Jump to content

Vannscooterhøringen


Ingar

Recommended Posts

Undervannscooter er helt klart ikke en båt, og vil dermed rammes av eget regelverk, med mindre de enten får dispensasjon fra et av regelsettene, eller tildeles et eget tredje sett med regler.

 

Byråkratiets konsulenter kommer til å be aftenbønn dedikert til dagens politikere i minst 6 generasjoner.

 

:lol:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Kan ikke en av dere som mener at vannscooter ikke er en båt gi meg en definisjon på båt.

Jeg selv definerer et flytende objekt som er byggd for og flytte på seg som en båt.

Om det er med motor, seil eller årer har ingen ting og si. Ei heller hvordan du sitterpå den.

 

Og hvordan kan dere mene at den inne kan brukes til nytte kjøring??

Når jeg skal fra et sted til et annet ser jeg det bedre for naturen og folk at jeg tar scooteren i steden for båten.

 

Jeg har ikke bryd meg om de gammle reglene og kjørt mye nytte kjøring så jeg vet hva jeg prater om !!!!

 

 

Men ja den kan også brukes til gøy. Men hvorfor er dere på havet? Vist dere ikke kjører rundt i et frakte skip, så er dere der nesten alle fordi det er gøy og hyggelig. Og hva gir deg/dere rett til og fortelle andre om de også skal få kose seg på den måten de/vi ønsker.

 

MIN KONKLUSJON ER AT JEG KJØRER UANSETT!

 

og får heller betale litt ekstra avgift for og gjøre det.

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

 

MIN KONKLUSJON ER AT JEG KJØRER UANSETT!

 

og får heller betale litt ekstra avgift for og gjøre det.

Dæsken så tøff du er.. :nonod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tøff og tøff.

 

Skulle likt og sett alle regel bryterne her inn vist det plutselig ble innført en forbud mot en spesiel type båter, la oss si snekke.

 

Regelen er faktisk så sinsyk at jeg aldrig kommer til og respektere den.

Har betalt noen kroner for det. Men mindre en om jeg skulle betalt bensin på båten på di samme turene.

 

Poenget er at jeg / vi og mange andre etter hvert mister respekt for lover som man faktisk ikke kan argumentere for.

 

Og den nye ideen di har fått om 5 knop 400m fra land. Betyr at jeg kan ta scooteren på platformen på vår princess 50 og lovlig kjøre i 30 knop i samme område men med scooteren må jeg kjøre 5 knop.

Det er jo kun en ny regel som ikke kommer til og bli fulgt.

Og hvem skal følge opp dette?, i år har jeg sett 1 politi båt.

 

Nei nå er det på tide at vi slutter med dette tullet og får fjerner denne sinnsyke regelen så alle som har lyst kan kose seg på den måten de vil uten at noen av dere andre skal fortelle meg hvordan det er, for meg kan dere godt kose dere i hva dere vil. Jeg gir faktisk blanke F i hva dere liker, så kansje dere skal begynne og respektere oss også.

 

Og til dere som fortsatt vil ha forbud.

Håper jeg irriterer dere sikkelig når jeg kommer kjørende!!!!!!

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Kan ikke du sende dette innlegget ditt som et svar på høringen, tror det blir bra og ikke minst et saklig argument som sier noe om hvordan vannscooterfolket tenker og handler.. Tror det kan bli et positivt innlegg i høringen og som gagner saken..

 

Jeg kan selvsagt sende det for deg om du mener det blir for mye jobb å sende det inn..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Helt horribelt at nesten 20 % av fourumbrukerne så langt har stemt for at salg og bruk skal være forbudt. Hva blir neste forslag fra våre myndigheter? Forbud mot gummibåter og joller? Dernest fritidsbåter i sin alminnelighet? Alt som bærer preg av støy, lek og moro? Hva vil forbudsnissene her stemme da i så fall?

 

Jeg forstår nå bedre hvordan det er mulig at Norge kan være eneste land i verden som har forbud mot bruk av vannskutere. Denne politikken har tydeligvis betydelig oppslutning.

 

 

Link to post
Share on other sites

Men er jo også akkurat nå 51,59% som vil ha en form for restriksjon....

Og ser den prosentsatsen har sunket drastisk med tiden.

 

Men hvor mye en skal legge i en slik pool vet jeg ikke. Det er typisk på slike pooler folk kan være fristende til å drive manipulasjon.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Flyttet innlegget om Jet Surf til vannsportråden siden innlegget ikke er relevant for høringen om vannscooter

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hva er Sigurds bidrag i høringen, slik at vannscooter blir definert som båt?? Hvordan har du tenkt å legge opp argumentasjonsrekken din inn mot departementet og hvordan tenker du å bygge opp under argumentene, slik at de blir tatt seriøst og har faglig tyngde

Hva er hensikten med slike personangrep SV?

Link to post
Share on other sites

Det er kun et spørsmål om hvordan han tenker å legge opp argumentene i forbindelse med høringen, og intet annet.. Det er nå vi har muligheten til å påvirke, men jeg er redd at de færreste kommer til å benytte den muligheten..Dessverre ..

 

Jeg tar det for gitt at alle som deltar i tråden med meninger sommer til å sende de inn... En ting kan jo være å lage en pdf av hele denne tråden og sende den inn som høringsuttalelse.. Det viser jo sakligheten til medlemmene her på forumet.. Siden baatplassen.no er høringsinstans så bør vi jo komme med innspill... og denne tråden er jo god slik sett, da den danner et bilde av medlemmene

 

Hvordan tenker du legge opp ditt bidrag til høringen da Oteren???

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er kun et spørsmål om hvordan han tenker å legge opp argumentene i forbindelse med høringen, og intet annet.. (klipp)

 

Jeg tar det for gitt at alle som deltar i tråden med meninger sommer til å sende de inn... (klipp)

 

Hvordan tenker du legge opp ditt bidrag til høringen da Oteren???

Hva du tar for gitt er ikke retningsgivende for andre. Heldigvis.

Oteren kan fritt velge om han vil sende inn sine meninger eller ikke. Dine forsøk på å kneble debatten i en tråd på BP ved å kreve at folk skal legge det inn som høringsuttalelser for å kunne si sin mening her, er bare utidig.

Sol deg i glansen av din påståtte høringsuttalelse så mye du vil, men hva andre velger å gjøre eller ikke gjøre i den forbindelse har de ingen meldeplikt ovenfor deg på.

Fôring av troll er en frivillig sak.

Link to post
Share on other sites

Det skjønner jeg at du mener, men noen kan dessverre ikke annet enn å klage på alt av regler her i landet, men når det kommer til muligheten til å påvirker reglene.. ja da slår inkompetansen ut i full blomst, og de blir tause som en østers.. Det er det jeg synes er så synd, enhver "idiot" kan finne feil, men derfra til å finne løsninger.. Ja det er ikke alle forunt , det er forbeholdt de oppegående som vil bidra til endringer i samfunnet..

 

Jeg vet at mange her ikke ønsker endringer i dagens regelverk om vannscooter og dermed forholder seg tause i denne saken. Her blir vi gitt en gylden mulighet til å påvirke regelverket.. Jeg mener at en må gripe muligheten når den byr seg... men skjønner at ikke alle er enig i det...Noen er fornøyd med å sutre og klage, men ønsker ikke å bidra til endringer

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Høringsfristen nærmer seg og nå må folk finne frem stemmesedlene. 3472 har vært innlogget, men kun 435 har stemt.

Saken angår de fleste av oss

 

Jeg tolker tallene slik at de snaue 3000 medlemmene som har vært inne i tråden er fullstendig likegyldige til denne saken og hva den handler om og dermed burde ha stemt på siste alternativ om de hadde orket å ta seg bryderiet.

 

Jeg har ingen problemer med å legge disse 3000 tiende stemmene til den av spørsmålene som får flest stemmer. Den som tier samtykker.

 

Det er udiskutabelt at det er et overveldene flertall for å kalle disse farkostene for båt og ferdig med det.

 

Jeg synes virkelig at folk bør la sin stemme høres.

Link to post
Share on other sites

Sender du inn mer enn resultatet av avstemningen fra denne tråden da Ingar?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

I fjor sto en gruppe vanscooter kjørere frem, etter at de var blit stoppet av Politiet, de hevdet at de ble trakasert av politiet.

I løpet av de siste to ukene har jeg observert denne gruppen av vanscooterkjørere suse frem og tilbake mellom Arendal og Lyngør, Det var lørdag 27. søndag 28. april, 1. mai, 3.4.og 5. mai.

De er suverene til å kjøre full fart gjennom 5 knops sonen på insiden av Borøya. Det er ingen antydning til å sagge på gassen.

Det er vanskelig å få respekt for folk som oppfører seg slik. I 5 knopssonene skal små joller med barn og andre få ferdes uten å bli sneiet av fartsglade og tankeløse førere.

Skal dere bli respektert og ha en sjans så må dere og følge reglene!

Her er bilder fra dagens retur, med fullfart og mye støy!

bilde

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Har stadig vært innom denne tråden og oppdatert meg på innleggene, men husker ikke alle her nå. Er det noen som har klart å komme med et godt argument for hvorfor disse fartøyene ikke skal forholde seg til det samme regelverket som resten av fritidsflåten?

Link to post
Share on other sites

Lager jo så små bølger, støyer lite, litt moro må vi jo kunne ha i dette nisselandet og er etter sigende veldig praktiske både til person og godsbefordring. Påstander/argumenter fra tilhengere av "fritt frem" for disse, ikke mine meninger!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...