksel/motor oppretting etter aksel/lager og pakkboksbytte. En dal avvik var det. Motoren måtte et lite knepp til siden og opp både i fremkant (mest) /bakkant. Utrolig hvor mange akrobatiske øvelser en halvgammel gubbe utsetter seg for, kjennes på kroppen Nye impellere ble også imontert. De gamle ser meget bra ut ( uten sprekkdannelser av noe slag) og vil bli liggende som reserve. Må si jeg er glad for at det er luker inn fra stikk kabinen, ellers vet ikke jeg hvordan man skulle komme til. Måtte vel i så tilfelle ha tatt ut ekspansjonstankene. Her ifra er det fin tilkomst til pumpene og ikke minst oljefilteret. Strammet også kilereimene til dynamoene. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Da er det bare å hive seg på båtsessongen da SoBo . Snart min tur og håper jeg. Jakter på ny topp nå. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2014 (redigert) Krysser fingre og mer til for at du får en vellykket jakt Dinos, så dere også kan begynne på det behagelige båtlivet. Var kjedelig det der med toppen. Har fikset en sak som jeg har ergret meg over en stund. Ble vel også nevnt tidligere i tråden når jeg hold på med baugspydet. Tingen er at ankeret og kjettingen gnager på gelcoaten på spydet, når jeg kjører opp og ned. Her ser vi hvor det gnager: En platebit i 2 mm syrefast, skal gjøre jobben. Syrevasket og polert. Dette ble bedre: FF... Redigert 15.Mai.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 16.Mai.2014 Del på Facebook Svart 16.Mai.2014 Gjorde susen det der. :-) Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Jarl-Espen Svart 23.Mai.2014 Del på Facebook Svart 23.Mai.2014 Lenge siden vi har hørt noe fra deg no. Eg hadde davitene på båten for å prøve/tilpasse de i dag. Trur det blir bra. Litt modifisering no så tenker eg det blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2014 Blir kjempe bra Jarl-Espen. Ikke så mye som skjer her, mest båt bruk nå. Mine daviter er fortsatt ikke ferdig. Noe må derimot gjøres når jolla skal sjø settes. Fortsatt god sommer :-) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.